.

بهترین روش سئو چیست ؟ 15 فاکتور مهم

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

قطعا اجرای بهترین روش برای سئو سایت، می‌تواند ترافیک بیشتری از گوگل برای شما ‌بگیرد؛ اما چطور با بهترین روش‌های سئو سایت آشنا شویم و آن‌ها را اجرا کنیم؟ جواب سوالتان در ادامه این مقاله گفته شده است. ما می‌خواهیم بهترین روش برای سئو سایت و نکات کاربردی بهینه‌سازی سایت را از پایه به شما آموزش دهیم. با یادگیری این نکات، می‌توانید بدون هیچ هزینه‎‌ای، رتبه و ترافیک سایت خودتان را بهتر کنید. اصلا لازم نیست نگران پیچیدگی مطالب باشید؛ چون نکات گفته‌شده، برای افراد مبتدی تا متخصص در زمینه سئو قابل فهم هستند. برای شروع بحث آماده‌اید؟

طراحی سایت با 200 هزار تومان!

بهترین روش برای سئو

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم بهترین روش‌ برای سئو سایت، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها هستند که می‌توانند رتبه‌بندی ارگانیک سایت را بهتر کنند. اگر شما رتبه بالاتری در نتایج گوگل داشته باشید، معمولا افراد بیشتری از سایت شما دیدن می‌کنند. داشتن رتبه بالاتر در نتایج گوگل، باعث بیشترشدن احتمال بازدید از سایت شما می‌شود.

همان‌طور که متوجه شدید، تفاوت زیادی بین نرخ کلیک (CTR) رتبه اول گوگل در مقایسه با سایر رتبه‌ها وجود دارد؛ بنابراین، توصیه ما این است که بهترین روش برای سئو سایت را اجرا کنید تا در بالاترین رتبه گوگل قرار بگیرید. در ادامه، قرار است یاد بگیرید که دقیقا با چه روشی بهینه سازی سایت را انجام دهید. این تکنیک‌ها توسط متخصصان برتر حوزه سئو در سال 2023 پیشنهاد شدند؛ پس با اعتماد به این راهکارها شروع می‌کنیم.

بهترین روش سئو

15 بهترین روش سئو سایت

1- کلمات کلیدی را در جای درست خودشان قرار دهید

این همه از کلمه کلیدی اصلی گفتیم؛ ولی اصلا فکر کرده‌اید که معنای آن چیست؟ کلمه کلیدی اصلی به کلمه کلیدی گفته می‌شود که موضوع آن صفحه از سایت شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد. هر صفحه از سایت شما، باید یک کلمه کلیدی اصلی را هدف خودش قرار دهد. با وجود اینکه همه ما می‌دانیم برای رتبه‌گرفتن صفحات سایت، باید از کلمات کلیدی در این صفحات استفاده کنیم، اما حالا ما اینجا یک سوال مهم از شما داریم! کلمات کلیدی باید کجای متن قرار بگیرند؟ چند بار از کلمات کلیدی در یک متن استفاده می‌کنید؟

جایی که شما از کلمات کلیدی اصلی استفاده می‌کنید، اهمیت دارد و به بهینه سازی سایت شما کمک می‌کند. خب اول باید مطمئن شوید که آیا گوگل متوجه‌ شده که به‌ دنبال رتبه‌گرفتن چه کلماتی هستید؟ برای این کار، باید نکات زیر را درباره کلمه کلیدی رعایت کنید. البته اگر ما جای شما باشیم، فورا قلم و کاغذ را آماده و این نکات مهم را گوشه‌ای یادداشت می‌کنیم!

  • از کلمات کلیدی قدرتمند استفاده کنید.
  • چگالی کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید.
  • کلمه کلیدی اصلی را حداقل یک‌بار در تگ عنوان قرار دهید.
  • کلمه کلیدی اصلی را در عنوان اصلی (به‌خصوص H1) استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی را در URL صفحه بگذارید.
  • کلمه کلیدی اصلی را باید بین 100 کلمه اول متن خودتان به کار ببرید.
  • ترجیحا کلمه کلیدی اصلی را ابتدای متن و در خطوط اول استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را با ابزارهای جست‌وجوی کلمه کلیدی پیدا کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی کلمه‎‌ای است که بیشترین search volume را داشته باشد.
  • از کلمه کلیدی اصلی در meta-title و meta-description استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی را در تگ ALT و نام فایل تصاویر قرار دهید.

خب موارد را یادداشت کردید؟ اگر نکات کلمات کلیدی اصلی را خوب یاد گرفتید، با هم به سراغ نکته‌ مهم بعدی در سئو سایت برویم.

2- وشتن متا توضیحات و عنوان صفحه را جدی بگیرید

همیشه یادتان باشد که متا‌عنوان (meta title) و متا‌توضیحات (meta-description) از مهم‌ترین متا‌تگ‌های صفحه شما هستند. اگر یادتان رفته که این تگ‌ها چه بودند، الان آن‌ها را یادآوری می‌کنیم. تگ‌های عنوان، همان عناوین دوست‌داشتنی و تیترهای کلیک‌خوری هستند که در صفحه نتایج موتور جست‌وجو (SERP) ظاهر می‌شوند. متا‌توضیحات هم برای توصیف محتوای صفحه به کار می‌رود و در صفحه نتایج گوگل، زیر عنوان و URL صفحه شما قرار می‌گیرد.

گوگل از طریق این تگ‌ها، موضوع صفحه شما را می‌فهمد و از نظر سئو، وجودشان ضروری است. تگ‌ عنوان به کاربران یک دیدگاه کلی می‌دهد که آیا محتوای صفحه شما، جواب سوال مورد نظر آن‌هاست یا خیر. افراد با خواندن تگ عنوان، تصمیم می‌گیرند روی صفحه شما کلیک یا از آن عبور کنند؛ پس عنوان‌هایی جذاب و متقاعدکننده برای صفحات وب‌سایت خودتان بنویسید. برای نوشتن تگ عنوان، نکات زیر را یادتان باشد و باز هم قلم‌به‌دست شوید:

  • به‌طور کلی، بهتر است تگ عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر باشد.
  • کلمه کلیدی اصلی باید در تگ عنوان استفاده شود.
  • تگ عنوان باید مطابق با هدف کاربر از جست‌‌وجو (search intent) باشد.
  • نباید از تگ عنوان تکراری استفاده شود.
  • استفاده بی‌رویه از کلمات کلیدی در تگ عنوان نادرست است.
  • تگ عنوان باید به‌صورت توصیفی و مختصر نوشته شود.

همینطور شما با نوشتن یک خلاصه کوتاه و مرتبط با محتوای سایتتان در متا‌توضیحات، باید کاربران را علاقه‌مند به خواندن سایت خودتان کنید. متا‌توضیحات را مثل یک ارائه تبلیغاتی در نظر بگیرید که قرار است با آن کاربران را متقاعد کنید؛ پس نهایت هنرتان را برای ترغیب‌کننده‌بودن آن به کار بگیرید! وب‌سایت شما دقیقا همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. گوگل معمولا روی دسکتاپ حدود 150 تا 160 کاراکتر از متا‌توضیحات را نشان می‌دهد؛ پس تا حد ممکن، سعی کنید مختصر و مفید بنویسید و نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای هر صفحه سایت، یک متا‌توضیحات جداگانه بنویسید.
  • برای متا‌توضیحات از کپی‌های عمل‌گرا (action-oriented) استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی را در متا‌توضیحات به کار ببرید.
  • متا‌توضیحات را مطابق با هدف کاربر از جست‌وجو (search intent) بنویسید.

3- تلاش کنید کاربران را برای مدت طولانی‌تری در صفحه خود نگه دارید

اتفاقی به نام pogosticking وجود دارد که می‌تواند رتبه شما در گوگل را بهتر یا بدتر کند؛ اما مفهوم pogosticking چیست؟ زمانی را در نظر بگیرید که کاربر گوگل، روی سایت شما کلیک می‌کند، بعد به صفحه اصلی گوگل برمی‌گردد تا جواب سوالش را در سایت دیگری پیدا کند. با این کار، گوگل می‌فهمد که کاربر این نتیجه را نپسندیده است! رتبه سایتی که از نظر کاربران مفید نباشد در نتایج گوگل افت می‌کند.

پس با چه راهکاری کاربران را مدت بیشتری در سایت خودمان نگه داریم و برای‌شان قلاب بیندازیم؟ نکات کلیدی مطلب را به‌صورت تیتروار بنویسید و از عنوان‌های فرعی بیشتری استفاده کنید. وقتی خواندن مطالب شما راحت باشد، کاربران زمان بیشتری برای آن صرف می‌کنند. پس تا جایی که می‌توانید، در استفاده از عنوان‌های فرعی و مطالب تیتروار دست‌و‌دلباز باشید!

روش سئو

4- از عکس‌های باکیفیت و کم‌حجم استفاده کنید

استفاده از تصویر، می‌تواند تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت شما را بهتر کند. وقتی که به‌درستی از تصاویر استفاده کنید، ترافیک ارگانیک سایت شما بیشتر و به سئوی کلی سایت کمک می‌شود؛ اما نکته اساسی درباره استفاده درست از تصاویر در وب‌سایت چیست؟ اصلا اینکه انقدر تاکید می‌کنیم “استفاده درست” برای چیست؟

همیشه بهترین فرمت فایل تصویر را انتخاب کنید. عکس‌ها بیشترین سهم را در تعیین زمان بارگذاری و اندازه کلی صفحه دارند. برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب، باید سرعت بارگذاری صفحه شما بالا باشد. فرمت‌های تصویری JPEG و PNG دو نوع از فرمت‌های رایج مورد استفاده در وب هستند. تکنیک فشرده‌سازی این دو فرمت با هم متفاوت است؛ به همین دلیل، اندازه فایل خروجی آن‌ها می‌تواند به‌طور چشمگیری فرق کند.

احتمالا با دیدن تصویر بالا و تفاوت در حجم آن‌ها، انتخابتان JPEG است؛ اما به نظر ما که این انتخاب همیشه درست نیست! در حالی‌ که JPEGها برای عکس‌ها عالی به‌ نظر می‌رسند، PNGها برای تصاویری که محتوای متنی و طرح‌های دیگری به آن‌ها اضافه‌ شده، مناسب‌تر هستند.

فرمت WebP یکی‌ دیگر از فرمت‌های تصویری جدید و محبوب است که می‌تواند یک فشرده‌سازی عالی برای تصاویر وب انجام دهد. حجم عکس‌های WebP حدود 26 درصد در مقایسه با تصاویر PNG و 34 درصد نسبت به JPEG ها کوچک‌تر است.

فرایندی به نام فشرده‌سازی یا compression روی تصاویر انجام می‌شود تا اندازه آن‌ها، بدون کاهش کیفیت به حداقل برسد. هر چه حجم تصویر شما بیشتر باشد، سرعت بارگذاری صفحه شما کمتر می‌شود؛ پس حتما تصاویر وب‌سایت خودتان را قبل از آپلود در سایت، فشرده کنید. می‌توانید از چند ابزار رایگان برای این کار استفاده کنید، از جمله:

  • TinyPNG: این ابزار، حجم فایل‌های PNG و JPEG را با استفاده از تکنیک‌های جدید کاهش می‌دهد.
  • ImageOptim : با اختلاف، بهترین ابزار فشرده‌سازی تصاویر در Mac است.
  • ShortPixel: یک افزونه وردپرسی عالی برای فشرده‌سازی خودکار تصاویر است.

یک نکته مهم دیگر درباره عکس‌های وب‌سایت، این است که سعی کنید برای تصاویر، حتما از متن جایگزین تصویر (ALT) استفاده کنید. ALT تصویر، متنی است که در کد HTML صفحه وب‌سایت برای توصیف یک تصویر قرار داده می‌شود و محتوای آن تصویر را در قالب متن به خزنده‌های گوگل منتقل می‌کند. با وجود‌ اینکه توانایی گوگل در درک تصاویر، پیشرفت زیادی داشته، اما شما همچنان به ALT تصاویر وفادار بمانید و آن‌ها را اضافه کنید. نکات مهم برای نوشتن ALT تصویر عبارتند از:

  • ALT تصویر کمتر از 125 کاراکتر بنویسید.
  • از کلمه کلیدی اصلی در ALT تصویر استفاده کنید.
  • برای ALT تصویر، عبارت «تصویر … » یا «عکس … » نگذارید.
عکس های کم حجم برای سئو

5- سرعت بارگذاری سایت را بیشتر کنید

سرعت بارگذاری صفحه شما، به‌خصوص روی موبایل، برای گوگل اهمیت زیادی دارد و تاثیر مستقیم روی رتبه‌بندی گوگل شما می‌گذارد. دقت کرده‌اید سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل رتبه می‌گیرند، سرعت بارگذاری بیشتری دارند؟ پس واضح است که بهبود سرعت بارگذاری سایت، بهترین روش برای سئو سایت شماست.

برای سنجش سرعت بارگذاری فعلی سایتتان روی موبایل و دسکتاپ، می‌توانید از ابزار PageSpeed Insights خود گوگل استفاده کنید. ابتدا URL صفحه خودتان را وارد کنید، بعد روی دکمه Analyze کلیک کنید.

ابزار سئو سایت

این ابزار پس از آنالیز، گزارشی کلی از وضعیت وب‌سایت شما و روش‌های پیشنهادی برای بهبود آن، تحویل شما می‌دهد. چه چیزی بهتر از این؟

برای بررسی عمیق‌تر وضعیت سرعت بارگذاری سایت خودتان، می‌توانید از ابزار Site Audit استفاده کنید. اگر قبلا با آن کار نکردید، اول یک پروژه جدید ایجاد کنید؛ بعد از وسط صفحه، بخش Site Performance را پیدا کنید و روی دکمه View details کلیک کنید.

همه‌ خطاها و هشدارهای وب‌سایت خودتان را می‌توانید در قسمت Performance Issues ببینید.

تست سرعت در سایت

این گزارش، نشان‌دهنده همه مشکلاتی است که مانع بارگذاری سریع سایت شما می‌شوند. اگر روی #issues کلیک کنید، درباره هر مشکل و روش حل آن، توضیح داده شده است. با این کار، لیستی از URLها و زمان بارگذاری آن‌ها را می‌بینید.

وب‌سایت دیگری که برای بررسی دقیق سرعت بارگذاری سایت به شما کمک می‌کند، WebPageTest.org است.

این 3 ابزار به شما کمک می‌کنند تا مشکلات مربوط به سرعت بارگذاری سایت خودتان را دقیق بررسی کنید. اما ما باز هم در ادامه، برای شما چک‌لیستی داریم! نکات تکمیلی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت را به ذهنتان بسپارید:

  • فشرده‌سازی تصاویر سایت؛
  • استفاده از هاست بهتر؛
  • کاهش حجم فایل صفحه وب؛
  • حذف اسکریپت‌های غیر ضروری شخص ثالث.

البته می‌توانید تمام اسکریپت‌های شخص ثالث سایت خودتان را با ابزاری مثل BuiltWith.com ببینید و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

پس تمام نکته‌های مهمی که تا اینجا گفتیم را یادداشت کنید. البته هنوز لیست ما تمام نشده! در ادامه با ما همراه باشید تا با انرژی زیاد به ادامه لیست بهترین روش برای سئو سایت بپردازیم.

بیشتر کردن سرعت بارگذاری سایت در سئو

6- صفحات خودتان را با لینک‌های داخلی تقویت کنید

قطعا می‌دانید لینک داخلی چیست؛ اما شاید تا الان، نقش آن را خیلی جدی نمی‌گرفتید. بهتر است بدانید که استفاده از لینک‌های داخلی، خیلی مهم است و به گوگل کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بفهمد. لینک‌دهی از صفحات رتبه بالای سایت خودتان به صفحاتی که نیاز به ارتقا دارند، بهترین روش برای سئو سایت است. در کل، بهتر است از صفحات قدیمی سایتتان که رتبه خوبی گرفته‌اند به صفحات جدید لینک بدهید. می‌دانستید صفحات قدیمی از لحاظ سئو سایت، اعتبار و قدرت بیشتری دارند؟ اگر هم نمی‌دانستید، الآن دیگر قطعا می‌دانید!

لینکسازی درست در سئو سایت

7- از URL سئوفرندلی استفاده کنید

ساختار URL شما باید خوب باشد تا موتورهای جست‌وجو و کاربران، بتوانند با دیدن آن، حدس بزنند که محتوای صفحه شما درباره چیست. برای ساخت یک URL خوب و قابل فهم، نکات زیر را به‌ خاطر داشته باشید یا گوشه‌ای روی کاغذ برای خود بنویسید:

  • از URL کوتاه استفاده کنید.
  • در URL صفحه سایتتان، کلمه کلیدی اصلی را قرار دهید.
  • در نوشتن URL، به‌خصوص برای سایت فروشگاهی، دسته‌بندی‌های سایت را لحاظ کنید.

8- استفاده از سرچ‌ کنسول را فراموش نکنید

خب باید بگوییم سرچ‌کنسول، یک کارآگاه پوآرو تمام‌عیار در پیداکردن بهترین روش برای سئو سایت است که هرچه سریع‌تر، باید با آن کار کنید! اول وارد سرچ‌کنسول گوگل شوید و بخش Performance Report را پیدا کنید.

با کلیک روی قسمت Pages می‌توانید تمام صفحات ترافیک‌‌بالای سایتتان را ببینید.

انتخاب هر کدام از این صفحات، لیست تمام کلمات کلیدی که برای آن صفحه رتبه آورده‌اند را به شما نشان می‌دهد. اگر با دقت بیشتری این لیست را بررسی کنید، تعداد زیادی کلمه کلیدی می‌بینید که احتمالا خودتان نمی‌دانستید به‌ خاطر آن‌ها رتبه گرفته‌اید! به‌ نظرتان چرا اطلاع از این کلمات برای ما مهم است؟ جواب خیلی ساده‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید! به‌ خاطر اینکه با دانستن این کلمات، می‌توانید آن‌ها را به‌طرز صحیحی در متن‌ها استفاده کنید و با آن‌ها رتبه بهتری بگیرید. به همین سادگی!

استفاده از سرچ کنسول برای سئو

9- نرخ کلیک ارگانیک سایت را بیشتر کنید

ما که نمی‌گوییم ریخت‌وپاش و ولخرجی کنید؛ فقط می‌گوییم باید از راه درست و اصولی، نرخ کلیک سایت را بالا ببرید! وقتی CTR ارگانیک سایت شما بیشتر شود، افراد بیشتری روی سایت شما کلیک می‌کنند. در نتیجه، بدون نیاز به رتبه بالاتر، ترافیک زیادتری می‌گیرید. می‌دانید نکته طلایی افزایش CTR چیست؟ الآن ما به شما می‌گوییم؛ جواب، استفاده از تگ‌های عنوان سوالی‌ست! نوشتن عنوان‌ سوالی برای سایتتان، به‌طرز چشمگیری CTR شما را بیشتر می‌کند؛ پس با توجه به محتوای هر صفحه، سعی کنید بهترین سوال را در قسمت تگ عنوان قرار دهید. به زبان ساده‌تر بگوییم؟ یعنی هر چه می‌خواهد دل تنگتان در عنوان بپرسید!

بالا بردن نرخ کلیک

10- محتواهای کاربردی و باکیفیت بنویسید

فراموش نکنید که هر محتوایی، خواهان ندارد؛ اما نوشتن محتوای یونیک و مفید، همیشه نظر کاربران را جلب می‌کند و رتبه بهتری در نتایج گوگل می‌گیرد. البته منظورمان زیادشدن غیر منطقی تعداد کلمات هر مقاله نیست. بهتر است سوالات و مشکلات کاربران خودتان را بشناسید و بهترین پاسخ را برای آن‌ها در قالب محتوا آماده کنید. می‌توانید تصورات غلط رایج را به چالش بکشید و با دیدگاهی متفاوت و جدید به موضوعات ترند حوزه خودتان بپردازید. پس باز هم ساده می‌گوییم؛ هر چه می‌خواهد دل تنگتان بگویید؛ ولی یونیک و مفید بگویید!

11- محتواهای قبلی را بازنگری کنید

همیشه قرار نیست زمان زیادی برای نوشتن محتوای جدید صرف کنید. بعضی‌ اوقات، بهتر است محتواهای قدیمی را دریابید! می‌توانید محتواهای قبلی که رتبه نگرفته یا ترافیکی ایجاد نمی‌کنند را به‌روزرسانی یا بازنویسی کنید. با دقت به صفحاتی که رتبه بالایی دارند، می‌توانید بفهمید که چه مواردی را باید به صفحات ضعیف‌تر اضافه کرد.

12- به بک‌لینک‌های شکسته در اسرع وقت رسیدگی کنید

بگذارید یک هشدار جدی درباره بک‌لینک‌های شکسته به شما بدهیم. با وجود کابوسی به نام بک‌لینک‌ شکسته، فاتحه سئو سایت‌تان را بخوانید! جالب شد! قرار بود بهترین روش برای سئو سایت را یاد بگیریم؛ اما به بخش تاریک آن رسیدیم! بک‌لینک‌های شکسته، لینک‌های ورودی شکسته از دیگر وب‌سایت‌ها هستند. این کابوس چطور ایجاد می‌شود؟ در جواب باید بگوییم، وقتی که یکی از صفحات سایتتان که بک‌لینک دارد، به هر دلیلی، پاک یا منتقل شده باشد یا سایت دیگری که به صفحه شما لینک داده، موقع لینک‌دادن به شما اشتباه کرده باشد.

13- بخش سوالات متداول (FAQ) را به سایتتان اضافه کنید

وقتی کاربری در گوگل به دنبال یک موضوع می‌گردد، سوال‌های زیادی ذهنش را درگیر می‌کنند. از طرفی، ساختار متنی مقاله به‌شکلی نوشته می‌شود که نمی‌توان پشت‌سر‌هم از سوال و جواب‌های کوتاه استفاده کرد. اگر همه این سوالات را در مقاله خودتان پوشش ندهید، احتمالا ترافیکی که با کلمات کلیدی longtail ایجاد می‌شود را از دست می‌دهید. پس با چه راهکاری می‌توانید به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهید؟ راهکارش اضافه‌کردن بخش FAQ به انتهای مقاله‌های سایتتان است. با این روش، می‌توانید با پاسخ‌دادن به تمامی سوالات کاربران، از گوگل رتبه بگیرید. پس از ما به شما نصیحت؛ اصل مطلب، پاسخ‌ به سوالات کاربر است!

روش های خوب سئو سایت

سخن پایانی

در این مطلب، در کنار هم توانستیم بهترین روش برای سئو سایت را به‌صورت دقیق و کاربردی یاد بگیریم. شک نکنید تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت، می‌توانند رتبه سایت شما در گوگل را بهتر کنند؛ اما این جهش رتبه، قطعا یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد! جالب است بدانید که تنها حدود 6 درصد از صفحات تازه منتشرشده، طی یک‌ سال به رتبه اول گوگل می‌رسند. این موضوع برای طرفداران سئو تعجب‌آور نیست؛ چون آن‌ها می‌دانند که سئو سایت، یک بازی بلندمدت است. بنابراین، اجرای این نکات قطعا مفید است؛ اما نمی‌تواند جایگزین استراتژی بلندمدت سئو باشد. نظر شما چیست؟ تجربه‌ای در این خصوص دارید؟ برای دریافت استراتژی تخصصی در حوزه بهینه‌سازی سایت، می‌توانید با مشاوران ما در آکادمی تابان صحبت کنید.

منابع:

Ahrefs

Backlinko

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *