.

آشنایی با کاربرد api در طراحی سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

کاربرد api در طراحی سایت


در اصل api یک میانبر در طراحی سایت به حساب می آید و باعث میشود آن چیزی که در نظر دارید را با کیفیت بهتر ، هزینه کمتر و آسان تر پیاده سازی کنید. api به برنامه نویسان اجازه میدهد تا مواردی که احتیاج به کد نویسی پیچیده دارند را با آسانی هر چه تمام تر پیاده سازی کنند، بگذارید با یک مثال این api و کاربرد api در طراحی سایت را شرح دهیم : خانه هر کس به یک منبع برق وصل میشود و هر کس برای خود نیروگاه برق جداگانه ای ندارد و دلیلش هم مشخص است ما توانایی ایجاد یک نیروگاه برق را نداریم چون بسیار پیچیده و هزینه بر است پس از نیروگاه منبع استفاده میکنیم، api هم دقیقا به همین شکل است. در پایین به شکل دقیق تر به شما خواهیم گفت که کاربرد api در طراحی سایت چیست. پس تا آخر این مقاله با تابان شهر همراه باشید

Api یا در اصل Application Programming Interface به رابط برنامه نویسی نرم افزار و یا رابط کاربردی برنامه نویسی گفته میشود، در واقع api یک سری کد است که به شما امکان ارتباط یک سری نرم افزار را میدهد، api معمولا بسیار بهتر از کدهایی است که یک برنامه نویس به صورت اختصاصی مینویسد و عملکرد آن بسیار بهینه تر است. کاربرد api در طراحی سایت های ایرانی نیز زیاد است. فرض کنید شما یک وبسایت به زبان فارسی دارید و قصد دارید برای آن یک مترجم زبان انگلیسی قرار دهید، اگر قرار باشد یک مترجم مثل google translate را برنامه نویسی کنید بسیار کار پیچیده ای خواهد بود و وقت و هزینه ی زیادی از شما میگیرد بنابراین شما باید به فکر استفاده از api مترجم گوگل برای وبسایت خود باشید و متن ترجمه شده توسط google translate ترجمه شده باشد. با این کار هم کار شما بسیار راحت تر انجام شده و هم اینکه مترجم گوگل بسیار با حرفه ای تر است از مترجمی که توسط برنامه نویس شما توسعه داده شده.

استفاده از api در طراحی سایت

شرکت های زیادی امروزه برای ارائه خدمات خود از api استفاده میکنند، بسیاری از افزونه های وبسایت ها خدمات خود را از طریق api ها ارائه میدهند، به عنوان مثال یکی از پر کاربرد ترین api ها در دنیای وب api شرکت توییتر است که شما با به کار گیری این api میتوانید توییت های کاربران توییتر را در وبساییتان به نمایش بگذارید ، چند مثال دیگر از کاربرد api در طراحی سایت را در پایین میتوانید ببینید.
– Api سیستم عامل ویندوز
– Api جاوا
– Api گوگل مپ
– Api بانک ها
– Api زمان و تاریخ
– Api صرافی ها و قیمت های لحظه ای
این کاملا به شما بستگی دارد که از api در طراحی وبساییتان استفاده کنید یا خیر، اما اگر میخواهید در وقت و انرژی صرفه جویی کنید و درگیر پروسه طولانی و پر هزینه توسعه و کد نویسی اختصاصی نشوید پیشنهاد ما به شما این است که از api ها استفاده کنید.

 

کاربرد api در طراحی سایت

تفاوت api و وب سرویس

کاربرد api در طراحی سایت و وب سرویس یکسان است در اصل وب سرویس نام دیگری برای api های تحت وب به شمار میرود. وبسایت ها و سرویس های اینترنتی همگی میتوانند برای ارتباط با هم از api ها استفاده کنند، یکی از مهم ترین کاربرد api در طراحی سایت را میتوان در وبسایت های فروشگاهی ملاحظه کرد، بسیاری از وبسایت های فروشگاهی برای وصل شدن به یک درگاه بانکی از وب سرویس بانک استفاده میکنند، این سایت ها مبلغ و اطلاعات خرید را به درگاه بانکی میدهند و بانک اطلاعات لازم را برای شروع پرداخت به مشتری ارائه میدهند،

 

 

نوشتن  api

کد نویسی api تحت وب و api که برای اپلیکیشن های ویندوز میباشند کاملا متفاوت است. معمولا کاربرد api در طراحی سایت نیز متفاوت است. در اپلیکیشن های تحت سیستم عام ویندوز و یا سایر سیستم های عامل ها عموما API ها به کمک نرم افزارها و سرویس های سیستم عامل فعالیت می کنند. کدنویسی api ها کار ساده ای نیست و نیازمند سالها تحقیق و مطالعه است. نوشتن یک وب سرویس شاید به اندازه کدنویسی یک نرم افزار زمان ببرد و به همان اندازه چالش برانگیز باشد، برای اینکه بخواهیم آموزشی را در این خصوص ارائه دهیم باید یک مقاله کاملا جدا را بنویسیم که بسیار هم طولانی میشود؛ اما اگر دنبال یک منبع خوب برای آموزش برنامه نویسی وب سرویس ها میگردید ما به شما سایت  Microsoft را پیشنهاد میکنیم که مقالات و آموزش های فوق العاده ای در این زمینه دارد و میتوانید به شما بسیار کمک کند.

برنامه نویسی api تحت وب

برای نوشتن api اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که سایت شما با چه زبانی کدنویسی شده است ولی معمولا برای سایت هایی که با Asp.net نوشته شده اند نوشتن api آسان تر است و برای این کار میتوان از زبان سی شارپ C# برای نوشتن api استفاده کرد.

 

سخن نهایی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد، ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کاربرد api در طراحی سایت آشنا کنیم و مثال هایی از انواع کاربرد api در طراحی سایت ها ارائه دادیم، بی شک استفاده از api برای هر وبسایتی توصیه میشود، api ها میتوانند تاثیر بسیار مثبتی در کاهش هزینه ، وقت و انرژی شما شما بگذارند اما اگر بخواهید این کار ها را خودتان انجام دهید و بجای استفاده از وب سرویس ها خودتان همه نیاز های کاربران را بر طرف کنید کار شما بسیار سخت خواهد بود.

 

 

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *