.

معرفی کاربردی ترین درگاه پرداخت سایت فروشگاهی

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

  کاربردی ترین درگاه پرداخت سایت فروشگاهی کدامند؟

یکی از مهم ترین موارد که بعد از طراحی سایت فروشگاهی باید اجرا شود، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی مناسب است. همان طور که می دانیم درگاه پرداخت سایت فروشگاهی می تواند به صورت مستقیم و یا واسطه باشد. برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم لازم نیست به بانک مراجعه کنید بلکه با تکمیل فرم و ثبت سفارش کار شما انجام می شود. اما این نکته را نیز در نظر باید داشته باشیم که درگاه پرداخت بانک نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی و قرارداد با شرکت PSP دارد. حتما با اهمیت نماد الکترونیکی آشنایی دارید و همچنین دردسرهای طی کردن مراحل برای گرفتن آن را نیز می دانید.
اما زمانی که از درگاه پرداخت واسطه برای سایت خود استفاده کنید، مراحل کوتاهی را باید طی کنید و به صورت راحت تری درگاه پرداخت سایت فروشگاهی را دریافت می کنید.

معرفی درگاه های پرداخت سایت فروشگاهی

1111111 1

زرین پال، اولین درگاه پرداخت سایت فروشگاهی

زرین پال را می توان اولین سایت ارائه دهنده ی خدمات و درگاه پرداخت سایت فروشگاهی و یک جورایی بهترین آن دانست. داشتن پشتیبانی فوق العاده، ارائه درگاه پرداخت اختصاصی به نام کسب و کار شما، تسویه حساب به موقع و امکان ساخت فرم به دلخواد شما از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه است. با استفاده از پلاگین های مختلف هم می توانید آن را در سایت خود نصب کنید.

یک ویژگی خوب این درگاه پرداخت سایت فروشگاهی، ارائه زرین کارت به مشتریان است. زرین کارت مانند کارت های اعتباری عمل می کند و شما می توانید با مراجعه به ATM تراکنش هایی را انجام دهید. این کارت برای عضویت های طلایی رایگان اما برای نقره ای باید پول پرداخت شود و این کارت به آدرس تعیین شده، فرستاده می شود. علاوه بر سهولت جابه جایی وجه توسط زرین کارت، کارمزد نیز به صورت نیم درصد محاسبه و کسر می شود اما بدون این کارت کارمزد 1% محاسبه می شود. البته یک ویژگی خوب دیگر زرین پال را فراموش نکنیم که درخواست وجه در روزهای سه شنبه تا ساعت 12 ظهر به صورت رایگان صورت می گیرد.

Pay.ir

یکی دیگر از درگاه پرداخت سایت فروشگاهی، پی دات آی آر است. این درگاه نیز بین ایرانیان بسیار محبوب و در عین حال درگاه پرداخت خوبی هم است. با استفاده از پلاگین های مختلف هم می توانید آن را در سایت خود نصب کنید.

یکی از ویژگی های خوب پنل سایت این است که اگر ما چند تا درگاه پرداخت برای چند فروشگاه داشته باشیم، نیاز به چند تا اکانت نیست که مدام لاگین، لاگ اوت کنیم بلکه پی دات آی آر این قابلیت را به ما می دهد که چندین کیف پول برای هر سایت خود داشته باشیم.

درگاه پرداخت سایت فروشگاهی

با استفاده از پی دات آی آر هم می توانید درگاه پرداخت مستقیم داشته باشید و هم واسط. اما کارمزد برای هر دو حساب به صورت 1% محاسبه می شود. اما سقف کارمزد آن فقط 4 هزار تومان است. یعنی اگر 5 میلیون تومان بفروشید و یا 500 میلیون تومان فقط 4 هزار تومان از حساب شما کم می شود.

با پی دات آی آر می توانید درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت درون برنامه ای و یا درگاه پرداخت موبایلی داشته باشید و همچنین از سرویس احراز هویت کاربر به گونه ای با حساب کاربریشون در پِی عضو سایت شما شوند می دهد. همچنین امکان پرداخت با QR Code نیز فراهم است.

NextPay

فعالیت نکست پی تقریبا از دیگر شرکت های درگاه پرداخت جدید تر است اما قابلیت های بیشتری نسبت به آنها دارد و همچنین بروز تر است. ثبت نام و دریافت این درگاه پرداخت بسیار سریع و آسان است و کمتر از چند دقیقه انجام می گیرد. با استفاده از پلاگین های مختلف هم می توانید آن را به راحتی و به صورت رایگان در سایت خود نصب کنید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در ایران برای درگاه پرداخت سایت فروشگاهی ممکن است رخ دهد، قطعی چند دقیقه به صورت روزانه است که در این صورت مشتریان زیادی را ممکن است شما از دست بدهید. اما درگاه پرداخت نکست پی یک ویژگی خوبی که دارد این است سوئیچر آن زمانی که قطعی رخ دهد، مشتریان را به صورت خودکار به درگاه پرداخت بعدی منتقل می کند پس در این صورت هیچ مشتری را شما از دست نمی دهید.

برای دیده شدن کسب و کارت

همین الان با شرکت تابان شهر جهت مشاوره دیجیتال مارکتینگ و سئو تماس بگیر

کارمزد نکست پی برای افرادی که روزانه تراکنش زیر 2 میلیون دارند به صورت 1% محاسبه می شود اما برای بالای 2 میلیون به صورت نیم درصد محاسبه می گردد. اما توجه داشته باشید که این کار به صورت خودکار انجام نمی شود و شما باید درخواست دهید. کسانی که تراکنش بالای 2 میلیون دارند علاوه بر کارمزد نیم درصد، امکان ساخت فرم شخصی سازی شده را نیز دارند. همچنین یک ویژگی عالی نکست پی ، 45 روز تست رایگان و بدون کارمزد آن است که براحتی اعتماد مشتری را جلب می کند.

اگر فروش شما روزانه بالای دو میلیون است این درگاه پرداخت سایت فروشگاهی را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا امکانات ویژه ای که در اختیار شما قرار می دهد در دیگر سامانه ها به صورت پولی هستند.

ویژگی های درگاه پرداخت سایت فروشگاهی

همان طور که خواندید سه نمونه از بهترین درگاه پرداخت سایت فروشگاهی را به شما معرفی کردیم. حالا می خواهیم ویژگی هایی را که این سه درگاه را از بقیه متمایز کرده است بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی درگاه پرداخت واسطه را متمایز کرده است.

Untitled 2 1

در کوتاه ترین زمان فعال می شود

در این روش چون شما نیاز به گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی و طی کردن مراحل طولانی ندارید می توانید خیلی سریع درگاه پرداخت خود را فعال کنید. برای این کار نیاز به رفتن به بانک ندارید فقط کافیه به سایتی که انتخاب کرده اید بروید و پس از ارسال مدارک مورد نیاز (عکس شناسنامه، کارت ملی و کدپستی و ..) و وارد کردن آدرس سایت در صورت نداشتن مشکل پس از چند ساعت درگاه پرداخت شما فعال و کد API دریافت می شود.

پشتیبانی از انواع Cms ها

یک ویژگی عالی این درگاه پرداخت سایت فروشگاهی پشتیبانی با انواع Cms ها است. به این صورت که پس از فعال شدن درگاه پرداخت شما باید افزونه ی متناسب با آن را در سایت خود نصب کنید و کد API را در آن قرار دهید. بله به همین آسانی!

در ضمن این افزونه ها تعداد و تنوع زیادی دارند و رایگان هم هستند پس نگران پیدا کردن افزونه برای سایت وردپرسی خود نباشید. اگر با طراحی سایت با وردپرس آشنایی ندارید می توانید مقاله آموزش طراحی سایت با وردپرس را مطالعه کنید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *