.

طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

طرز صحیح نوشتن صفحه درباره ما

در بین صفحات سایت شاید صفحه ای که خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد و مظلوم واقع می شود، صفحه درباره ما است. اصولا در آخر کار طراحی سایت که تمامی صفحات زده شده، سریع و با عجله صفحه ای هم به عنوان درباره ما زده می شود و هیچ اصولی در طراحی و محتوای آن اجرا نمی شود. در ادامه به بررسی نکات مهم برای نوشتن یک صفحه درباره ما خوب می پردازیم.

طراحی وبسایت خود را به  شرکت تابان شهر بسپارید!

اهمیت صفحه درباره ما

شاید بیشتر افراد هنگام گذراندن مراحل راه اندازی سایت تصور کنند که صفحه درباره ما مخاطبی ندارد و کسی اصلا سراغ آن نمی رود و فقط چون بقیه سایت ها در منو دارند ما هم باید در منو بگذاریم. اما این چنین نیست. بیش از 80 درصد کاربرانی که به مشتری تبدیل می شوند به صفحه درباره ما مراجعه کردند و آن را به دقت می خوانند. قبل از انجام خرید اینترنتی، ثبت سفارش خدمات و یا ثبت نام، برای اینکه کاربر بفهمد به چه کسی دارد اعتماد می کند و برای چه کسانی پول واریز می کند، صفحه درباره ما را می خواند تا اطلاعاتی درباره شرکت و یا فروشگاه بدست آورد.

Untitled 1 Recovered

چگونه صفحه درباره ما را بنویسیم

زمانی که سفارش سایت می دهیم، مسئول مربوطه از ما اطلاعات و مطالب گوناگونی را می خواهد. مثلا اطلاعات تماس، زمینه های کاری، خدمات و یا محصولات که ارائه می دهیم و یکی از این اطلاعات، متنی برای صفحه درباره ما است. ما هم اغلب با عجله متنی کوتاه می نویسیم و برایشان ارسال می کنیم و یا آن قدر متنی طولانی در توصیف و تمجید کار و شرکت خود می نویسیم که گاهی اوقات خنده دار می شود. البته گاهی اوقات هم پیش می آید اصلا حوصله ی نوشتن متنی را نداریم و به تیم تولید محتوا می گوییم خودتان یه چیزی بنویسید خیلی هم مهم نیست.
اما بسیار مهم است!!
همان طور که صفحات محصولات و یا خدمات خود را برای ورود کاربر و سوق آن برای خرید بهینه می کنیم و برای طراحی آن برنامه ریزی می کنیم، برای این صفحه هم باید هدفمند پیش رویم. پس در ادامه نکات نوشتن یک صفحه درباره ما خوب را بررسی می کنیم.

هدف اصلی را بشناسید

خیلی مهم است که قبل از نوشتن این صفحه ، هدف اصلی مشتریان خود را بشناسید. کسانی به این صفحه رجوع می کنند که می خواهند بیشتر درباره شما بدانند و دوست دارند به شما اعتماد کنند. پس زمینه ی اعتماد سازی را فراهم کنید.
می توانید از افتخارات شرکت خود بگویید و یا رزومه ای از سابقه ی کاری خود بگذارید. همانند تصویر زیر که بخشی از صفحه درباره ی ما تابان شهر است.
اما توجه کنید که این صفحه برای سایت همه ی کسب و کارها یکسان نیست. اگر طراحی سایت فروشگاهی انجام دادید و خواستید درباره ما داشته باشید، باید از تجربه ی کاری فروشگاه خود، سالی که آغاز به فعالیت کرده اید و مشتریانی که دارید بگویید.

داستان تعریف کنید

انسان به طور ذاتی محتوایی که می خواند اگر در قالب داستان باشد بیشتر آن را دنبال می کند و در ذهن اش می ماند. اگر فعالیت چند سال خود را در این صفحه به صورت داستانی تعریف کنید، جذابیت بیشتری پیدا می کند. از اولین روزی که مدیرعامل شرکت به فکر ایجاد چنین کسب و کاری افتاد تا چالش هایی که در این راه با آن همراه بود، افرادی که به او پیوستند و موفقیتی که الان بدست آمده است. فقط مراقب باشید محتوا خیلی طولانی نشود.

استفاده از تصاویر و ویدیو

کاربران دوست دارند بدانند پشت صحنه چه می گذرد و چه کسانی پشت سیستم جواب گو هستند. در صفحه درباره ما خیلی خوب است که تصاویری از اعضای تیم و پرسنل شرکت بگذارید و یا ویدیو و تصاویر از محیط کار، کارخانه و یا نمایشگاه هایی که داشته اید را به نمایش بگذارید. البته دقت کنید برای هر کسب و کار تصاویر مناسبی را قرار دهید.
اگر فروشگاه دارید، تصاویری از تیم پشتیبانی قرار دهید، اگر تولید کننده ی محصول هستید مراحل خط تولید و کارخانه را به صورت ویدیو به نمایش بگذارید.

صفحه درباره ما

معرفی مشتریان خود

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین زمینه ی جلب اعتماد، نام بردن و یا گذاشتن لوگو مشتریان نام آشنایی است که نزد همه معرفی شده اند و اغلب افراد آنها را می شناسند. اگر بهینه سازی سایت انجام می دهید و سئو سایت هایی همچون اسنپ فود، کاله و .. نیز در دست شماست، خیلی خوب است که از آنها در صفحه درباره ما یاد کنید.

لینک شبکه های اجتماعی را فراموش نکیند

خیلی اوقات بعضی از درباره ما ها را که می بینیم نمی توانیم با صفحات تماس با ما تمایز ایجاد کنیم. حواسمان باشد که قرار نیست در این صفحه اطلاعات تماس بگذاریم اما گذاشتن لینک شبکه های اجتماعی کمی متفاوت تر است.
اگر محتواهای جذابی در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهید لینک آن را در این صفحه بگذارید.

بررسی چند نمونه

در ادامه به بررسی دو سایت به عنوان نمونه صفحه درباره ما که جذاب و اصولی هستند، می پردازیم.

نوین چرم

نوین چرم به عنوان یک سایت فروشگاهی، صفحه درباره ما درست و هماهنگ با اصول را دارد.
در ابتدا توضیحی کلی درباره ی فعالیت فروشگاه داده شده است و سپس افتخاراتی که در سطح بین المللی دارد و صادرات به کشورهای دیگر را مطرح می کند و نام نمایشگاه هایی که حضور داشته است را می برد. همچنین تصویری با حضور مدل معروف خود را نیز گذاشته است. سپس با ذکر خط مشی های خود زمینه ی اعتماد سازی کاربر را فراهم می سازد و در آخر نیز با گذاشتن لوح های تقدیر برای افتخارات خود، نظر کاربر را جلب می کند. دقیقا همان ساختاری که در بالاتر گفتیم اجرا شده است.

سایت ساختمانی بختیاری

شرکت ساختمانی بختیاری نیز با توجه به حوزه ی کسب و کار خود، صفحه درباره ما خوب و اصولی دارند.
در ابتدا با توضیحات کلی درباره شرکت آغاز می شود و ذکر سال ها همراه با تاریخچه به خوبی ذهن کاربر را درگیر می کند. سپس اعدادی که نماینگر میزان تجربه ی این شرکت هست به خوبی نمایان می شوند.
تصاویری از محیط های کاری و اثبات به مخاطب که این شرکت، شرکتی با سابقه در این زمینه است، این صفحه را به یکی از صفحات درباره ما اصولی تبدیل کرده است.

طراحی وبسایت خود را به  شرکت تابان شهر بسپارید!

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *