.

بک لینک اسپم چیست؟ گریزی بر سئو کلاه سیاه

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

نکند فکر می کنید که سئو سایت همیشه با بهترین و تمیز ترین روش ها انجام می شود؟ خیر. گاهی ممکن است خیلی از سایت ها بخواهند قوانین گوگل را دور بزنند و موارد کلاه سیاه سعی کنند که سودجویانه سایت خود را بالا بیاورند. یکی از این روش های کلاه سیاه هم بک لینک اسپم است و در این مقاله می خواهیم بفهمیم که بک لینک اسپم چیست و آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. قبل از همه این موضوع را باید روشن کنیم که بک لینک اسپمی درست است که ممکن است در کوتاه مدت نتیجه خوبی بدهد، اما به محض اینکه گوگل شما را پنالتی کند، دیگر به راحتی نمی شود این موضوع را جبران کرد و رتبه شما را برگرداند. پس با ما همراه باشید تا از این موضوع جلوگیری شود.

به خدمات سئو سایت نیاز داری ؟

این موضوع البته باید در نظر گرفت که هر بک لینکی را نباید با بک لینک اسپم اشتباه گرفت. همانطور که می دانید در مقالات قبلی انواع بک لینک ها را به شما معرفی کردیم و از میان آن ها به رپورتاژ آگهی نیز اشاراتی داشتیم که یکی از انواع بک لینک ها محسوب می شود. بک لینک های زیادی وجود دارند که نه تنها باعث پنالتی شدن صفحه شما نمی شوند، بلکه حتی گوگل از وجود آن ها خوش حال می شود و رتبه شما را بالاتر می برد. مخصوصا اگر این بک لینک ها در سایت ها معتبر و مورد تایید گوگل باشند که اعتبار دامنه بالایی دارند.

:Spam Posting

این مورد در واقع به این موضوع اشاره دارد که شما صرفا در یک پست بک لینک اسپم قرار نمی دهید. بلکه به طور پی در پی در یک سایت یا بلاگ پست می گذارید که فقط بخواهید به یک صفحه لینک بدهید.

:Nofollow Link

لینک های نو فالو اگر در یک صفحه از وب سایت زیاد باشند و بدون هدف نیز داخل سایت قرار گرفته باشند می توانند به عنوان بک لینک اسپمی نیز محسوب بشوند.

لینک های مخفی:

لینک های مخفی یکی دیگر از موارد اسپم بک لینک می باشد. به این صورت که شما می آیید داخل یک سایت به صورت مخفی و بدون اینکه کاربران ببینند لینک های مخفی قرار می دهید و به صفحه سایت خودتان لینک می دهید.

بلاگ های تک پست:

این نوع از لینک به این صورت است که شما در سایت های مختلف یک پست بلاگ درست می کنید و به سایت خودتان لینک می دهید که رتبه شما در گوگل بالا برود.

نتیجه گیری

حال که می دانیم بک لینک اسپم چیست مسلما دیگر نمی خواهیم از آن استفاده کنیم درست است؟ همانطور که می دانید این کار به علاوه اینکه یک روش کلاه سیاه و غیر اخلاقی است، می تواند در طولانی مدت اثر منفی بر روی رتبه سایت شما بگذارد و قرار نیست اگر هم رتبه شما بالا رفت، همیشه هم در آن رتبه بمانید. به طور کلی سعی کنید تا جایی که می شود از روش های کلاه سیاه دور کنید. یکی از همین چیز هایی که به جد به شما پیشنهاد می کنیم که از آن دوری کنید همین بک لینک اسپمی است که وجود آن چیزی به جز ضرر برای سایت شما نیست. امیدواریم که توانسته باشیم هم به خوبی اینکه بک لینک اسپم چیست را به شما توضیح داده باشیم، هم اینکه توانسته باشیم شما را قانع کنیم که این کار را انجام ندهید.

البته که همیشه این شما هستید که صاحب اختیار هستید و می توانید با در نظر نگرفتن پیامد ها، اقدام به ساخت بک لینک اسپمی کنید. اما باز هم همچنان به شما پیشنهاد می کنیم که برای سئو سایت راه های بسیار خوب و تمیزی وجود دارند که با آن ها می توانید در طولانی مدت، اما پایدار در رتبه های بالای موتور های جست و جو قرار بگیرید.

منبع:

Pageonepower

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *