.

پست مهمان معکوس چیست و 5 تا از مزیت های آن در سئو سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

یک جمله معروف هست که می گویند Network is the key که معنی آن می شود “شبکه سازی کلید است” و مفهوم آن این است که شما هرچقدر ارتباطات بیشتری داشته باشید، موفق تر هستید. البته منظور از ارتباطات، هر نوع ارتباطی نیست. ارتباط های هوشمندانه و درست با افراد کاری و هوشمندی که می توانند باعث پیشرفت شما شوند. در طراحی سایت و سئو سایت نیز شبکه سازی مهم است. اینجا ما قرار است ببینیم که پست مهمان معکوس چیست و چه ربطی اصلا به چیزی که گفتیم دارد. در مقالات قبلی ما درباره اینکه پست مهمان یا Guest Blogging چیست صحبت کردیم و ایندفعه قرار است در رابطه با Reverse Post Blogging را پست مهمان معکوس صحبت کنیم که فایده آن اگر از Guest Blogging بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. پس در این مقاله همراه ما باشید که قرار است درباره این موضوع صحبت کنیم.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

پست مهمان معکوس چیست

پست مهمان معکوس چیست ؟

برای اینکه بفهمیم پست مهمان معکوس چیست اول از همه باید ببینیم که خود این پست مهمان به عنوان یکی از موارد سئو سایت چیست. زمانی که شما طراحی سایت را انجام می دهید، به یک سری روش های سئو سایت نیاز دارید که گوگل، سایت شما را تایید کند و شما رتبه های بهتری دریافت کنید. یکی از این راه ها پست مهمان است و اینکه شما مقاله خودتان را در یک سایت دیگری که صاحبش شخص دیگری است منتشر کنید و در آن مقاله به خودتان لینک بدهید. حال پست مهمان معکوس چیست ؟ اینکه خود شما طراحی سایت را به گونه ای انجام دهید که سایت شما تبدیل به همان سایتی بشود که پست های مهمان در آن انشتار پیدا می کنند. حتما هم نیازی نیست که شما به یک سایت مرجع و بزرگ تبدیل شده باشید. چون این یک پلن برد-برد است.

این موضوع هم مزیت هایی برای شما به عنوان صاحب سایت دارد و هم مسلما برای کسی که پستش را در سایت شما قرار می دهد. البته که این موضوع را باید در نظر داشته باشید که برای چنین چیزی حتما باید یک سری نکات خاص را رعایت کنید و مواظب باشید که سایت شما تبدیل به یک سایت اسپم نشود که هم به طراحی سایت شما آسیب وارد کند و هم سئو سایت شما دچار مشکل بشود. در این مقاله قصد داریم چند مورد از مزیت های Reverse Guest Blogging را بیان کنیم تا شما نیز از این روش اطمینان کافی را حاصل کنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا در خلال توضیح این مزیت ها، به شما نیز بگوییم که پس مهمان معکوس چیست و چگونه انجام می شود.

مزیت های پست مهمان معکوس چیست؟

خیلی ها نمی دانند که پست مهمان معکوس چیست و همچنان از آن استفاده می کنند. موضوع اینجاست که شما برای اینکه بخواهید از پست مهمان معکوس استفاده کنید و در واقع خودتان تبدیل به یک منبع برای پست های مهمان باشید، لازم است که جدا از دانستن مزیت های این مورد، نکات قابل توجه آن را هم بدانید. دقت کنید که پست مهمان همانطور که می تواند یک روش کلاه سفید باید، می تواند به روش کلاه خاکستری و حتی کلاه سیاه نیز تبدیل بشود. پس این موضوع را حتما مد نظر قرار دهید و با احتیاط کار خودتان را پیش ببرید. از هر کسی پست مهمان را قبول نکنید و سایت خودتان را پر از لینک های اسپمی نکنید. همیشه هم سعی کنید تنها پست هایی را قبول کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشند تا به سئو سایت آسیبی وارد نشود.

پست مهمان معکوس باعث شبکه سازی و ارتباط بیشتر می شود

چی بهتر از اینکه شما یک فضایی را در اختیار شخصی قرار بدهید که بتواند پست خودش را انتشار بدهد؟ حال که می دانید پست مهمان معکوس چیست باید به شما بگوییم که این روش، همان روشی است که می تواند به شبکه سازی بیشتر شما کمک کند. شما محتوای شخص دیگری را در سایت خودتان انتشار می دهید و با شخص دیگری در کسب و کار خودتان آشنا می شوید. این موضوع باعث می شود که شما اشخاص مرتبط با کسب و کار خودتان را بهتر بشناسید و همراه با یکدیگر در مسیر پیشرفت قدم بردارید. حال این موضوع می تواند در آینده به کسب درآمد بیشتر و جذب مخاطب بیشتر نیز ختم بشود و افراد بیشتری با شناخت شما، می توانند شما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند.

بازاریابی شما را دیگران انجام می دهند؟

وقتی به کسی یک فضا برای انتشار رسانه اش قرار بدهید آن شخص چه کاری انجام می دهد؟ رسانه خودش را منتشر می کند. بعد از آن چه کار می کند؟ پستی که منتشر کرده است را در شبکه های اجتماعی و کانال های دیگر به اشتراک می گذارد. مخاطبان شبکه های اجتماعی برای خواندن پست مورد نظر کجا می روند؟ وارد سایت شما می شوند. بله درست است! به همین راحتی یک شخص دیگر بازاریابی سایت شما را انجام داده است و این موضوع هم برای خودش سود آور شده است و هم شما مخاطبان بیشتری کسب کرده اید. حال شما تصور کنید که ممکن است و شخص دیگری هم از این طریق شما را بشناسد و بخواهد پست مهمان در سایت شما داشته باشد و دوباره همین روند تکرار شود. اینجاست که شما کاملا رایگان و بدون زحمت مارکتینگ خودتان را انجام داده اید. به همین سادگی!

یک راه عالی برای لینک سازی هوشمندانه!

می دانید بدترین چیز درباره لینکسازی چیست؟ اینکه باید به بهترین شکل ممکن انجام بشود. حال که شما می دانید پست مهمان معکوس چیست ، در واقع یکی از همان بهترین شکل ها را پیدا کرده اید. معمولا این بهترین شکل ها یا طول می کشد که جواب بدهند، یا سخت هستند و یا ممکن است که موفقیت آمیز نباشند. اما پست مهمان معکوس قرار نیست اینطوری باشد. شما می توانید از شخصی که پست مهمان را در سایت شما قرار می دهد خواهش کنید (و واقعا صرفا “خواهش کنید”) که در مقاله خود، لینکی به مقالات دیگر شما یا سایت شما نیز بدهد. این موضوع باعث می شود که لینکسازی بهتری انجام بشود.

همچنین اگر این اتفاق هم نیفتد مشکل چندانی پیش نمی آید، به این خاطر که زمانی که شخص مورد نظر پست را در سایت شما منتشر کند، برای سایت خودش نیز لینکسازی را انجام می دهد و همین لینکسازی، باعث می شود که گوگل متوجه شود که شما سایت خوبی هستید که از منابع دیگر نیز استفاده می کنید. پس در آخر شما نیز از این موضوع منفعتی کسب می کنید و سایت شما نیز رتبه خوبی در موتور جست و جو دریافت می کند. البته باز هم باید تاکید کنیم که شما باید خیلی حواستان به لینک ها باشد و لینک ها نباید به صورت اسپمی در مطلب سایت قرار بگیرند.

دیدگاه های مختلف را به خوانندگان شما نشان می دهد

هرچقدر هم که شما یک بلاگر و نویسنده عالی باشید، نوع نوشتن شما در نهایت تکراری و خسته کننده و در عین حال، قابل پیش بینی می شود. مردم مطالب شما را می خوانند چون دیدگاه شما را دوست دارند و البته دوست دارند که دیدگاه های مختلف را نیز شاهد باشند. حال که شما می دانید پست مهمان معکوس چیست می توانید فرصتی را قرار بدهید تا دیگران، از دیدگاه خودشان به کسب و کار شما نگاه کنند و مطالب متنوع تر بشوند. حال نویسندگان دیگر در سایت شما پست های خودشان را انتشار می دهند و خوانندگان در سایت شما، شاهد دیدگاه های متفاوت و مختلف هستند و این موضوع باعث می شود که مطمئن شوند که شما با دید بازتری به کسب و کار خودتان نگاه می کنید و قادر هستید که امور مختلف را برای آن ه انجام بدهید و از تکرار نیز پرهیز می کنید.

شما دیگر کار کمتری انجام می دهید!

حال شما می دانید که پست مهمان معکوس چیست به شخص دیگری اجازه داده اید که پست بلاگ شما را بنویسید. آن شخص هم دارد سایت شما را فعال نگه می دارد و هم دارد یک ایده جدید به سایت شما اضافه می کند. تمامی کار های آن را هم خودش انجام می دهد و شاید تنها کاری که شما باید انجام بدهید، کلیک کردن روی دکمه انتشار است. حال شما بدون اینکه خودتان زحمتی کشیده باشید، می توانید به کار های دیگر سایت بپردازید و امروز، شخص دیگری مطلب سایت شما را انتشار داده است. شما کار کمتری انجام داده اید اما همچنان آن ارزشی که باید را دریافت کرده اید.

یادتان باشد که بلاگ نویسی ابزار قدرتمندی است که معمولا اهمیت کمی دریافت می کند. آن هایی که به این ابزار اهمیت می دهند، همان هایی هستند که در رتبه های موتور جست و جو، رتبه بالا را دریافت می کنند و آگاهی برند بیشتر و تعامل بیشتری را دریافت می کنند. همین موضوع باعث می شود که دیجیتال مارکتینگ شما تا حد زیادی بهتر بشود و مشتریان بالقوه شما، شما را پیدا کنند و تبدیل به مشتریان بالفعل بشوند.

سخن پایانی

در این مقاله خواندیم که پست مهمان معکوس چیست و شاید حتی نتیجه گرفته باشیم که از خود نوشتن پست مهمان بهتر است. در حالی که اینطور نیست و هردوی این روش ها به یک اندازه سود آور هستند و می توانند برای سئو سایت ما عالی باشند. همیشه یادتان باشد، یک روش کلاه سفید نیست که باعث رتبه گرفتن در موتور های جست و جو می شود، بلکه این در کنار هم قرار گرفتن امور سئو سایت و روش های کلاه سفید است که باعث می شود سایت شما رتبه خوب و همیشگی در موتور های جست و جو دریافت کند. پس هیچوقت نباید روشی را به روش دیگر برتری بدهیم و همیشه باید سعی کنیم که بهترین روش ها را در کنار یکدیگر انجام بدهیم. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع:

Coloradoseopros

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *