.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو سایت

معرفی سئو داخلی و ارائه بروزترین چک لیست سئو داخلی برای وب مستران

بخش عمده ای از فعالیت های سئو on page رو لندینگ پیج ها صورت می گیرد، لندینگ پیج اگر به خوبی طراحی و سئو شود می تواند کار شما را برای رسیدن به نتایج برتر هموار سازد. یک لندینگ پیج خوب می تواند تا حد زیادی تجربه کاربری را بهبود ببخشد و اگر کاربران از صفحات سایت شما راضی باشند طبعا گوگل هم به مرور زمان رتبه سایت شما را بهبود می بخشد، در گذشته بیشتر تمرکز وب مستران و سئو کاران روی سئو خارجی (off page seo) بود اما هم اکنون فاکتور های سئو داخلی بسیار اهمیت دارد و می توان گفت به همان اندازه و در برخی مواقع به مراتب تاثیر بیشتری نیز دارد. در ادامه ما بیشتر در خصوص  لندینگ پیج و تاثیر آن بر سئو خواهیم پرداخت پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کن!

برای دریافت مشاوره سئو روی دکمه زیر کلیک کنید!

چطور لندینگ پیجمان را سئو کنیم؟

  برای اینکه یک لندینگ پیج ایده آل داشته باشید باید یک سری موارد را انجام دهید و یک سری موارد دیگر را رعایت کنید، لندینگ پیج ها صفحاتی هستند که شما انتخابشان کردید تا کاربران روی آن صفحه فرود آیند پس باید به گونه ای باشند که که کاربر را جذب کند و در گام بعدی آن را به مشتری شما تبدیل کند؛ در ادامه ما به برخی مواردی که باعث می شود یک لندینگ پیج حرفه ای داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

المان ها را بر طبق اولویت قرار دهید

وقتی کاربر کلید واژه ای را در موتور جستجو سرچ می کند دقیقا همان را می خواهد پس طراحی لندینگ پیج شما باید بر اساس نیاز کاربر باشد و آن چیزی که کاربر می خواهد را باید در بخش های بالاتر قرار دهید تا تعامل بیشتری از سوی کاربر دریافت کنید فرضا اگر کاربر سرچ کرده است قیمت لپ تاپ ایسوس پس مهم ترین چیز برای او اطلاع از قیمت است شما نباید در ابتدای صفحه از ویژگی های منحصر بفرد لپ تاپ  های ایسوس بگویید و باید اون را یک راست ببرید سراغ اصل مطلب، در غیر این صورت ممکن است کاربر بدون ایجاد تعامل صفحه را ببندد و سراغ لینک های دیگر برود همین امر از نظر گوگل یک فاکتور منفی برای سایت شماست

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

از یک سبک خاص پیروی کنید

برای اینکه بتوانید توجه کاربر را جلب کنید احتیاج به یک طراحی یک سبک و یکپارچه دارید. در طراحی لندینگ پیج می بایست یک سبک برای خود مشخص کنید و آن سبک را در همه لندینگ پیج ها پیاده سازی کنید تا یکپارچگی سایت شما احساس شود، فرضا اگر از عکس های گرافیکی و وکتور استفاده می کنید از تصاویر واقع گرا و استوک استفاده نکنید یا خیلی کمتر و در صورت لزوم استفاده کنید، شاید انجام این کار به صورت مستقیم تاثیر لندینگ پیج در سئو را افزایش ندهد اما اگر باعث شود کاربر احساس رضایت بیشتری کند و تجربه کاربری خوبی داشته باشد باز هم کار بسیار مفیدی است.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

کاربر به صفحات دیگر ارجاع دهید

اگر می خواهید نرخ پرش کاربر (Bounce Rate) را کاهش دهید باید کاری کنید که کاربر در سایت شما نشست تک صفحه ای نداشته باشد و به سایر صفحات سایت شما نیز منتقل شود. به صورت کلی شما اگر هدفتان در لندینگ پیج تکمیل نمی شود باید کاربر را به صفحاتی نظیر تماس با ما، صفحه محصول، صفحه نمونه کار و… ارجاع دهید. مثلا سایت های فروشگاهی کاربرانشان را معمولا به صفحات محصول و صفحات دسته بندی ارجاع می دهند اما در سایت های شرکتی معمولا سعی می شود تا کاربر به صفحه تعرفه ها و صفحه تماس با ما برود.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

از ابزار های بررسی رفتار کاربر استفاده کنید

ابزاری نظیر گوگل آنالیتیکس (Google analytics) اطلاعات زیادی در اختیار شما می گذارد که  می توانید آنها را بررسی و آنالیز کنید. استفاده از این ابزار رایگان است و شما می توانید به چند روش آن را روی وب سایتتان نصب کنید با آنالیتیکس می توانید به خوبی متوجه شوید که تغیراتتان تا چه اندازه روی رفتار کاربران در لندینگ پیج ها تاثیر گذار بوده است. علاوه بر آنالیتیکس ابزاری مثل Hotjar می تواند به خوبی رفتار کاربر را به شما ارائه دهد، از بهترین قابلیت های این ابزار ارائه هیت مپ (نقشه حرارتی) سایت است که به شما نشان میدهد که کاربر در کدام قسمت های سایت تعامل بیشتری داشته و بیشتر کلیک کرده علاوه بر این حتی می تواند ویدیو رفتار هر کاربر را در اختیار شما قرار  دهد، استفاده از این ابزار رایگان است اما محدودیت دارد و شما پس از دوره ای باید اکانت پرمیموم آن را تهیه کنید.

تاثیر لندینگ پیج بر سئو

محتوا را چکیده و خلاصه کنید

برای اینکه صرفا صفحه تان را پر کنید از متن استفاده نکنید! سعی کنید محتوای ارزشمند به صفحه تان اضافه کنید محتوایی که برای کاربر جذاب است، کاربران اگر احساس کنند محوایی که شما قرار داده اید به سوالات آنها پاسخ نمی دهد و برایشان جذاب نیست خیلی سریع صفحه شما را ترک می کنند. درست است که محتوا پادشاه اما نه هر محتوایی! سعی کنید محتوای مهم تر که مایل هستید کاربر آن را بخواند را به شکل جذاب تر و با دیزاین بهتری ارائه دهید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *