.

بهترین زبان های برنامه نویسی سایت کدامند؟

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

زبان های برنامه نویسی سایت

معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی سایت :

Untitled 400 x 230 px min

زبان های برنامه نویسی سایت زیادی هستند که می توانند مورد استففاده قرار گیرند. خوب است بدانید که اشتباهی که افراد زیادی می کنند را شما نکنید و بدانید که HTML و CSS هایپرتکست هستند و جزو زبان های برنامه نویسی سایت به حساب نمی آیند به همین علت در این مطلب اسمی از آن ها برده نشده. برای انتخاب بین زبان های برنامه نویسی سایت مناسب باید به فاکتورهایی همچون سرعت اجرا و توسعه، کارایی، امنیت، بهینه بودن برای موتورهای جست و جو و … توجه داشت.

به خدمات طراحی سایت نیاز داری ؟

آشنایی با ساختار هر وبسایت

کد نویسی

زبان های برنامه نویسی سایت برای طراحی سایت هستند که هرکدام معایب و مزایا خودشان را دارند اما برای یک انتخاب درست بهتر است قبل از هر موضوعی به بررسی ساختار هر سایت بپردازیم. تمامی زبان های برنامه نویسی سایت ها در دو بخش انجام می شوند و همچنین کدهای سایت هایی که می بینید از دو بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • Front-end
  • Back-end

این دو همانطور که از نامشان مشخص است به معنای رو به رو و پشت هر سایتی هستند. یعنی بخش ظاهری در رو به رو (چیزی که کاربر می بیند) و بخش مربوط به سرور که وظایفی همچون محاسبات و دریافت و ارسال اطلاعات و پردازش ها را انجام می دهد. برخی از زبان های برنامه نویسی سایت در سمت سرور کار می کنند و برعکس.

UI و UX

همان طور که زبان های برنامه نویسی سایت مهم هستند، یکی دیگر از مهمترین بخش های یک وبسایت ساختار UI و UX آن است که همان رابط کاربری و تجربه کاربری می باشد. یک وبسایت هر چقدر هم که زیبا باشد اگر نتواند تجربه کاربری خوبی را ارائه بدهد اصلا به درد نمی خورد بعلاوه تجربه کاربری در کنار رابط کاربری لست که می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

طراحی سایت با PHP

Untitled 250 x 250 px min

از جمله بهترین زبان های برنامه نویسی سایت در جهان می توانیم به (PHP Hypertext Preprocessor) PHP اشاره کنیم. با ورود وبسایت های داینامیک، راه برای زبان های برنامه ASP.NET و زبان برنامه نویسی PHP باز شد. زبان برنامه نویسی PHP به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی شناخته می شود چرا که یک زبان متن باز و اسکریپتی می باشد. همچنین با تمامی پلتفرم هیای مک و ویندوز و لینوکس سازگاری دارد. این زبان در سال 1994 با هدف طراحی WebApp به وجود آمد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که زبان های برنامه نویسی برای طراحی WebAPP هستند. توضیح دقیق تر این می شود که ما در برنامه نویسی از کلمه سایت به عنوان سرویس استفاده می کنیم و وقتی می خواهیم در مورد زبان های برنامه نویسی سایت صحبت کنیم باید در اصل بدانیم که منظور وب اپ می باشد. طراحی سایت با PHP از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و ابزارهایی سازگار با آن نیز رایگان هستند همچنین یادگیری آن آسان است و می توانید منابع زیادی برای یادگیری آن استفاده کنید.این زبان که بیشتر از 82 درصد از وبسایت ها رو تشکیل میدهد محبوب ترین زبان برنامه نویسی سمت سرور یا back-end به حساب می آید. در آخر به این موضوع اشاره می کنیم که زبان برنامه نویسی PHP یک زبان ماژولار نمی باشد به همین علت برای اپلیکیشن های خیلی پیچیده از آن استفاده نمی شود.

طراحی سایت با Python

Untitled 250 x 250 px 500 x 500 px 250 x 250 px min

حال به یکی دیگر از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی سایت یعنی پایتون (Python) رسیدیم. زمانی که از وب اپ های گسترده و پیچیده صحبت می کنیم، نوبت پایتون است. این زبان برنامه نویسی قدرتمند در سال های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که بسیار کاربردی است و دارای فریم ورک هایی همچون Flask, Pylon, Pyramid و … می باشد که معروف ترین آن ها نیز جنگو و فلاسک می باشد.

در بین زبان های برنامه نویسی سایت که پایتون یکی از بهترین ها می باشد، یکی از مزیت های اصلی طراحی سایت با پایتون این است که بسیار ساده می باشد. یادگیری آن راحت است خود این زبان در اجرای کد ها سرعت فوق العاده ای دارد بعلاوه با پردازش صحیح دیتابیس می توانید این سرعت فوق العاده را تجربه کنید. اگر فکر می کنید که پایتون زبان قدرتمندی نمی باشد، باید بدانید که تمامی سرویس ها و وب اپ های گوگل، فایرفاکس، دراپ باکس، اینستاگرام، اسپاتیفای، پینترست و … به پایتون طراحی و ساخته شده اند. این زیبان همچنین از امنیت بالایی نیز برخوردار می باشد. پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره می باشد چرا که کاربرد های متعددی دارد و می توانیم با هر کدام از فریم ورک های آن یک کار به خصوص را انجام دهیم.

طراحی سایت با Java Script

Untitled 250 x 250 px 500 x 500 px 250 x 250 px 1 min

این مورد از زبان های برنامه نویسی سایت که مبتنی بر منطق است برای تغییر محتواهای ساده در وبسایت به کار می رود. JavaScript یا همان JS فشرده است اما یک زبان برنامه نویسی سایت مبتدی به حساب می آید. این زبان برای طراحی سایت های تعاملی نیز کاربرد دارد چرا که معمولا المان های Call To Action و یا المان هایی همچون Confirm Box با چاوا اسکریپت زده می شوند. برای همین می تواند برای طراحی یک سایت نسبتا مبتدی و ساده و تعاملی مناسب باشد.

بهتر است توجه داشته باشیم که جاوا اسکریپت همانطور که از نامش پیداست یک زبان اسکریپت نویسی می باشد و یک زبان برنامه نویسی کامل به حساب نمی آید پس نمی تواند از زبان های برنامه نویسی سایت باشد بلکه باید بگوییم با این زبان اسکریپت نویس می توانیم سایت طراحی کنیم. از دیگر مزایا این زبان می توانیم به طراحی Pop upها و اسلایدر ها و چت روم ها اشاره کنیم. این زبان که در سال 1995 توسط Brendan Eich طی مدت 10 روز طراحی شده شروع پایان سایت های استاتیک بوده و تا کنون پیشرفت های خوبی را هم داشته است. کسانی که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند بعد از یادگیری HTML و CSS معمولا به سراغ جاوا اسکریپت می روند.

طراحی سایت با #C

Untitled 250 x 250 px 500 x 500 px 250 x 250 px 2 min

برای طراحی سایت با #C باید از تکنولوژی ASP.NET استفاده کنید.این تکنولوژی بر بستر زبان برنامه نویسی #C می باشد و خود به تنهای زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود. یکی از مهمترین ویژگی هایی که زبان های برنامه نویسی سایت باید داشته باشند قابلیت انتقال است. #C دارای این قابلیت می باشد چرا که یک زبان قدرتمند و منعطف و مدرن با طیفی بسیار گسترده می باشد به همین دلیل می توانیم با استفاده از آن برای طراحی وب اپ های زیادی استفاده کنیم.

#C یک زبان برنامه نویسی چندمنظوره می باشد که می توانیم به واسطه ی آن هر برنامه ای که می خواهیم راطراحی و اجرا کنیم. به عنوان مثال می توان کفت که سایت دیجیکالا نیز با این زبان برنامه نویسی شده است.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *