.

آپدیت هسته گوگل 2023 و انقلابی دیگر در موتور جست و جو!

تولید شده توسط پارسا امین زاده

سابقه علمی و عملی در زمینه سئو و تولید محتوا و مفاهیم عمیق و با تکیه بر روی دانش و تجربه عملی با تمامی چالش ها و نکات حوزه های گوناگون آشنایی کامل را دارد در نتیجه نکته در آموزش های ایشان نکته ای از قلم نخواهد افتاد ، همچنین روحیه شاد و پر انرژی او باعث می شود هرگز از یاد گرفتن خسته نشوید .

قبلش یه توضیح کلی بهتون بدم این نظرات شخصی من پارسا امین زاده مدیر سئو تابان شهر هست با توجه به این 7 ساله که توی این حوزه فعالیت دارم از اول یک چیزی مهم بود برای من اونم اینکه من از ابتدا به همکارامم میگفتم که ما سایت رو برای کاربر اگر بهینه بکنیم میتونیم نظر مثبت گوگل هم بگیریم. چه زمان هایی بود اگه یادتون باشه سایت ها رو باز میکردیم کلا با چیزی که سرچ کردیم فرق داشت پاندا قوی شد این مسئله به مرور حل شد.

علت این بود که همه میگن به هر قیمتی من فقط بیام صفحه اول اینطوری نمیشه رفت جلو یه زمان بک لینک زیاد یا مدل های pbn جواب میداد بعد اپدیت داد این سایت ها کلا از نتایج رفتن من تو حوزه خودمون طراحی سایت رو اوردم بالا رقیبایی داشتم سالها بود بالا بودن ولی به اشاره ای رفتن از سرپ گوگل چرا؟ چون فقط میخواستن بالا باشن. سئو خوبه اکادمیک پیش برید نه که سفید کامل ولی از تکنیک هایی که دوره ای میاد استفاده نکنید مثلا یه دوره با بازدید فیک میومد بالا بعدش اونا هم پنالتی شدن. وسط مسیر سئو راه برید هم نتیجه بگیرید هم گوگل رو راضی نگه دارید و مهم تر از همه کاربر راضی هست که تبدیل به خریدار میشه. دو خط اخرو بخوام بگم طبیعی باشید و کاربر رو به هدفاش برسونید.

طراحی سایت با 200 هزار تومان!

آپدیت هسته گوگل 2023

حالا شما تصور کنید که این آپدیت هسته گوگل 2023 (Google Core Update 2023) که از آن به عنوان آپدیت 22 آگوست گوگل هم یاد میشه دقیقا نوید همان چیزهایی را میده که هم برای کاربر موتور جست و جو خوبه و هم سئوکاران کلاه سفید کاملا به آن هدفی که دارند میرسن. البته که همانطور که بالا هم گفتم همچین سفید سفید هم نه ولی قرار نیست از تکنیک های کلاه سیاه استفاده کنیم.  این آپدیت هم تیر خلاص رو به تمام نتایجی که با روش های دوره ای اومده بودن بالا زد و دیگه باید بریم سراغ این آپدیتی که حسابی هم سر و صدا کرد و باز دوباره سئو سایت را زیر و رو کرد.

تمرکز اصلی آپدیت هسته گوگل 2023 روی چیست؟

این اپدیت روی هسته اصلی صورت گرفت که روی الگوریتم های رتبه بندی تاثیر گذاشت که 16 روز و 3 ساعت طول کشید. البته از قبلش تو نوسان های خیلی بدی رو دیدیم که میفهموند بهمون که این اپدیت داره رو هسته انجام میشه. حالا موضوع اینجاست که این آپدیت روی چه مواردی در سئو سایت توجه داشت؟ من بهتون میگم! همون چیزایی که سالهاست داره میگه برام مهمه و کسی رعایت نمیکنه و با پلوتیک های عجیب سایت بالا میاره:

  • آقا و خانوم عزیز محتوایی که میذارید رو با توجه به نیاز کاربرتون بذارید
  • المان هایی که توی صفحه استفاده میکنید با توجه به نیاز کاربرتون باشه مثلا اگر سرچ کرده قیمت طراحی سایت تو صفحه بهش قیمت رو بدید و حتما برای جداول قیمت ویژگی یا همون attribute بزارید.
  • اعتبار سایت براش مهم شده که اونم با سیگنال هایی که بهش میدید و محتوایی که میذارید میتونه افزایش اون رو نشون بده.

تو این آپدیت خیلی سایت ها افت بدی داشتن یکسری هم رشد خوبی داشتن به طبع شما باید به این دقت کنید که اگر افت داشتید منطق اجرا سئو خودتون رو باید عوض کنید چرا که قطعا با ساختار جدید قابل بازگشت نیست و باید تغییراتی اعمال کنید به این امید هم نمیشه بود که پس از اعمال تغییرات سریع به رتبه قبل برسید قطعا زمان میبره و سایت فاکتورهاتونم برید چک کنید.

نکته: یادتون باشه موقعی که داره آپدیت میده کارای هیجانی اصلا نکنید که نتیجه عکس میده. حتی اگر مطمئن بودی کاری که میکنی کاملا درسته!

تمرکز اصلی آپدیت هسته گوگل 2023

در Google Core Update 2023 باید به چه مواردی توجه کنیم؟

حالا به چیا باید دقت کنیم که هم مورد تایید آپدیت هسته گوگل 2023 باشیم و هم سئو سایت ما به خطر نیفته؟

  1. ایجاد محتوای با کیفیت
  2. اصلاحات در تجربه کاربری سایت
  3. ساخت چک لیست سئو داخلی
  4. برسی ابزار های مکمل سئو

حالا براتون توضیح میدم چی بهتون کمک میکنه تا بتونید بهترین رو اجرا کنید:

برای اصلاح رابط کاربری: خود از ابزار clarity microsoft میشه استفاده کرد که اگر به گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس سایت متصلش کنید حتی میتونید رایگان لایو ویدئو کاربرای توی سایت در لحظه و حتی گذشته رو ببینید با این رویکر خیلی علمی میتونید اصلاحاتی در سایت انجام بدید که رابط کاربری بهتر داشته باشه.

دقت کنید که حتما حتما توی لندینگ هاتون از المان های مد نظر کاربر استفاده کنید.

برای محتوای لندینگ ها: سعی کنید تو دل محتواهاتون به سوالات مردم در وب در خصوص اون موضوع به خصوص پاسخ بدید یعنی خود سوال رو بزارید دقیق پاسخ هم بزارید سعی کنید خودتون با گویش خودتون تولید کنید تا کارآمد باشه در ادامه نکته های اصلی که در مورد آپدیت محتوا براتون میگذارم.

نکاتی درباره Google Helpful Content Update

7 نکته اساسی وجود داره که بهتون میگم:

  • ساختن صفحه درباره ما تو سایت اونم جامع راجب کسب و کارتون و قراردادن عکس و ویدئو که اعتبار شما نمایش داده بشه محتوای غنی بنویسید.
  • استفاده از محتواهایی که فقط و فقط نیاز کاربر رو رفع کنه و درگیر اعداد ارقام کلمات هم نشوید و فقط به کیفیت و کارآمدی محتوا بپردازید.
  • توی سایت خودتون اگر از این باکس های تبلیغاتی دارید تا جای ممکن بردارید خود گوگل اصلا خوشش نمیاد که یک صفحه با این حجم تبلیغ تمرکز کاربرشو بهم بریزه ضمن اینکه لینک به خارج از صفحه داشتن هم مهمتر شده.
  • استفاده از پلتفرم های UGC مثل ردیت هم میتونه کارآمد باشه. محتوای خوب توش بزارید و به سایت خودتون لینک بدید.
  • دقت کنید که سایتتون رو طوری طراحی کنید که گستردگی خدمات شما به چشم بیاد کاربر رو جذب کنید با استفاده از متن و بنر های به روز و ترند اعتماد کاربراتونو جذب کنید و با استفاده از CTA های درست کاربر رو به صفحات هدف مثل تماس و خرید ببرید.
  • حدود محتوای سایت رو تو محور خدمات خودتون بچرخونید راجب هرچی که ترنده متن نذارید ارتباط معنا و مفهومی توی سایت شما خیلی مهمه.
  • توی فرایند های سئو خارجی دقت کنید که خیلی بهتره از سایت های مرتبط با خودتون لینک بگیرید.
سئو خارجی و آپدیت جدید گوگل

تغییرات آپدیته هسته گوگل 2023 در رابطه با سئو خارجی چیست؟

ببینید من نظرم اینه که سئو خارجی هیچ وقت به اندازه ای که حرفش هست کم اثر نمیشه چون خیلی از این مسائلی که بالا حرف زدیم خودشون زمانی دیده میشن که سیگنالی ما در وب برای اینا ایجاد کنیم مثل رپورتاژی که میریم. شما سایتی رو در نظر نگیرید که خیلی وقته بالاست بیاید فکر کنیم به سایتی که 1 ماهه تاسیس شده و هیچ رتبه ای نداره، خب ما بدون سئو خارجی چطور اینو به گوگل معرفی بکنیم؟ طبیعه که نیاز داریم سئو خارجیمونو تقویت کنیم ولی نه مثل قدیم یه متن و یه لینک خداحافظ! باید طوری پیش ببرید که بیشتر شبیه این باشه که تمام این سایت ها خودجوش اومدن راجب شما محتوا گذاشتن یعنی چی؟

چند درصد امکان داره 10 خبرگذاری برای ما متن بزارن با انکرتکست های مشابه؟ قطعا خیلی کم پس شما با حتی گذاشتن انکرتکست های تکراری داری این گرا رو میدی این سئو خارجی شما در اصل link building هست نه link earning یعنی خودتون با دستای خودتون ساختید نه که اونا به شما لینک داده باشن این حرف منو یادتون نره! حالا اینکه دیگه چی باید رعایت بشه خودش کلی داستان هست که در این مقاله نمیگنجه میتونید از خدمات مشاوره سئو ما استفاده کنید که خودم اونجا بهتون کمک مینم تابتونید لینک سازی تاثیرگذاری انجام بدید.

اینم یادتون باشه سئو خارجی فقط لینک سازی نیست برند منشن شما یعنی متن بدون لینک در جاهای مختلفی که میزارید یه سیگنال داره برای برند شما ایجاد میکنه و فکر میکنم به زودی با توجه به الگوریتم های هوش مصنوعی نظرات توی سایت و گوگل مپ خیلی مهم بشن ازشون غافل نشید.

رویکرد Core Update 2023 درباره سئو تکنیکال چیست؟

لازمه بگم Core Web Vitals باز از قبل هم مهمتر شده یا خودتون با خوندن موارد بالا اینو فهمیدین؟ قطعا رویکردی که انقد درست و به جا باشه نه تنها اهمیتش کمتر نمیشه، بلکه از اینیم که هست بیشترم میشه و اتفاقا یکی از معیارهاشم به کل عوض شده و تبدیل به یک معیار دیگه شده. در این رویکرد، FID که همان First Inpu Delay بود جای خودش را به INP یا Interaction to Next Paint داده. که این موضوع داره میگه کدوم عملکرد تو سایت شماست که نمیذاره کاربر به محتوای بعدی صفحه بره. بگذارید ساده بگویم، وقتی کاربر شما مثلا روی یک منوی آکاردئونی تو صفحه شما میزنه چقد طول میکشه تا اون منو باز بشه.

مهم شدن سئوی تکنیکال به همین موضوع محدود نمی شود و آپدیت هسته گوگل 2023 به شدت روی ساختار سایت شما حساسه و نمیخواد چیزی در ساختار سایت شما جلوی تجربه خوب کاربر رو بگیره. در یک مقاله به طور مفصل و کامل درباره آپدیت های سئو تکنیکال صحبت خواهیم کرد.

سخن پایانی

امیدوارم پر حرفی نکرده باشم و یادتون باشه همیشه که در نهایت کسی تو این آپدیت ضرر نمیکنه که همون کاریو بکنه که گوگل میخواد. اگر تا الان کارو تمیز پیش بردین که دیگه نیازی نیست نگران چیزی باشید، ولی اگر از هیچ روش کلاه سیاهی تو این مدت دریغ نکردین، دیگه وقتش رسیده که واقعا احساس خطر کنید. برای استفاده از اطلاعات به روز بیشتر میتونید توی چنل یوتیوب ما و کانال تلگرامی عضو بشید که لینکشو براتون میذارم و شمارو با فکر به گوگل تنها میذارم. بدرود و امیدوارم که این آپدیت هسته گوگل 2023 با سایت شما مهربون بوده.

کانال یوتیوب:  https://www.youtube.com/@taban.academy

کانال تلگرام:  https://t.me/tabanacademy

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *