.

آشنایی با انواع روش های تبلیغات آنلاین و قدرت آن‌ها در رشد کسب‌وکارها

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

امروزه، انواع روش های تبلیغات آنلاین دست کسب‌وکارها را برای دیده‌شدن، رشد و جذب مخاطب حسابی باز کرده‌اند! فرض کنید محصولات یا خدمات شما به‌قدری خوب هستند که مطمئنید مشتریان به‌محض آگاهی از آن‎ها، جذبشان می‌شوند؛ اما چطور می‌توان در میان این همه رقبا و بازار پرسروصدای امروزی، مشتری را از وجود محصول یا خدمتی آگاه کرد؟ درست است؛ تبلیغات، تبلیغات و باز هم تبلیغات! در واقع اگر به‌ دنبال گسترش کسب‌وکار خود و دستیابی به مشتریان جدید هستید، نباید قدرت تبلیغات آنلاین را نادیده بگیرید.

طراحی سایت با 200 هزار تومان!

انواع روش های تبلیغات آنلاین

حالا که تصمیم گرفته‌اید در راستای پیشرفت کسب‌وکارتان قدم بزرگی بردارید، ما هم به شما کمک می‌کنیم. در این مطلب شما را با انواع روش های تبلیغات آنلاین آشنا می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها، چشم‌انداز جدیدی برای کسب‌ و کارتان ایجاد کنید.

اصلا معنی تبلیغات آنلاین چیست؟

در دهه 90، هیچکس نمی‌توانست باور کند که پیشرفت تکنولوژی منجر به ایجاد اینهمه فرصت جدید شود! در تمام زمینه‌ها و ابعاد زندگی، تلاش شده تا از این فرصت جدید استفاده شود؛ بازاریابی هم از این قافله عقب نمانده است. فرایند کسب اطلاعات برای خرید توسط مصرف‌کنندگان کاملا تغییر کرده است. حالا حجم زیادی از اطلاعات به‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و… به افراد اجازه می‌دهند تا در هر زمانی که می‌خواهند، از طریق اینترنت به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

تبلیغات آنلاین به ابزار مهمی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است تا محصولات یا خدمات خود را روی این دستگاه‌ها بازاریابی کنند. پس به‌طور کلی، می‌توانیم بگوییم که تبلیغات آنلاین به پیام بازاریابی ارائه‌شده و مشاهده‌شده از طریق اینترنت در موتورهای جست‌وجو، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و… اشاره دارد. با گذشت زمان، تبلیغات آنلاین وسعت پیدا کرده و به بخش جدایی‌ناپذیری از کسب‌وکارها تبدیل شده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تبلیغات آنلاین درآمد زیادی برای گوگل و از طرفی هم سود زیادی برای کسب‌وکارها هنگام استفاده از تبلیغات گوگل به‌ همراه داشته است؛ پس هر طرفش را که ببینیم، سود است!

انواع روش های تبلیغات آنلاین

با ویژگی‌های جالب تبلیغات آنلاین آشنا شوید

تبلیغات آنلاین دارای ویژگی‌های جالب زیادی هستند که آن را به یک گزینه عالی و موثر برای کسب‌وکارها تبدیل می‌کنند. پس بیایید اول با برخی از این ویژگی‌ها آشنا شویم و بعد به سراغ بررسی انواع روش های تبلیغات آنلاین برویم؛ موافقید؟

  • ارزیابی عملکرد: عملکرد تبلیغات آنلاین را می‌توان به‌راحتی اندازه‌گیری و ارزیابی کرد. داشتن ارقام تبدیل، تعامل و هزینه به بازاریابان اجازه می‌دهد تا اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی را بسنجند. شاید خواندن این دو جمله، اهمیت بالای ارزیابی عملکرد را خیلی برای‌تان روشن نکند؛ اما وقتی وارد کار شدید، می‌بینید که چقدر این ویژگی حیاتی است!
  • بودجه کم: تبلیغات آنلاین در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغات، مانند تبلیغات در تلویزیون، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. شما می‌توانید با استفاده از سرنخ‌های بیشتر و با صرف پول کمتر، تحقیقات گسترده‌ای برای تبلیغات آنلاین انجام دهید. عالی نیست؟
  • انعطاف‌پذیری: تبلیغات آنلاین انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارند. مثلا شما می‌توانید یک کمپین را متوقف کنید و آن را برای به‌دست‌آوردن نتایج بهتر بهبود ببخشید. این در مورد روش‌های تبلیغات سنتی مانند تبلیغات در فضای باز یا تبلیغات چاپی صادق نیست.
  • امکان گزارش نتایج: تبلیغات آنلاین راه‌های آسان‌تری برای گزارش نتایج دارند. مهم نیست که کمپین‌ها در چند وب‌سایت و پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اجرا می‌شوند؛ تبلیغات آنلاین می‌توانند فورا نتایج واضحی برای گزارش ارائه دهند. شما می‌توانید بر اساس این گزارش‌ها، اقدامات لازم را انجام دهید و عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی را بهبود ببخشید.

بدون نیاز به انتظار: با استفاده از تبلیغات آنلاین، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، به نتایج دسترسی داشته باشید. این کار می‌تواند روند دستیابی به هدف را سریع‌تر کند که مسلما یک ویژگی جالب و قابل توجه است.

انواع روش های تبلیغات آنلاین را بشناسید

مسلما با توجه به نوع کسب‌وکار، محصول یا خدماتی که عرضه می‌کنید، باید بهترین گزینه را از بین انواع تبلیغات انتخاب کنید؛ گزینه‌ای که نرخ بازگشت سرمایه بیشتری ارائه دهد. یادتان نرود که پیش از انتخاب روش تبلیغ، استراتژی مناسب را تعیین کنید. داشتن یک برنامه مناسب برای هدف قراردادن موفقیت‌آمیز مخاطبان هدف و انتقال ارزش محصول یا خدمات شما به آن‌ها، شانس تبدیل را افزایش می‌دهد.

با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ضروری است با روش‌های متنوع تبلیغات آنلاین آشنا باشید تا هنگام انتخاب، هوشمندانه عمل کنید. یک انتخاب اشتباه، می‌تواند تمام استراتژی‌های شما را بر باد دهد و این اصلا چیز جالب و خوشایندی برای کسب‌وکارتان نیست! پس حسابی حواستان را به ما بدهید تا شما را با کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین آشنا کنیم.

روش های تبلیغ آنلاین چیست؟

1- تبلیغات کلیکی؛ موفقیت به ازای هر کلیک

بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM) یکی از پرکاربردترین انواع روش های تبلیغات آنلاین است. در این روش، گوگل بهترین فرصت‌ها را برای قرارگرفتن در معرض دید مخاطبان در اختیارتان می‌گذارد. در واقع، بسیاری از مصرف‌کنندگان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، به سراغ کسب‌وکارهای آنلاین می‌روند. اگر سایت شما در فهرست‌های ارگانیک جای قدرتمندی ندارد، تبلیغات پولی راهی سریع برای دیده‌شدن و جذب ترافیک است.

اگرچه انواع مختلفی از تبلیغات در موتورهای جست‌وجو در دسترس است، اما معمول‌ترین آن‌ها، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است؛ جایی که شما برای ظاهرشدن در لیست نتایج جست‌وجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان، پیشنهاد قیمت می‌دهید. هر چه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت شما هم در صفحات جست‌وجو بالاتر می‌رود. پس اگر می‌خواهید در چشم مخاطبان بیشتری باشید، باید دست‌ودل‌باز عمل کنید!

2- رسانه‌های اجتماعی؛ فرصتی شگفت‌انگیز در دستان شما

رسانه‌های اجتماعی سریع‌ترین رشد ترافیک آنلاین را در چند سال گذشته داشته‌اند و بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما شده‌اند. اصلا روزی هست که شما چند ساعتی از وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی نگذرانید؟ ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم‌ها برای ایجاد آگاهی از برند و به‌دست‌آوردن مشتریان جدید ضروری است. این بدان معناست که رسانه‌های اجتماعی، فرصتی عظیم برای ارتباط برندها با مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

لطفا این را از ما قبول کنید؛ قرار‌دادن پیام تبلیغاتی مناسب در مقابل چشم مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب‌وکارتان داشته باشد. یک دلیل آن هم، دسترسی درست به مخاطبان هدف است. کسانی در رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند که به هر دلیلی به محصول یا خدمات شما علاقه یا نیاز دارند؛ غیر از این است؟ پس یادتان نرود که رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی آنلاین، ارزش توجه را دارند.

3- بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (سئو)؛ روشی ارگانیک برای دیده‌شدن

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) یک روش ارگانیک (بدون پرداخت) برای تبلیغ یک وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو است. این روش شامل به‌کارگیری کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات ارائه‌شده در وب‌سایت تبلیغ‌کننده است. هر زمان که کاربران، آن کلمات کلیدی را سرچ کنند، می‌توانند لینک سایت تبلیغ‌کننده را در لیست گزینه‌ها ببینند. به همین راحتی!

البته گول «به همین راحتی» بالا را نخورید! سئو سایت به تحقیقات جامع در مورد پتانسیل هر کلمه کلیدی نیاز دارد. شما باید الگوهای جست‌وجوی کاربران و رقبا را برای پیداکردن کلمات کلیدی قوی و پرکاربرد تجزیه‌وتحلیل کنید. سپس برای بهبود رتبه سایت در لیست نتایج موتورهای جست‌وجو، محتوای اصلی را به‌ همراه کلمات کلیدی هدف منتشر ‌کنید.

4- گوگل ادز (Google Ads)؛ پلتفرم فرصت‌ها

یکی از انواع روش های تبلیغات آنلاین، استفاده از پلتفرم جذاب و کاربردی گوگل ادز است. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده و به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را در نتایج جست‌وجوی گوگل، شبکه تبلیغاتی گوگل، وب‌سایت‌ها و… نمایش دهید. برای شروع، شما باید یک حساب گوگل‌ ادز بسازید و کمپین تبلیغاتی خود را تنظیم کنید. برای این منظور، شما باید نوع تبلیغ، هدف، میزان بودجه و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید. سپس، با استفاده از الگوریتم‌های گوگل، تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نمایش داده می‌شوند.

البته فقط این نیست! گوگل ادز ابزارهایی هم برای آنالیز عملکرد تبلیغات شما و بهبود بهره‌وری در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از این اطلاعات، شما می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی و در صورت نیاز، تغییرات لازم را در کمپین‌های تبلیغاتی خود اعمال کنید. پس به‌طور کلی، با استفاده از گوگل ادز، شما می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت آنلاین به مخاطبان هدف نشان دهید و نتایج بهتری در بهبود فروش و رشد کسب‌وکار خود به دست آورید.

5- ایمیل مارکتینگ؛ روشی قدیمی اما موثر

بازاریابی ایمیلی یک روش آزمایش‌شده و واقعی برای دستیابی به مخاطبان هدف و به‌دست‌آوردن سرنخ است. همچنین این یک راه مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات است؛ زیرا فقط زمانی باید هزینه‌ای پرداخت کنید که شخصی ایمیل شما را باز کند. با ابزارها و استراتژی مناسب، می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه بالایی را از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به دست آورید.

نکته مهمی که در ایمیل مارکتینگ باید در نظر بگیرید، اشتراک مخاطبان است. شما باید با یک پیشنهاد جذاب، مخاطبان خود را قانع کنید تا برای دریافت ایمیل، اشتراک ایجاد کنند. بعد از آن، باید آن‌ها را حفظ کنید. در واقع، شما باید روی ارائه محتوای بسیار باارزشی تمرکز کنید تا کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در این صورت، تعداد مشترکین خود را حفظ خواهید کرد.

6- تبلیغات موبایلی؛ دوست همیشه‌همراهتان

بگذارید اول سوالی از شما بپرسیم. اصلا شده که تا حالا برای چند روز یا ساعات طولانی گوشی خود را کنار بگذارید؟ شاید گاهی اوقات، آرزوی این کار را داشته باشیم؛ اما خیلی کم پیش می‌آید که واقعا به آن عمل کنیم! با توجه به این واقعیت خوشایند یا ناخوشایند، تبلیغات موبایلی در هر استراتژی بازاریابی موثری با توجه به فراگیر‌بودن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیار مهم هستند.

یک نکته مهم! برای به حداکثر‌رساندن تاثیر کمپین‌های تبلیغاتی خود، آن‌ها را با سیستم‌عامل‌های تلفن‌های همراه تطبیق دهید یا از یک طراحی ریسپانسیو استفاده کنید تا مشاهده بهینه را در همه گوشی‌ها تضمین کند. در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های تلفن همراه، دسترسی شما را به کاربران افزایش می‌دهد و تعامل با کاربر و سئوی وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد. یادتان نرود که تبلیغات موبایلی، قفل مزایای بسیاری را برای کسب‌وکارتان باز می‌کند!

تبلیغات موبایل آنلاین

7- ویدیو مارکتینگ؛ روشی قدرتمند برای تبلیغات

محتوای ویدیویی یک گزینه بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌تواند برای دستیابی به مخاطبان هدف شما مورد استفاده قرار گیرد. می‌توانید با یوتیوبرهایی که محصول یا خدمات شما را معرفی می‌کنند، همکاری کنید. اصلا می‌توانید خودتان محتوای ویدیویی ایجاد کنید که به شما در بهبود سئو و هدایت ترافیک به وب‌سایتتان کمک کند.

به خاطر داشته باشید که با اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود در رسانه‌های اجتماعی، می توانید شانس خود را برای دیده‌شدن افزایش دهید. با توجه به اینکه درصد بالایی از کاربران به محتوای ویدیویی علاقه دارند، ویدیو ابزار قدرتمندی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید!

چطور تبلیغات آنلاین موثر انجام دهیم؟

حالا که با انواع روش های تبلیغات آنلاین آشنا شدید، احتمالا این سوال برای‌تان پیش می‌آید که کدام روش برای کسب‌وکار ما بهتر است و چطور باید در انجام تبلیغات آنلاین موفق عمل کنیم؟ خب، ما به شما می‌گوییم که وقتی نوبت به تبلیغات آنلاین کسب‌وکار شما می‌رسد، برنامه‌ریزی دقیق ضروری است. شما باید تصمیم بگیرید که از کدام روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید و از کدام نه. همچنین باید درصدی از بودجه خود را به هر روشی اختصاص دهید.

یادتان نرود یک سناریوی ایده‌آل، ادغام روش‌های تبلیغاتی مختلف برای افزایش دسترسی و بهبود نتایج است. نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، ارزیابی نتایج هر استراتژی و روش است. این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که کدام روش‌ها برای کسب‌وکار شما به‌خوبی کار می‌کنند و کدامیک نیاز به بهبود دارند. در این راستا، می‌توانید از راهنمایی و خدمات دیجیتال مارکتینگ موسسات باتجربه هم بهره ببرید.

چگونه تبلیغ آنلاین موثر کنیم

سخن پایانی

در این دوره، تبلیغات آنلاین بخش بزرگی از بازاریابی کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین، نباید اهمیت آن‌ها را نادیده بگیرید! البته در این راستا می‌خواهیم نکته‌ای را به شما بگوییم که شاید خیلی‌ها آن را ندانند. پس قلم و کاغذ بیاورید و این نکته را یادداشت کنید که حسابی قرار است شما را از رقبایتان جلو بیندازد! کاربران این روزها در معرض حجم وسیعی از تبلیغات هستند؛ پس اصلا نباید آن‌ها را خسته و برای‌شان مزاحمت ایجاد کنید! هوشمندانه عمل کنید و با تمرکز بر هدف، انتخاب بهترین روش و ارائه تبلیغات جذاب، کاربران را جذب کنید.

ما سعی کردیم در این مطلب، شما را با انواع روش های تبلیغات آنلاین آشنا کنیم. اگر باز هم سوالی در این زمینه دارید یا روش کاربردی دیگری برای تبلیغات آنلاین می‌شناسید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *