.

درآمد اپلیکیشن های رایگان از کجاست؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

درآمد اپلیکیشن های رایگان

هنگامی که از اپلیکیشن ها و سرویس های رایگان استفاده میکنیم این سوال برای ما پیش می آید که درآمد اپلیکیشن های رایگان از کجاست. بدون شک سرویس بزرگی مثل اینستاگرام، اسنپچت و… نمیتوانند درآمدی از چیزی که ارائه میدهند نداشته باشند! حتما حتی برای یک بار هم این سوال در ذهن ما پیش آمده که درآمد زایی آنها چطور است. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد و منبع درآمد های اپلیکیشن های رایگان را به شما خواهیم گفت پس پیشنهاد میکنیم حتما تا انتها با تابان شهر همراه باشید.بسیاری از افرادی که ایده ای برای ساخت اپلیکیشن به ذهنشان میرسد تازه به این فکر می افتند که خب حالا درآمد اپلیکیشن رایگان که میخواهم آن را انتشار بدم از کجا تامین میشود. آیا اپلیکیشن من حتما باید خدماتی یا فروشگاهی باشد باشد که بتوانم از طریق آن درآمد کسب کنم؟ اگر به فرض بخواهم یک اپلیکیشن برای ادیت کردن و ساخت تایپوگرافی بسازم، آیا حتما باید آن را پولی ارائه دهم یا میشود که رایگان در مارکت هایی همچون گوگل پلی ، اپ استور ، کافه بازار و… انتشار دهم. در اینجا ما جواب این سوال را به شکل تمام و کمالی خواهیم گفت.

درآمد اپلیکیشن های رایگان

به طور کلی درآمد اپلیکیشن رایگان توسط یکی از این چهار عامل تعیین میشود :

ساخت برنامه اندروید

خرید درون برنامه ای

ساخت برنامه اندروید

اشتراک

ساخت برنامه اندروید

تبلیغات درون برنامه ای

ساخت برنامه اندروید

فریمیم

اکنون به توضیح مختصری درباره آن ها می پردازیم:

 روش تبلیغات درون برنامه ای

محبوب ترین و پر استفاده ترین روش برای کسب درآمد توسط اپلیکیشن ها و بازی ها ادز یا تبلیغات درون برنامه ای میباشد. احتمالا برای شما پیش آمده باشد که در اپلیکیشن هایی مانند اسنپچت یا یوتوب تبلیغ ببینید. تبلیغات درون برنامه ای در بازی های موبایلی هم میتوان مشاهده. این کمپین های تبلیغاتی که روی این سرویس ها ران شده اند میتوانند به شکل های متفاوتی برای اپلیکیشن یا بازی درآمد داشته باشند. به طور مثال میتواند بر اساس کلیک باشد (CPC) باشد یعنی مشابه با تبلیغات در گوگل. یعنی اپلیکیشن و یا بازی با هر کلیک کاربر روی تبلیغات نمایش داده شده درآمد کسب میکنند. و از طرف کسی که این تبلیغ را در آن سرویس اجرا کرده به ازای هر کلیک وجهی دریافت میکنند. یا میتواند بر اساس بازدید باشد یعنی بر اساس بازدید ها تعرفه وضع میشود و به ازای هر تعداد بازدید که فرد تبلیغ دهنده بخواهد برای او تبلیغات صورت میگیرد و مبلغی پرداخت میشود. کسب درآمد اپلیکیشن رایگان در این روش کاملا به محتوا و ارزشی که اپ برای کاربران دارد بستگی دارد. در ضمن اگر در تبلیغات هم زیاده روی کرد حتی با وجود جذابیت آن اپلیکیشن برای کاربر، در بلند مدت سود به دست آمده به شدت کاهش میابد.

 روش پرداخت درون برنامه ای

دیگر روش محبوبی که بسیاری از اپلیکیشن ها و بازی ها از طریق آن درآمد دارند پرداخت درون برنامه ای میباشد؛ خرید های درون برنامه ای پیشنهادات و آفر هایی هستند که استراتژی آنها توسط دیجیتال مارکتر ها و توسعه دهنده های بازی یا اپلیکیشن تدوین میشوند. احتمالا شما در بازی ها مواردی از پرداخت درون برنامه ای را مشاهده کرده اید. مثلا برای دریافت یک ویژگی و آپشن جذاب باید حتما آنها را خریداری کنید و با فعالیت زیاد هم نمیتوانید به آنها دست پیدا کنید اگر هم بتوانید رایگان به آن ویزگی دست پیدا کنید زمان زیادی از شما میگیرد و کار شما بسیار سخت تر میشود. برای بالا بردن نرخ خرید درون برنامه ای از اپلیکیشن یا بازی باید بتوانید پیشنهادات اغوا کننده ای به کاربر دهید طوری که او به راحتی نتواند به آن دست پیدا کند. برای انجام این کار شما نیاز به مطالعه و تحقیق فراوان خواهید داشت و حتما باید رقبای بزرگی که سهم بازار وسیعی دارند را به خوبی آنالیز کنید و مشابه آنها پیش روید و در کنار آن از خلاقیت خود بهره بگیرید. امروزه پرداخت درون برنامه ای از اصلی ترین روش های کسب درآمد اپلیکیشن رایگان و بازی های رایگان میباشند.

روش فریمیم

روش فریمیم شباهت زیادی به روش خرید درون برنامه ای دارد اما تفاوت هایی هم دارد که به شما خواهیم گفت. همانطور که گفتیم در روش پرداخت درون برنامه ای شما پیشنهاد و ویژگی اضافه ای به کاربر پیشنهاد میدهد و او میتواند آن تهیه کنید و از شما بخرد و میتواند این کار را هم نکند و به همان شکل رایگان پیش رود. اما در روش فریمیم دسترسی کاربر به یکی از بخش های اصلی و یکی از اجزای مهم بازی رایگان یا اپلیکیشن رایگان محدود است و کاربر برای دسترسی پیدا کردن به آن بخش ها باید از شما آن را خریداری کند. این روش بیشتر مناسب ابزار ها و بازی هایی میباشد که امکانات گسترده ای دارند. در این روش عملا بخشی از سرویس شما برای کاربر آزاد نمیباشد و برای دستیابی به امکانات کامل باید مبلغی را بپردازد. روش فریمیم میتواند به صورت نسخه آزمایشی که محدودیت زمانی دارند نیز ارائه شود. یعنی شما یک نسخه آزمایشی که ددلاین مشخصی برای اسفاده دارد را ارائه میدهید که امکانات کمتری نسبت به نسخه پولی دارد. کاربر ابتدا اپلیکیشن یا بازی را به صورت رایگان نصب میکند و با امکانات و قابلیت ها در مدت زمان مشخص شده آشنا میشود و سپس برای استفاده طولانی مدت تر و دستیابی به امکانات کامل تر باید پلنی را خریداری کند. برای بالا بردن نرخ مشتری از روش فریمیم هم باید استراتژی درست از سوی دیجیتال مارکتر و برنامه نویس تدوین شود و در آن امکانات و ویژگی های حذاب به کاربر معرفی شود تا کاربر بیشتر ترغیب شود از آن به صورت بلند مدت تر و با امکانات کامل استفاده کند.

 روش اشتراک

روش اشتراک بیشتر با هدف افزایش نرخ تکرار خرید و بازگشت خرید مشتری صورت میگیرد. نمونه بارز این روش، سرویس های پخش فیلم مثل نتفلیکس میباشند. در این روش کاربر میتواند اپلیکیشن یا بازی را نصب کند و محتوای دلخواه خود را پیدا کند اما برای دسترسی به آن برایش رایگان نیست و حتما باید اشتراک تهیه کند. روش تهیه اشتراک برای عموم مردم مخصوصا در کشور ما جا افتاده تر است و بسیاری از سرویس ها نیز از این روش استفاده میکند. نکته مهم در مورد سرویس های اشتراکی این است که درآمد آنها بسیار بیشتر از روش هایی همچون تبلیغات درون برنامه ای میباشد (بر اساس آخرین آمار ها بیش از 3 برابر). اما پلن و استراتژی آن بسیار هوشمندانه تر باید وضع شوند. در روش اشتراک به این دلیل که کاربر میداند از ابتدای استفاده و دسترسی پیدا کردن به همه بحش ها و محتوا ها باید مبلغی را بپردازد میتواند نرخ بازگشت خرید بیشتری داشته باشد، اما هیچ نقصی نباید در آن وجود داشته باشد تا توان رقابت با رقبا داشته باشد.

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن تابان شهر در تمام زمینه های طراحی سایت و اپلیکیشن و ارائه خدمات مربوط به آنها در خدمت شماست

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *