.

تاثیر تصاویر وکتور در طراحی سایت چقدر است؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

تصاویر وکتور در طراحی سایت

این موضوع را که نحوه نمایش محتوا در وب به صورت تصویر و متن است را همه می دانند پس درک تاثیر زیاد گرافیک در این عرصه آسان است زیرا استفاده از تصاویر وکتور و گرافیکی است که باعث افزایش تاثیر و جذب مخاطب می شود و یکی از تکنیک های طراحی سایت است. بنابراین تصاویر گرافیکی علاوه بر جنبه تزئینی در نظم دهی به محتوا نیز تاثیر گذار می باشد و در نهایت باعث می شود تا کسب و کار شما حرفه ای بنظر برسد و همین حرفه ای بودن است که باعث جذب مشتریان می شود.

انواع تصاویر گرافیکی

پس استفاده از تصاویر گرافیکی در طراحی سایت باید مانند دکوراسیون بکار رفته در یک فروشگاه عمل کند و باعث جذب مشتریان بیشتر شود ، البته این نکته را از نظر داشته باشید که که وب سایت های اینترنتی به همان میزان که باید زیبا باشند ، می بایست سبک و با حداکثر سرعت بارگزاری طراحی شوند. اما چیزی که باید بدانید این است که تمام گرافیک های دیجیتال در یکی از دو فرمت پیکسلی (raster) و برداری(vector) ایجاد می شوند.

برای مشاوره رایگان در زمینه سئو روی دکمه زیر کلیک کنید

vector

احتمالا واژه وکتور یا برداری در کلاس های ریاضی به گوشتان خورده است در تصاویر گرافیک برداری تصویر در قالب مجوعه ای از اشکال و مشخصات هندسی مثل مانند نقاط، خطوط، منحنی ها، دایره ها و چند ضلعی ها ذخیره می شود. و بر خلاف تصاویر پیکسلی اطلاعات راجع به رنگ و سایز این تصاویر به صورت ریاضی تعریف می شود. و اجزای تصاویر وکتور را می توان به راحتی در سایز های مختلف دراورد و بدون در نظر گرفتن رزولوشن آن را کوچک و بزرگ کردو بدون از دست دادن جزئیات آن را چاپ کرد.

Raster

این تصاویر از صدها نقطه کوچک یا پیکسل تشکیل شده اند. هر پیکسل می‌تواند رنگ متفاوتی داشته باشد و به شما امکان می‌دهد تصاویر و عکس‌های غنی و تمام رنگی داشته باشید. ایجاد و ویرایش یک تصویر شطرنجی به یک برنامه ویرایش مبتنی بر شطرنجی نیاز دارد، مانند Corel’s PaintShop Pro یا Photoshop. در این گونه تصاویر هر چه تعداد پیکسل های یک تصویر بیشتر باشد، وضوح و کیفیت تصویر بالاتری ایجاد می کند. از طرف دیگر، فایل های وکتور برای طراحی وب انعطاف پذیرتر هستند.

تصاویر وکتور در طراحی سایت

چرا وکتور؟

در زمان گذشته طراحی ریسپانسیو در وبسایت ها اهمیت چندانی نداشت زیرا کاربران فقط از سیستم ها دسکتاپ و لپ تاپ به وبسایت ها دسترسی داشتند.
اما در این روزها تجربه کاربری و طراحی ریسپانسیو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کاربران از انواع دستگاه ها با صفحه نمایش هایی در سایزهای مختلف استفاده می کنند. بنابراین باید تصاویری برای وبسایت خود طراحی کنیم تا با با تغییر اندازه یا بزرگنمایی ، بر خلاف تصاویر رستر یا بیتمپ از کیفت آن کم نشود.

ویژگی های وکتور

تطبیق پذیری فایل های وکتور

فایل های وکتور راه حل این تصویر هستند. گرافیک برداری به جای اینکه با پیکسل ساخته شود، از معادلات ریاضی برای ایجاد خطوط صاف و یکدست استفاده می کند که پیکسل نمی شوند. یعنی اندازه تصویر مهم نیست ، همیشه در وضوح بالا خواهد بود. فایل های برداری نیز کاملا ً قابل ویرایش هستند، به این معنی که می توانید در آینده هر تغییری را که می خواهید در تصویر گرافیک خود بدون طراحی مجدد ایجاد کنید.

این بدان معنا نیست که جایی برای استفاده از فایل های رستر وجود ندارد. برای مثال، عکس‌ها را فقط می‌توان به‌عنوان تصاویر رستر ذخیره کرد، زیرا ذاتاً از نقاط کوچک رنگی تشکیل شده‌اند. با این حال، عکس‌های حرفه‌ای دارای وضوح بسیار بالایی هستند که باعث می‌شود کیفیت بسیار بهتر به نظر برسد.

 طراحان گرافیکی ترجیح می دهند در فتوشاپ، یک برنامه مبتنی بر پیکسل، در مقابل ایلاستریتور یا ایندیزاین طراحی کنند. این امر مستلزم استفاده از فایل های پیکسلی است.

 در نهایت، احتمالاً باید با تصاویر پیکسلی و وکتور در طراحی وب خود کار کنید. اما در اینجا مناطق خاصی وجود دارد که در آنها تصاویر وکتور مزیت بیشتری دارند.

ویرایش

انجام هر گونه ویرایش در یک فایل شطرنجی بسیار دشوار است، به خصوص اگر فایل اصلی را در دسترس ندارید. اگر می خواهید، مثلاً، لوگوی خود را با یک برچسب، رنگ یا سایر عناصر طراحی جدید به روز کنید، به نفع شماست که از یک فایل وکتور استفاده کنید.

تغییر فرمت

در نهایت، به خاطر داشته باشید که فایل های برداری را می توان به عنوان فایل های شطرنجی ذخیره  کرد، اما فایل های پیکسلی را نمی توان به فایل های برداری تبدیل کرد. شما باید یک کپی از فایل های وکتور یا رداری را همیشه نگه دارید، حتی اگر در نهایت از فایل پیکسلی  استفاده کنید. در پایان، فایل های وکتور برای طراحی وب شما بسیار مهم هستند،!

تصاویر وکتور در طراحی سایت

انعطاف در تغییر اندازه

شما فقط می توانید کیفیت خوبی را با تصویر شطرنجی خود تا اندازه اصلی تصویر حفظ کنید. تصاویر وکتور به شما این امکان را می دهند که بدون افت کیفیت، تصویر را به اندازه دلخواه خود تبدیل کنید.

برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات سئو روی دکمه زیر کلیک کنید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *