.

ویژگی های طراحی سایت با php

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طراحی سایت با php

داشتن یک وب سایت اختصاصی و حرفه ای و طراحی سایت با php با آخرین استاندارد ها فعالیت خود را شروع کنید. برای طراحی سایت با php برای شما آماده ایم. روی تخصص و تجربه ما حساب کنید

زبان php سمت کاربر است یا سمت سرور؟

زبان های سمت کاربر
طراحان صفحات وب بیشتر بر روی این بخش تمرکز دارند زبان های طراحی صفحات وب css, html, javascript هستند.
زبان های سمت سرور
برنامه نویسی وب به صورت اختصاصی براین حوزه تمرکز دارد. برخلاف حوزه برنامه نویسی سمت کاربر که روی طراحی صفحات وب تمرکز داشت این حوزه برنامه نویسی سمت سرور عملیات پشت صفحه مورد توجه هست. در این میان زبان های Java, c#, asp.net, php هستند.

زبانphp 

زبان php بیشترین سهم را بین زبان های سمت سرور و طراحی سایت دارد و فراگیرترین زبان برنامه نویسی وب در دنیای اوپن سورس است و از سرویس بانک اطلاعاتی my sql و سرویس apache بر روی سیستم عامل linux بهمراه می برد.

به علت محبوبیت بسیار زیاد امکان اجرای php در بستر windows هم فراهم شده است ولی هم چنان بهترین بستر برای آنها همان سرور های لینوکسی است.

زبانphp
 

سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس از این زبان محبوب استفاده می کنند.کارشناسان حدود ۲۷ درصد قدرت وردپرس را تخمین می زنند و این تنها سایت هایی نیستند که از phpاستفاده می کنند.
و همچنین تمام سرورهای وب از آن پشتیبانی می کنند و محتوا را بسیار سریع تر از سایر گزینه ها ارایه می دهد که باعث کاهش زمان بارگذاری می شود.این زبان جهت ایجاد صفحات داینامیک بسیار مناسب است.بر خلاف زبان html که کدهای آن توسط مرورگر ترجمه و نمایش داده می شوند؛ کدهای php توسط سروری که فایل های php ترجمه و در معرض نمایش کاربر قرار برمی گیرند. php زبان اسکریپتی است به این معنا که بر خلاف سایر زبان ها نیاز به کامپایل شدن کدها قبل از اجرا ندارد و شما می توانید تغییراتی را که در کدهای خود به وجود می آورید به سرعت مشاهده کنید.
چون این زبان مبتنی بر سرور است شما جهت کار نیازدارید تا سرور آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و عملا به صورت لوکال در کامپیوتر شخصیتان به یک سرور تبدیل شوید.

۹ مورد از مزایا و ویژگی‌های طراحی سایت با php

 

امنیت بالا

بالاترین امنیت ممکن در مقابله با ویروس ها و کرم ها و تهدیدات به وسیله توسعه سایت با در دسترس است.

مقیاس پذیری

بالاترین حد کنترل روی تمام وبسایت با کمترین خط کد php نوشته شده در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی در زمانی که به کدهای طولانی نیاز است.

سازگاری

تمامی انواع وب سرورها اعم از آپاچی و IIS و نت اسکیپ و حتی وب سرورهای شخصی با php قابل پشتیبانی است.

تحسین آسان

شخصی سازی راحت توسط دیتابیس هایی مانند mysql و حتی پشتیبانی سایر دیتابیس های دیگر مانند اوراکل و اینوفمیکس و سایبس و … در دسترس است.

قابلیت اطمینان

قدرت و کارایی وبسایتهای ساخته شده توسط php در زمان تعامل با سایر صفحات وب سایت ها میتواند بخوبی توسعه پیدا کند.

تعمیر ونگهداری آسان

لودکاری سرور و زمان لود صفحات به وسیله استفاده از php و حافظه ای که دارد میتواند کاهش پیدا کند.

اوپن سورس بودن

علاوه بر رایگان بودن؛ کاربران می‌توانند در صورت نیاز تغییراتی در سورس کد برای شخصی سازی بیشتر اعمال کنند.

آموزش‌های فراوان و رایگان

کافی است شما بخواهید php رابیاموزید آموزش های بسیار زیادی در این زمینه چه رایگان و چه غیر رایگان موجود است. مثل دوره آموزش php در سایت w3schools و وب سایت رسمی php

فرصت های شغلی خوب و زیاد

پلتفرم بخش قابل توجهی از وب سایت‌های بزرگ و کوچک؛ سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس٫ جوملا و دروپال اند که با زبان php توسعه داده شده اند؛ پس این مسأله بازار قابل توجهی برای برنامه نویسان php ایجاد کرده است.

    مزایای php نسبت به asp

    سرعت

    php بسیار بالاتر از asp است و علت آن مربوط به ماکروسافت است که از یک تکنولوژی برای اجرای کدهای زبان asp استفاده می کند که شما از یک عنصر خارجی مانند VBScript, MSSQL, ODBC و چیزهای دیگر  استفاده می کنید. در واقع شما از یک موتور خارجی استفاده کرده اید و دستور به آن موتور خارجی می دهد و جواب بدست آمده را پس از بررسی در اختیار ادامه برنامه می گذارد. همین رفت و برگشت و اجرا کردن موتورهای خارجی باعث کند شدن سرعت می شود.

    استفاده بهینه از حافظه

    در IIS4 اگر شما در یک صفحه مثلا ۲۰ بار یک صفحه را القا کنید هر ۲۰ بار در حافظه بارگذاری می شود و درواقع حافظه شما ۲۰ برابر زیادتر اشغال می شود .این موضوع باعث می شود سیستم کند شود و در Load بالا  مشکل زا خواهد شد .این مشکل به طور کلی در PHP وجود نداشته و ندارد و استفاده درست از حافظه در هنگام اجرای یک کد باعث شده که صفحات در Load بالا نیز به خوبی قابل مشاهده باشد.

    طراحی سایت با php

    رفع مشکلات به راحتی

    اپن سورس بودن php این امکان را به شما می دهد که خودتان مشکلات را شناسایی و به راحتی رفع کنید.

    قابلیت اجرا بر روی پلتفرم های مختلف

    یکی از ایرادات اصلی asp وابسته به ویندوز بودن آن است.  asp نصفی از کدها را توسط موتور های ویندوز اجرا می کند که درسیستم عامل های دیگر وجود ندارد. لذا asp در سیستم عاملهای دیگر همیشه دارای ضعفهای بزرگی است و برای اجرا در پلت فرم های دیگر باید برنامه اضافه نصب شود. اما php به دلیل آنکه توسط گنو سی کامپایلر در همه پلت فرم ها قابل کامپایل شدن است و از موتورهای خاص هیچ سیستم عاملی برای اجرای کدها استفاده نمی کند قابلیت اجرا بر روی تعداد زیادی از سیستم عامل ها را داراست که این یک مزیت برای برنامه نویس ها محسوب می شود.

    نمونه سایت های php

    فیسبوک، ویکی پدیا، وردپرس، جوملا

    شاید دوست داشته باشید بدانید

    نظرات شما عزیزان…

    0 Comments

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *