.

در هنگام خرید سایت آماده به چه نکاتی توجه کنیم؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

خرید سایت آماده

خرید سایت آماده یکی از روش هایست که کسب و کار ها می توانند در صورت نیاز جای طراحی سایت به سراغ آن بروند. همانطور که از اسم این نوع سایت ها پیداست، قالب این سایت ها قبلا طراحی شده است و شما می توانید آن ها را خریداری کنید. این نوع سایت ها مزایا و به طبع معایب خودشان را دارند که شما باید در هنگام خرید سایت های آماده حتما به آن دقت کنید. برای اینکه این تصمیم گیری کمی آسان تر شود بد نیست نگاهی داشته باشیم به نکات قابل توجه در خرید سایت آماده تا تصمیم گیری را کمی راحت تر کنیم. پس در این مقاله با تابان شهر همراه باشید که دید بازتری نسبت به طراحی سایت و خرید سایت داشته باشیم.

سایت آماده یا اختصاصی؟ مسئله این است !

بگذارید برای شما قبل از هرچیز یک مثال بزنم. شما وقتی که گرسنه باشید هیچ چیز لذت بخش تر از یک غذای عالی و خوشمزه نیست. غذایی که چندین ساعت بر روی آن وقت گذاشته شده باشد و تمامی متریال های استفاده شده در آن هم مقوی و سالم، هم خوشمزه و لذیذ باشد. مسلما هزینه متریال های این غذا ها هم بالاست و همچنین زمان زیادی طول می کشد که این غذا آماده شود اما به هر حال به لذت بعد از آن می ارزد. حال با اینکه این نوع غذا ها وجود دارند دلیل می شود که غذا های آماده و کنسرو ها وجود نداشته باشند ؟ گاهی ممکن است وقت کم باشد یا بهتر است در هزینه صرفه جویی شود پس غذا های آماده گزینه مناسب تری هستند.

طراحی سایت اختصاصی و آماده هم تفاوتشان تقریبا مانند همین مثال دو نوع پخت مختلف غذاست. اینکه شما باید برحسب شرایط و نیاز خود بین آن ها یکی را انتخاب کنید. سایت های اختصاصی پیچیده و پر از امکانات دلخواه شما هستند اما مسلما هم کدنویسی آن ها وقت زیادی می برد هم اینکه هزینه بالایی دارند پس برای کسب و کار های بزرگ، حرفه ای و بلند مدت کارایی دارند. حال بهتر است کمی به مزایا و معایب خرید سایت آماده بپردازیم تا بلکه این موضوع روشن تر شود.

خرید سایت آماده

جهت اطلاعات بیشتر از خدمات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید

مزایای خرید سایت آماده

هزینه کم

در موضوع کسب و کار همیشه موارد اقتصادی بسیار مهم هستند. کسب و کار ها فقط در حال کسب درآمد نیستند بلکه برای این کسب درآمد خود باید شرایطی را فراهم کنند که گاهی هزینه هایی را به دنبال دارد. چه بهتر که در این هزینه ها صرفه جویی شود ! خرید سایت آماده بسیار کم هزینه است و می توان گفت شما 1 الی 5 درصد از هزینه طراحی سایت اختصاصی را پرداخت می کنید. تفاوت قابل توجهی نیست؟!

سرعت راه اندازی بالا

خرید و راه اندازی سایت آماده خیلی طول نمی کشد. حتی می توان گفت در مقایسه با طراحی سایت اختصاصی اصلا طول نمی کشد. شما به محض اینکه سایت آماده را خریداری کنید پس از گذارندن فرایند های اولیه سایتتان را دریافت خواهید کرد. این کار نه نیاز به پیگیری های پی در پی دارد و نه اینکه در فرایند ساخت خللی پیش می آید. خیلی راحت هم شما می توانید پس از دریافت سایت کسب و کار خودتان را در آن بدون هیچ مشکلی راه اندازی کنید.

کاملا مناسب برای کسب و کار های کوچک و نو پا

اگر شما می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان را برای اولین بار شروع کنید بهتر است عجله نکنید. این نوع از سایت ها بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. هم ساده و به دور از پیچیدگی هستند و شما تا پیشرفت کسب و کارتان نیازی نیست نگران هزینه های از دست رفته باشید چون هزینه ای که شما پرداخت کرده اید در مقابل تجربه ای که از کارتان بدست میاورید بسیار ناچیز است. اگر هم هیچوقت قصد داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی خیلی بزرگ را ندارید و قصدتان هم بلند مدت نیست، خرید سایت آماده بهترین گزینه پیشنهادی برای شما است. در کل اگر به تازگی میخواهد کسب و کار خود را وارد فضای دیجیتال کنید و نمیخواهید در این راه ریسک و هزینه آنچنانی بکنید، سایت آماده انتخاب درستی برای شما است

خرید سایت آماده

معایب خرید سایت آماده

هاست و سرور اشتراکی

خود این موضوع به شدت مشکلات زیادی را به همراه دارد. در خرید سایت آماده شما زیر مجموعه یک سرور و هاست بزرگ قرار می گیرید که فقط سایت شما نیست که در آن سرور قرار دارد، بلکه چندین سایت دیگر هم بر روی آن سرور فعال هستند. پس شما هم حجم محدودی را به خودتان اختصاص می دهید و هم اینکه اطلاعات سایت شما مختص به شما نیست و در اختیار سرور قرار می گیرد. در نتیجه ممکن است اگر بخواهید فایل هایتان را به یک سایت دیگر ببرید باید اول از همه با شرکت ارائه دهنده هاست هماهنگ کنید و اینکه این مهم امکان پذیر باشد به تصمیم آن ها یا شرایط بستگی دارد.

عدم امکان ارتقا

مسلما شما قرار نیست یک کسب و کار کوچک و نو پا بمانید. ممکن است بخواهید محصولات و خدمات خودتان را بیشتر کنید و کسب و کارتان را ارتقا دهید. یا حتی ممکن است بخواهید بر حسب نیاز مشتریانتان امکانات پیچیده تری به سایتتان اضافه کنید. به این دلیل که شما حجم محدودی را در اختیار دارید در بشتر مواقع این کار ها امکان پذیر نیست و این یکی از مشکلات بزرگ خرید سایت آماده می باشد. حتی در مقوله طراحی بصری هم دست شما بسته تر است و شاید نتوانید آن چیز ایده آلی که مد نظرتان است را پیاده سازی کنید اما امروزه قالب هایی که سرویس های سایت ساز در اختیار شما قرار میدهد از لحاظ بصری در حد مطلوبی قرار دارند و برای شروع کار مناسب هستند.

نکات مهم خرید سایت آماده

  • در خرید سایت آماده حتما دقت کنید که سرویس ارائه دهنده، ابزار های سئو و بهینه سازی برای موتور های جست و جو ( Search Engine Optimization ) را در اختیار شما قرار دهند تا سایتتان در گوگل ایندکس شود. در غیر این صورت جذب مشتری برای شما بسیار سخت می شود.
  • هنگام خرید سایت آماده آن را در دستگاه های مختلف مخصوصا موبایل تست کنید و از شکل ظاهری سایت در آن مطمئن شوید، سایتی که تحویل میگیرید حتما باید رسپانسیو (واکنش گرا) باشد. این موضوع هم برای کاربر مهم است و هم برای موتور های جستجو.
  • اگر قصد بلند مدت برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید و آموزش های لازم را هم دیده اید از همان اول از طراحی سایت اختصاصی شروع کنید
    خرید سایت آماده برای یادگیری چم و خم کسب و کار اینترنتی بسیار مناسب است و توصیه می شود ریسک سایت اختصاصی را در این مواقع به جان نخرید.
  • اگر کسب و کار کوچک و شخصی دارید و با کسی در این کسب و کار شریک نیستید بهترین گزینه خرید سایت آماده است
  • در صورتی که قصد شما از داشتن سایت فقط آشنایی و نمایش کسب و کارتان است هم بهتر است خرید سایت آماده انجام دهید.

در این مطلب سعی کردیم تا ویژگی ها و مزیت های خرید سایت آماده را بررسی کنیم. توصیه پایانی ما به شما این است که اگر کسب و کار کوچکی هستید و میخواهید تازه به دنیای دیجیتال ورود کنید سایت آماده انتخاب مناسب تری برای شما هست و ریسک سایت های اختصاصی را ندارد. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید اگر در خصوص خرید سایت آماده و ویژگی های آن سوال داشتید با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

جهت اطلاعات بیشتر از خدمات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

4 Comments

  1. فرشته

    سلام و عرض ادب ، ببخشید سایت های آماده به خرید هاست احتیاجی ندارند؟ من شنیدم که با خرید این سایت ها شما هزینه سرور نمیپردازید

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام ، بله درست عرض کردید طراحی سایت آماده به وسیله سایت ساز های آنلاین احتیاج به هاست ندارند و شما بعد از خرید سایت آماده میتوانید آن را راه اندازی کنید.

      پاسخ
  2. Nahid

    این سایت های آماده برای کسب و کار های کوچک امکان شخصی سازی تا چه حدی دارن؟

    پاسخ
    • Amirreza Ghaffari

      سلام خدمت شما ، بله شما میتوانید قسمت های مختلف این سایت ها را ویرایش و برای خودتان شخصی سازی کنید حتی بدون دانش برنامه نویسی و تنها با دشبوردی که این سایت ساز ها در اختیار شما قرار میدهند شما میتوانید سایت را برای خودتان شخصی سازی کنید.

      پاسخ

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *