.

یادگیری طراحی سایت از پایه همراه با 5 نکته هنگام یادگیری

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

همیشه زمانی که می خواهیم یک تخصصی را یاد بگیریم، باید از نقطه صفر آن شروع کنیم. از پایه ای ترین نقطه و دقیقا همانجایی که سفر یادگیری ما شروع می شود. در واقع ما نمی خواهیم در اینجا از شروع سفر صحبت کنیم، بلکه قرار است کمی به عقب تر برگردیم و از آماده شدن برای سفر شروع کنیم. چون اگر به درستی برای سفر آماده نشویم، ممکن است در حین راه مشکلاتی برایمان پیش بیاید. در اینجا می خواهیم درباره یادگیری طراحی سایت از پایه صحبت کنیم و ببینیم که برای یادگیری این تخصص بسیار جذاب و سود آور، دقیقا باید از کجا شروع کنیم و چه توشه ای برای سفر خودمان ببریم. این مقاله بیش از اینکه جنبه آموزش داشته باشد، بیشتر جنبه کمک آموزشی دارد. چون هم من و هم شما می دانیم که هیچ تخصصی را نمی شود در یک مقاله متنی یاد داد.

آشنایی با  انواع خدمات طراحی سایت تابان شهر

یادگیری طراحی سایت از پایه!

یادگیری طراحی سایت از پایه

طراحی سایت از آن دسته کار هاییست که واقعا نمی شود آن را از سخت ترین مراحل شروع کرد. برای کسی که تا به حال تجربه طراحی سایت را نداشته است، بهترین راه و درست ترین راه این است که یادگیری طراحی سایت از پایه را مد نظر قرار بدهد. در مقالات قبلی هم بار ها گفته بودیم مهمترین چیزی که یک فرد علاقه مند به طراحی سایت برای یادگیری آن نیاز دارد، تلاش، پشتکار، وقت، حوصله و انگیزه است. در مقالات قبلی درباره تمامی این موارد صحبت کرده ایم و اینجا می خواهیم کمی به یادگیری جامه عمل بیشتری بپوشانیم و بریم که ببینیم این نقطه صفر یا حتی زیر صفری که درباره آن صحبت می کنیم، شامل چه مواردی می شود و قرار است که در آن چه کار هایی را انجام بدهیم. لازم به ذکر است که اینجا، قرار نیست که طراحی سایت را به طور کامل به شما آموزش دهیم.

اصل چیزی که در اینجا می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، آن نقطه ای از یادگیری طراحی سایت است که فرد علاقه مند نمی داند که چه کار کند. این فرد به طراحی سایت علاقه پیدا کرده است و به نظر او، این یادگیری را باید از درست ترین جای ممکن شروع کرد. اتفاقا این موضوع خیلی هم خوب است که شما به عنوان یک فرد علاقه مند به سراغ این مقاله آمده اید. به این خاطر که شاید خیلی از آدم ها باشند که برای یادگیری طراحی سایت از پایه روش هایی را اتخاذ کنند که بدتر آن ها باعث شوند که این افراد از طراحی سایت رده بشوند و نخواهند که به سراغ آن بروند. مطمئن باشید که ما نیز قرار نیست به سراغ آن موارد برویم و علاوه بر نقاط شروع، یک سری نکته هم در این خصوص به شما معرفی خواهیم کرد.

یادگیری طراحی سایت از پایه از کجا شروع می شود؟

بیایید کدنویسی و هرچیزی که درباره یادگیری طراحی سایت از پایه می دانیم را کنار بگذاریم. بیایید تصور کنیم که ما می خواهیم یک نویسنده بشویم. معمولا نویسنده ها با خواندن کتاب های بسیار به نویسندگی علاقه مند می شوند و دوست دارند چیز هایی که در ذهنشان هست را روی کاغذ پیاده کنند. معمولا این اتفاق برای علاقه مندان به طراحی سایت نمی افتد. ما معمولا به این خاطر به سراغ طراحی سایت می رویم که می دانیم بازار کار بسیار خوبی دارد و به همین خاطر هم یادمان می رود که کمی دقتمان را نسبت به نمونه های طراحی سایتی که وجود دارد بالاتر ببریم. پس بهترین کاری که شما برای شروع یادگیری طراحی سایت می توانید انجام بدهید این است که اول از همه به طراحی سایت های دیگران نگاهی بیندازید.

رصد کردن سایت های دیگران، بررسی کد های آن ها با Inspect و نگاه عمیق تر به نمونه کار های دیگران، می تواند باعث شود که ما دید بهتری نسبت به طراحی سایت داشته باشیم. خود همین موضوع به ما کمک می کند که برای شروع یادگیری هم ایده بهتری داشته باشیم و زمانی که خواستیم یادگیری طراحی سایت را هم شروع کنیم و وقتی با مفایهم طراحی سایت رو به رو می شویم، این مفاهیم برای ما گنگ نباشند. چرا روی این موضوع تاکید داریم؟ چون امروزه بیشتر ما وقتمان را به جای سایت ها، در شبکه های اجتماعی می گذرانیم و دارد یادمان می رود که آن بیرون، سایت هایی هم هستند که اطلاعات بهتری نسبت به شبکه های اجتماعی به ما می دهند.

قبل از یادگیری کد های طراحی سایت چه کار انجام دهیم؟

با تاکید بسیار، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه صاف به سراغ کدنویسی بروید، کمی صبر کنید. یادگیری طراحی سایت از پایه لازم دارد که در آن ما پایه ها را قوی تر کنیم و سپس به سراغ یادگیری موارد اصلی برویم. پس در اینجا بد نیست که شما سری به وردپرس بزنید و یادگیری وردپرس را آغاز کنید. وردپرس یکی از CMS ها یا سیستم های مدیریت محتواست که اتفاقا محبوب ترین و بهترین CMS هم به حساب می آید. یادگیری وردپرس می تواند کمک بسیاری به شما در جریان مسیر یادگیری طراحی سایت کند. به این خاطر که وردپرس، منطق مدیریت یک سایت را به شما آموزش می دهد و در آن شما می توانید کد های سایت را به وضوح نیز مشاهده کنید. کار کردن با این سیستم مدیریت محتوا تازه شروع کار شماست و از اینجا به بعد کمی سخت تر است.

یادگیری وردپرس از آن جهت اهمیت دارد که بیشتر سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند و شما نیز با یادگیری این سیستم، می توانید کار خودتان را برای کار کردن با پنل ها راحت تر کنید و همچنین زمانی که خواستید طراحی سایت را شروع کنید و قالب های آماده خودتان را طراحی کنید، بدانید که این قالب ها را باید با کدام سیستم مدیریت محتوا همسان کنید. از اینجا به بعد، قرار است وارد خود طراحی سایت بشویم و تازه قرار است که وارد نقطه صفر و نقطه شروع طراحی سایت بشویم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

شروع یادگیری طراحی سایت از پایه از اینجا به بعد شاید تمام آن چیزی باشد که باقی افراد متخصص در این حوزه هم می گویند. شروع یادگیری طراحی سایت از یادگیری HTML و سپس CSS شروع می شود. HTML یا Hypertext Markup Language یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان مارک آپ برای صفحه سازی سایت هاست که ریشه طراحی تمامی سایت ها را تشکیل می دهد. کمتر سایتی را می توانید پیدا کنید که با HTML طراحی نشده باشد و شما نتوانید کد های HTML را در آن ها پیدا کنید. این که در سایت های مختلف زبان های برنامه نویسی بسیاری ممکن است به کار برود به کنار، اما ریشه “طراحی سایت” همیشه HTML می ماند. یادگیری HTML با روش های متفاوتی انجام می شود اما شاید بهترین آن ها، استفاده از سایت W3schools باشد.

شما در سایت W3schools می توانید علاوه بر یادگیری HTML و انجام دادن تمرین های آن، CSS و JavaScript که دیگر زبان های مورد نیاز شما برای طراحی سایت هستند را نیز یاد بگیرید. یادگیری این زبان ها، شروع طراحی سایت است اما هرگز با یادگیری این ها نمی توانیم مطمئن باشیم که طراحی سایت را کاملا بلد هستیم. هنوز یک سری نکاتی مانده اند که در همان ابتدای کار باید آن ها را رعایت کنیم.

نکات شروع یادگیری طراحی سایت از پایه

عجله نکنید!

یادگیری طراحی سایت یک پروسه مرحله به مرحله است و اگر می خواهید یادگیری طراحی سایت از پایه را شروع کنید، نباید برای تمام شدن این یادگیری عجله کنید. اول اینکه شما هرگز قرار نیست آموزشتان متوقف شود و هر روز باید چیز های بیشتری یاد بگیرید. اما موضوع اینجاست که در یادگیری نباید عجله کنید و نباید در مراحل ابتدایی دلسرد بشوید. شاید پیش خودتان فکر کنید که چرا فلان تگ یادتان نمی ماند، چرا ایده ای برای طراحی ندارید، چرا انقدر زبان های طراحی سایت زیاد هستند و … که باید به شما بگوییم که ذهنتان را از این موارد خالی کنید. طراحی سایت یک پروسه لذتبخش است که اگر به خوبی برای آن وقت بگذارید، به راحتی هم آن را یاد می گیرید. در مقاله یادگیری طراحی سایت چقدر طول می کشد بیشتر از همه درباره این موضوع صحبت کرده ایم.

خلاقیت در اولویت است

شما قرار نیست کاری را که بقیه انجام می دهند را انجام بدهید. طراحی سایت دست شما را برای خلاقیت باز گذاشته است. یکی از اصلی ترین مواردی که شما در طراحی سایت باید به آن تکیه کنید قوه تخیل و ایده پردازی شماست. سعی کنید که به جای اینکه دنباله روی دیگران در طراحی سایت باشید، حتی در یادگیری طراحی سایت هم خلاقانه عمل کنید که این خلاقیت، بعد ها نیز به کار شما خواهد آمد.

وردپرس را جدی بگیرید

طبق تجربه، بار ها دیده ام که طراحان سایت حرفه ای اصلا هیچ ارزشی برای وردپرس قائل نیستند و حتی به سراغ یادگیری آن هم نمی روند. بگذارید برای شمایی که یادگیری طراحی سایت از پایه را شروع کرده اید بگوییم که ببینید، هرچقدر هم که روی طراحی یک سایت از صفر تا صد تعصب داشته باشیم، نمی توانیم CMS ای که قرار است کار را برای ما راحت تر کند را به طور کلی انکار کنیم. پس در مسیر یادگیری طراحی سایت وردپرس را نیز در نظر داشته باشید.

آموزش آکادمیک و خودآموزی در کنار هم

هرچقدر هم که شما دوره های آکادمیک متمرکز بر طراحی سایت را هم شرکت کنید، باز هم به تمرین و خودآموزی خودتان نیاز دارید. حال چه برسد به اینکه بخواهید فقط روی تحصیلات دانشگاهی حساب کنید که در آن صورت بگذارید خیلی رک بگوییم که در دانشگاه خیلی چیز ها را به آدم یاد نمی دهند. طراحی سایت از آن دسته تخصص هایی هستش که نیازمند تمرکز است و تا وقتی خودتان دست به کار نمی شوید، هرگز نمی توانید آن را به درستی یاد بگیرید.

برای جلوگیری از مواجهه با روش های سئو منفی چه کاری باید انجام بدهیم؟

اگر می خواهید بدانید موثر ترین روش جلوگیری از سئو منفی چیست باید به شما بگوییم که همان چیزی است که بهترین روش کلاه سفید، تاکید اصلی گوگل و پادشاه سایت شماست. محتوا! محتوای سایت شما اگر با کیفیت و درست باشد، معمولا گوگل و ربات های آن اصلا اهمیتی به سئو منفی شما نمی دهند و رقبای شما را در ضربه زدن به شما ناکام می گذارند. پس سعی کنید که محتوایتان را طبق قوانین گوگل بنویسید، محتوا را از جایی کپی نکنید، محتوا را درست بنویسید و خلاصه بیشتر تمرکزتان را روی محتوا بگذارید.

در مرحله دوم بهتر است با ساخت بک لینک های خوب در سایت های درست و حسابی اعتبار سایت خودتان را بیشتر کنید تا گوگل متوجه شود که هر لینک سمی ای که به سایت شما می شود را نباید باور کند و باید به سادگی از کنار آن عبور کند. در ضمن برای بالاتر بردن اعتبار سایت خودتان سعی کنید که تمامی موارد امنیتی را در سایت لحاظ کنید که سایت شما هیچ نقطه ای برای ضربه زدن نداشته باشد.

در مرحله سوم هم کاری که باید انجام بدهید ارتقای تجربه کاربری و توجه به کیفیت کاربران است. اگر گوگل تشخیص بدهد که مخاطبان سایت شما را دوست دارند، دیگر هیچ کاری به روش های رقبای شما ندارد و آن ها ایندفعه نیز ناکام خواهند ماند.

مهارت های شغلی سبک را نیز یاد بگرید

شمایی که می خواهید یادگیری طراحی سایت از پایه را شروع کنید باید بدانید که شاید قبل از اینکه کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، نیاز دارید که در یک شرکت کار کنید. کار کردن در یک محیط کاری نیازمند یک سری مهارت های جانبی است که بد نیست همزمان روی آن ها نیز کمی وقت بگذارید. طراحی سایت یک کاری است که معمولا بخش های دیگری هم دارد و شما با تخصص های دیگری که همکار شما هستند نیز در ارتباط هستید. پس باید هم کار کردن در یک تیم را به خوبی یاد بگیرید و هم مهارت های دیگر مربوط به محیط کار را کسب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به یک سری نکات برای یادگیری طراحی سایت از پایه بپردازیم و شما را کمی برای این سفر آماده تر کنیم. مسلما پیشنهاد ما به شما این است که به همین مقاله بسنده نکنید و آن روحیه کنجکاوی خودتان را تقویت کنید و به سراغ مقاله های دیگر چه در این سایت و چه در سایت های دیگر بروید. یک نصیحت دیگری که برای شما داریم این است که زبان انگلیسی خودتان را نیز قوی تر کنید و از منابع انگلیسی زبان هم استفاده کنید. به هر حال سایت های فارسی محدود و سایت های بین المللی نامحدود هستند و در آن ها نیز علومی وجود دارد که با دسترسی به آن ها، می توانید مهارت های خودتان را تا حد زیادی بالاتر ببرید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که بهترین سفر یادگیری را داشته باشید.

منبع:

hubspot

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *