.

5 تا بهترین قالب وردپرس برای سئو

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

بهترین و سریع‌ترین راه برای راه‌اندازی یک وب‌سایت کاملا حرفه‌ا‌ی، استفاده از قالب‌های وردپرسی است. قالب وردپرسی که انتخاب می‌کنید، نمایی از برندی است که برای خودتان ساخته‌اید. قطعا باید بدانید که مهم‌ترین جنبه یک وب‌سایت، سئوی آن است که اگر هم نمی‌دانستید، الان متوجه شدید! خیلی از افراد به این جنبه کار دقت می‌کنند و بهترین قالب وردپرس برای سئو را انتخاب می‌کنند. در مقابل این افراد هم، افراد بسیاری دیده شده‌اند که کیفیت را فدای هیچ کرده‌اند و قالبی وردپرسی انتخاب کرده‌اند که سازگاری با سئو ندارد.

طراحی سایت با 200 هزار تومان!

بهترین قالب وردپرس برای سئو

اگر بخواهیم خیلی خیلی ساده بگوییم که در دنیای کسب‌وکار امروز، چه می‌گذرد، باید بگوییم که دنیای کسب‌و‌کار امروز چیزی شبیه به قانون جنگل است! رقابت برای بقا در کسب‌وکار، همین‌قدر بالاست و انتخاب قالب سئو‌شده وردپرس از آن گزینه‌هایی است که اگر رعایت شود، می‌تواند معجزه کند و کسب‌وکار شما را جلو بیندازد. مهم نیست چقدر برای محتوای سایت خود زحمت کشیده‌اید و خودتان را به آب‌وآتش زده‌اید؛ وقتی پای انتخاب قالب سئو‌شده در میان باشد و به آن بی‌محلی کنید، ناخواسته زحمت‌هایتان را هدر داده‌اید و کاری کرده‌اید که در نبرد بی‌رحمانه‌ای که برای قرار‌گرفتن در بالای صفحات نتایج جست‌وجو یا همان SERP وجود دارد، از میدان به‌در شوید.

حالا که به اندازه کافی به این قضیه پی برده‌اید که انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو چقدر مهم است، بهتر است برویم سر اصل مطلب و به شما بگوییم که هنگام انتخاب یک قالب وردپرس سئو‌شده، باید به چه نکاتی توجه کنید. البته این مطلب، محدود به گفتن این نکات نیست. همچنین قالب‌های پرطرفدار سئو‌شده در دنیا را هم به شما معرفی می‌کنیم و کارتان را راحت می‌کنیم تا به راحتی آب‌خوردن، بتوانید از بین این قالب‌ها، آن موردی را که مورد پسندتان است، انتخاب کنید و کارتان را خیلی زود شروع کنید. با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو چه اهمیتی دارد؟

قالب وردپرسی که بر اساس اصول سئو ساخته شده است، به سایت‌ها کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را در صفحات نتایج جست‌وجو کسب کنند. یک سئوکار برای آن که نهال زحمت‌هایش به ثمر بنشیند، باید از قالب وردپرسی استفاده کند که سئو شده است. این کار باعث می‌شود تا کاربر، تجربه و خاطره خوبی از سایت شما داشته باشد و زودبه‌زود به سایتتان سر بزند.

هزاران هزار قالب سایت وردپرسی وجود دارند که جلوه بسیار زیبایی دارند و کاری می‌کنند که کاربر در نگاه اول، عاشق سایت شما شود! البته که شما دوستان، از آن دسته افرادی نیستید که دل به ظاهر ببازید و از باطن آن بی‌خبر بمانید! کافی است به باطن این قالب‌ها نگاهی بیندازید تا ببینید که داستان چگونه تغییر می‌کند.

ایراداتی اساسی چون کدنویسی ضعیف، سرعت پایین در بارگذاری و عدم پشتیبانی از افزونه‌ها را می‌توان پشت یک ظاهر زیبا پنهان کرد! اگر اندکی دانش سئو داشته باشید، متوجه می‌شوید که این ایرادات اساسی، می‌توانند رتبه‌بندی سایت شما را در موتورهای جست‌وجو به فنا دهند. حالا چرا به فنا؟ وقتی سایت شما ایرادات فنی داشته باشد، گوگل وب‌سایت شما را به‌عنوان یک مرجع در حوزه کسب‌وکار خودتان قبول نمی‌کند و به شما اعتماد نخواهد کرد. به همین دلیل هم برای آنکه نتوانید به صفحه اول گوگل برسید، سنگ جلوی پای وب‌سایتتان می‌اندازد! حال ممکن است این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که آیا قالب وردپرسی وجود دارد که هم ظاهر و هم باطن زیبا داشته باشد؟

از آنجایی که از نیت شما خبر داریم و می‌دانیم که می‌خواهید بهترین قالب وردپرس برای سئو را انتخاب کنید، پس جواب می‌دهیم قطعا قالبی با این ویژگی‌ها وجود دارد. خیلی از قالب‌های وردپرسی علاوه بر ظاهر خیره‌کننده و جذابی که دارند، باطنشان هم بر اساس آخرین تکنیک‌های سئو بهینه‌سازی شده است. از بارزترین ویژگی این قالب‌ها، می‌توان به طراحی ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا، سرعت بارگذاری بسیار بالا و از این‌ها مهم‌تر، کدنویسی بر اساس قواعد CLEAN CODE اشاره کرد.

بهترین قالب وردپرس برای سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب یک قالب وردپرس سئوشده آنقدرها هم سخت نیست. کافی است مواردی را که در ادامه به شما می‌گوییم، یاد بگیرید و زمانی که می‌خواهید یک قالب تهیه کنید، این ویژگی‌ها را مد نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم یک چک‌لیست تهیه کنید و هر ویژگی را که در آن قالب وجود دارد، تیک بزنید. قالبی که بتواند بیشترین تیک را از شما بگیرد، قالب مناسبی است. البته فراموش نکنید که این تیک‌ها، باید به مهم‌ترین موارد داده شوند. شما باید قالب وردپرسی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم را داشته باشد.

1- ریسپانسیو‌بودن

آمارهای جهانی نشان می‌دهند تلفن‌های همراه به‌استثنای تبلت‌ها، بیش از 54 درصد از بازدید صفحات سایت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؛ این یعنی استفاده از موبایل، همیشه در اولویت کاربران است. بهترین قالب وردپرس برای سئو، آن‌هایی هستند که طراحی ریسپانسیو دارند. یک وب‌سایت واکنش‌گرا، خیلی راحت در هر دستگاهی به نمایش در می‌آید. گوگل همیشه وب‌سایت‌هایی را که برای کاربر ارزش قائل هستند و طراحی واکنش‌گرا دارند در اولویت قرار می‌دهد.

ریسپانسیو بودن قالب برای سئو

2- پشتیبانی از پلاگین‌های وردپرس

ویژگی بعدی که باید قبل از انتخاب بهترین قالب وردپرس برای سئو در نظر داشته باشید، پشتیبانی از پلاگین‌هاست. همه شما می‌دانید که پلاگین‌های وردپرس، کمک می‌کنند تا پتانسیل وب‌سایت شما بالا برود و کاربری که به سایت شما سر می‌زند، تجربه خوبی داشته باشد. WooCommerce، Google Analytics، Jetpack و Akismet محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلاگین‌های وردپرس هستند.

شما باید قالبی را انتخاب کنید که دست‌کم از این پلاگین‌ها پشتیبانی کند. به‌طور مثال، W3 Super Cache افزونه‌ای است که برای بهینه سازی سایت استفاده می‌شود و همیشه فعال است؛ پس شما باید قالبی انتخاب کنید که از این پلاگین پشتیبانی کند؛ چون سرعت سایت خیلی مهم است.

3- رعایت قوانین CLEAN CODE

همه وب‌سایت‌ها اعم از برنامه‌نویسی یا CMS‌های آماده، از کد ساخته شده‌اند. اگر این کدها بد نوشته شده باشند، این مسئله می‌تواند بر امنیت، سرعت و منابع وب‌سایت شما تاثیر منفی بگذارند. یک قالب وردپرس، زمانی تبدیل به بهترین قالب وردپرس برای سئو می‌شود که کدنویسی تمیزی داشته باشد. وب‌سایت‌هایی که از این قاعده تبعیت کرده باشند، قابل اطمینان‌تر و امن‌تر هستند و در نهایت، کمترین میزان خرابی را تجربه می‌کنند. یکی از فاکتورهایی که باعث بهبود رتبه سئو سایت‌ها می‌شود، سرعت لود سایت است. قطعا سایتی که کدنویسی تمیزی داشته باشد، سرعت بالایی دارد و در نهایت هم رتبه‌های بهتری از سمت گوگل می‌گیرد.

4- قابلیت اجرا روی چندین مرورگر

رایج‌ترین مرورگرهای دسکتاپ، عبارتند از Google Chrome، Mozilla Firefox، Opera و Safari. قطعا مرورگرهای دیگری هم وجود دارند؛ اما همین که این 4 مرورگر بزرگ را پوشش دهید، کافی‌ست! بهترین قالب وردپرس برای سئو، آن قالبی است که قابلیت اجرا در این مرورگرها را داشته باشد. سایتی که چنین قالبی داشته باشد، می‌تواند نظر هر کاربری را جلب کند؛ چون کاربر دیگر نگاه نمی‌کند که مرورگرش چیست؛ بلکه بدون توجه، جست‌وجوی خودش را انجام می‌دهد.

نکته‌ دیگری هم که هر کسی نمی‌داند، این است که قالب انتخابی شما، باید از آخرین نسخه این مرورگرها پشتیبانی کند. در حالت ایده‌آل، وب‌سایت شما باید به‌طور یکپارچه روی 5 نسخه آخر محبوب‌ترین مرورگرهای ویندوز، iOS، اندروید و لینوکس کار کند. می‌توانید از ابزارهای فوق‌کاربردی مثل PowerMapper برای بررسی سازگاری مرورگر هم استفاده کنید.

مواردی که تا اینجا گفته شده است، مهم‌ترین‌ها هستند. قطعا موارد دیگری مانند آپدیت‌شدن همیشگی قالب وردپرس، سرعت بالا در بارگذاری، دارا‌بودن قابلیت پیج‌ساز، داشتن رتبه خوب نسبت به رقبا و مواردی از این دست هم وجود دارند که در اینجا نیازی به توضیح مفصل نبود.

بهترین قالب وردپرس برای سئو را اینجا ببینید

از آنجایی که به شما قول داده بودیم، تصمیم گرفتیم خفن‌ترین و بهترین قالب‌های وردپرس برای سئو را معرفی کنیم. تا چند لحظه دیگر، شما شاهد خفن‌ترین قالب‌های وردپرس دنیا هستید!

1- Schema

Schema از آن دسته قالب‌هایی است که دلباخته و طرفداران زیادی دارد؛ چراکه از سریع‌ترین قالب‌های وردپرس سئو‌شده است. ما نیز این قضیه را تایید می‌کنیم و آن را پیشنهاد می‌دهیم. این قالب از rich snippet پشتیبانی می‌کند که این امر، باعث شده تا محتواهایی که در وب‌سایتتان بارگذاری می‌کنید، نتایج بهتری را به دست بیاورند و مورد توجه موتورهای جست‌وجو قرار گیرند.

این قالب وردپرس، بر اساس اصول کدنویسی تمیز، کدنویسی شده است و کاملا بهینه است. علاوه بر آن، این قالب بر اساس قواعد سئو کاملا بهینه شده است، از ایمنی بالایی برخوردار است و بهترین عملکرد ممکن را دارد. از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده‌اند این قالب در لیست بهترین قالب وردپرس برای سئو قرار بگیرد، سرعت بالای آن در لود‌شدن، Elementor Builder قوی و سازگار، سیستم بررسی داخلی و ریسپانسیو‌بودن است. قیمت این قالب رایگان است؛ اما برای داشتن بعضی از مدل‌های خاص آن، سالانه 49 دلار ناقابل باید بپردازید.

قالب سئو پذیر اسکیما

2- GeneratePress

قطعا می‌دانید لینک داخلی چیست؛ اما شاید تا الان، نقش آن را خیلی جدی نمی‌گرفتید. بهتر است بدانید که استفاده از لینک‌های داخلی، خیلی مهم است و به گوگل کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بفهمد. لینک‌دهی از صفحات رتبه بالای سایت خودتان به صفحاتی که نیاز به ارتقا دارند، بهترین روش برای سئو سایت است. در کل، بهتر است از صفحات قدیمی سایتتان که رتبه خوبی گرفته‌اند به صفحات جدید لینک بدهید. می‌دانستید صفحات قدیمی از لحاظ سئو سایت، اعتبار و قدرت بیشتری دارند؟ اگر هم نمی‌دانستید، الآن دیگر قطعا می‌دانید!

GeneratePress هم از آن قالب‌های وردپرسی است که نباید آن را دست‌کم بگیرید! این قالب دارای تم‌ساز قدرتمندی است که نظیر آن، تاکنون دیده نشده است. GeneratePress به شما این اطمینان را می‌دهد که وب‌سایتتان به‌درستی ایندکس شود و برای همه کاربران اینترنت در دسترس باشد. این قالب نیز مانند قالب قبلی، بر اساس آخرین تکنیک‌های سئو، بهینه‌سازی شده است.

در‌دسترس‌بودن یک عامل کلیدی در رتبه‌گیری گوگل است که خیلی از قالب‌های وردپرسی، بدون توجه به آن ساخته شده‌اند. GeneratePress بدون دلیل در لیست بهترین قالب وردپرس برای سئو قرار نگرفته است؛ زیرا از استانداردهای WCAG پیروی می‌کند. نتیجه این پیروی، این است که کاربران با هر منبع اینترنتی، می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و محدودیتی از این بابت وجود ندارد. این قالب هم ریسپانسیو است و در جست‌وجوهایی که با استفاده از موبایل صورت می‌گیرند، به‌خوبی پاسخ می‌دهد. برای استفاده از این قالب، کافی است سالانه 59 دلار ناقابل بپردازید تا از پرسرعت‌ترین قالب وردپرس دنیا استفاده کنید.

قالب جنریت پرس برای سئو

3- Divi

Divi یکی دیگر از بهترین قالب‌های وردپرسی است که در Elegant Themes عرضه می‌شود. این قالب دارای ماژول‌های سازنده drag-and-drop است که برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده می‌شوند. Divi همچنین قابلیت آن را دارد که صفحه اصلی آن را به‌صورت کاملا سفارشی، سئو کنید و به ایندکس صفحات مختلف کمک کنید. در قالب Divi، شما می‌توانید کلمات کلیدی، دیسکریپشن، عنوان‌های کاستوم‌شده، کنونیکال URL و موارد بسیار دیگری را تنظیم کنید.

به جرئت می‌توان گفت که این ویژگی‌ها در کمتر قالبی دیده می‌شوند و وجود آن‌ها باعث می‌شود، یک وب‌سایت ایده‌آل داشته باشید! علاوه بر تنظیمات پایه سئو، Divi با غول‌های سئو Yoast SEO و RankMath هم بسیار خوب و حرفه‌ای بازی می‌کند. Divi به‌عنوان بهترین قالب وردپرس برای سئو سایت، کلمات کلیدی را در متا هدر سایت فعال می‌کند. از آنجایی که یک قالب خوب، مسلما رایگان نیست، برای استفاده از این قالب هم باید 89 دلار بپردازید. 

قالب بهینه شده دیوی

4- Genesis Pro

در مقام چهارم بهترین قالب وردپرس برای سئو سایت، می‌خواهیم گران‌ترین قالب سایت در این لیست را قرار دهیم! از آنجایی که بهینه سازی سایت اهمیت زیادی دارد، یکی از پیشنهادهای ما به شما Genesis Pro است که توسط StudioPress ایجاد و عرضه شده است. Genesis Pro چارچوب قوی و پیشرفته‌ای دارد که به‌صورت متن باز است و از همان ابتدا، بر اساس اصول سئو سایت طراحی و ساخته شده است.

کدنویسی این قالب، بر اساس clean code است و به همین دلیل، از وقوع حوادث مترقبه جلوگیری می‌کند. Genesis Pro علاوه بر اسم لاکچری که دارد و سئو سایت شما را تحت پوشش قرار داده است، امنیت بالایی هم برای سایتتان به وجود می‌آورد. AMP بهینه‌شده، پشتیبانی از کد Schema.org، سرعت بالا در حد رعدوبرق و طراحی ریسپانسیو از ویژگی‌های این قالب هستند. جنسیس پرو در نسخه‌های رایگان و غیر رایگان با قیمت 360 دلار در سال عرضه می‌شود؛ گران ولی عالی!

قالب جنسیس پرو

5- Astra

آخرین و بهترین قالب وردپرس برای سئو که به‌صورت رایگان عرضه می‌شود، قالب Astra است. این قالب تاکنون بیش از یک میلیون بار دانلود شده است و عنوان محبوب‌ترین قالب سئو‌شده رایگان وردپرس را یدک می‌کشد. کدهای این قالب به‌گونه‌ای هستند که از بهترین و جدیدترین متدهای سئو پیروی می‌کنند و این، بهترین خبر برای افرادی است که می‌خواهند سایت‌های سئو فرندلی داشته باشند!

درست است که قالب آستارا رایگان است؛ اما این قالب، چیزی از ویژگی‌های قالب‌های غیر رایگان کم ندارد! آمارها نشان می‌دهند سایت‌هایی که از این قالب استفاده کرده‌اند، سرعت بالایی دارند. علاوه بر سرعت، عملکرد فوق‌العاده این قالب در GTMetrix، Pingdom و YSlow نسبت به رقبایش، باعث شده طرفدارانش روزبه‌روز بیشتر شوند. این قالب از افزونه‌های Yoast SEO و Rank Math نیز به‌خوبی پشتیبانی می‌کند؛ پس با خیال آسوده از این قالب استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، درباره بهترین قالب وردپرس برای سئو صحبت کردیم. ابتدا به این موضوع پرداختیم که چرا باید قالبی را انتخاب کنید که سئو‌‌شده است. پس از آنکه به اهمیت این مورد پی بردید، نوبت به آن رسید که بدانید یک قالب وردپرس سئو‌شده چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

در آخر نیز 5 مورد از بهترین و خفن‌ترین قالب‌های وردپرس را معرفی کردیم. این قالب‌ها در دنیا نظیر ندارند! امیدواریم این مطلب، برای شما مفید بوده باشد. تجربه شما چیست؟ اگر شما نیز قالب وردپرسی می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی است، نامش را در قسمت نظرات برای‌مان بنویسید.

منابع:

Hubspot

Wpbeginner

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *