.

18 تا از سوالات متداول سئو که می خواهید پاسخ آن ها را بدانید!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

شما که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا یک صاحب سایت هستید که می خواهید به یک سری از سوالات شما در رابطه با سئو پاسخ داده شود که از کاربردی بودن آن مطمئن شوید. یا ممکن است یک سئو کار تازه کار باشید که با خود فکر کنید که ممکن است چه سوالاتی درباره سئو از شما پرسیده شود. یک سری از این سوالات بین همه مشترک هستند که به آن ها سوالات متداول سئو می گویند. حتی ممکن است اگر شما در یک جمعی اعلام کنید که سئو کار هستید، این سوالات از روی کنجکاوی از شما پرسیده شود و مسلما بد نیست که پاسخ آن ها را به زبان ساده بدانید. در این مقاله هم ما تعدادی از این سوالات را با پاسخ آن ها برای شما آماده کردیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید که پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

سوالات متداول سئو

سوالات متداول سئو

قبل از اینکه به سراغ سوالات متداول سئو برویم یک سری نکته هست که باید حتما مد نظر داشته باشید. پاسخ هرکدام از این سوال ها شاید از همان اول همینی که حالا هست نبوده اند و باید بدانید که یک سری چیز ها در سئو سایت فرق کرده است. هرچقدر که زمان می گذرد، سئو نیز دستخوش تغییراتی می شود و سوالات بیشتری درباره آن بوجود می آیند. سوالاتی که گاه خیلی تخصصی هستند و بعید است که یک فرد غیر متخصص آن ها را بپرسد و گاه خیلی ساده هستند و حتی یک سئو کار تازه کار نیز می تواند پاسخ آن ها را بدهد. سوالاتی که ما به سراغ آن ها رفته ایم معمولا جزو مورد دوم هستند اما اینطور نیست که سوالات کمی تخصصی تر را پاسخ نداده باشیم. سوالاتی که ممکن است به جز کارفرما و صاحب سایت، یک سئو کار تازه کار هم پاسخ را نداند.

این نکته را هم باید بگوییم که ما سعی کردیم که سوالات “متداول” را در این مقاله ذکر کنیم و سوالات جزئی تر را شما همچنان می توانید از ما بپرسید. بدون معطلی بهتر است به سراغ سوالات متداول سئو برویم و پاسخ را هم به شما بدهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

18 تا از سوالات متداول سئو

1.سئو چیست؟

به مجموع اموری که سایت را برای موتور های جست و جو بهینه سازی می کنند سئو می گویند. در واقع به تکنیک هایی گفته می شود که کمک می کنند سایت شما در نتایج ارگانیک موتور جست و جو نمایش داده شود و مخاطبان بیشتری سایت شما را ببینند و از خدمات شما استفاده کنند.

سئو چیست ؟

2.تفاوت بین نتایج ارگانیک و پولی چیست؟

پاسخ این مورد از سوالات متداول سئو را باید اینگونه بدهیم که نتایج ارگانیک موتور جست و جو آن دسته از نتایجی هستش که رایگان و فقط بر پایه الگوریتم های موتور جست و جو، به کاربران نمایش داده می شود. نتایج پولی آن دسته از نتایج موتور جست و جو هستند که بابت نمایش دادن آن ها پول پرداخته شده است و پیشوند Ads به آن ها اضافه می شود. این نتایج همیشگی نیستند و بر پایه پولی که صاحب آن ها به موتور جست و جو پرداخت می کند نمایش داده می شوند.

3.توضیحات متا چیست و آیا هنوز هم مهم هستند؟

توضیحات متا همان متونی هستند که زیر لینک شما در صفحه جست و جو نمایش داده می شوند که توضیح می دهند صفحه شما درباره چیست. توضیحات متا همچنان مهم هستند ولی اهمیت آن ها مانند قبل نیست و به نوع دیگری اهمیت دارند. قبلا لازم بود که این توضیحات متا شامل کلمه کلیدی صفحه شما باشند اما در حال حاضر مهم این است که این چیزی در آن ها نوشته شود که کاربر ترغیب شود که صفحه شما را باز کند و آن را مطالعه کند. به این صورت نرخ تبدیل شما نیز افزایش پیدا می کند.

4.آیا دامنه سایت باید حتما کلمه کلیدی را داشته باشد؟

خیر! بهتر است که دامنه سایت شما همان نام برندتان باشد تا مخاظبان شما را به آن بشناسند. اینکه به طور اتفاقی کلمه کلیدی شما در نام برندتان هست مشکلی ندارد اما قرار نیست که شما حتما به زور هم که شده کلمه کلیدی را در دامنه خود بگنجانید. پاسخ این مورد از سوالات متداول سئو همین می باشد.

آیا دامنه سایت باید حتما کلمه کلیدی را داشته باشد؟

5.چگونه بفهمم که تعداد کلمات کلیدی من در صفحه درست است؟

اصلا نمی توان گفت که کلمه کلیدی چقدر در سایت باشد، درست است. دیگر مانند قدیم، تکرار کلمه کلیدی نه تنها در صفحه مهم نیست، بلکه تکرار زیاد آن هم باعث پنالتی شدن سایت و صفحه شما می شود. در جاهایی گفته می شود که کلمه کلیدی باید 2 یا 1 درصد از متن را تشکیل بدهد. اما شما به این موضوع نیازی نیست توجه کنید و سعی کنید جاهایی کلمه کلیدی را به کار ببرید که متن و محتوای شما لازم دارد.

6.فرق بین لینک های داخلی و لینک های Inbound (خارجی) چیست؟

برای پاسخ به این مورد از سوالات متداول سئو باید گفت لینک های داخلی لینک هایی در داخل سایت شما هستند که به صفحه دیگری از سایت شما داده می شوند. لینک های خارجی یا Inbound لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به محتوای شما داده می شود. هردوی این لینک ها برای سئو سایت با ارزش هستند.

فرق بین لینک های داخلی و لینک های Inbound (خارجی) چیست؟

7.هر صفحه از سایت ما باید چند لینک داخلی داشته باشد؟

همانطور که در سوالات متداول سئو در رابطه با کلمه کلیدی گفتیم، در رابطه با لینک ها هم همان را می گوییم. لینک های داخل صفحه نباید خیلی زیاد بشوند و هر جایی که فقط لازم است باید لینک داده شود تا تجربه کاربری بهتری حاصل بشود.

8.آیا سرعت سایت روی سئو تاثیر دارد؟

نه تنها سرعت سایت همیشه در سئو تاثیر داشته، بلکه در حال حاضر سرعت عملکرد های سایت شما نیز برای سئو سایت مهم شده اند و باید حواستان را به خوبی به آن ها نیز جمع کنید.

آیا سرعت سایت روی سئو تاثیر دارد؟

9.برای سئو حتما باید کد زنی بلد باشیم؟

برای سئو سایت نیاز چندانی به کد زنی ندارید. یک سری تاکتیک های حرفه ای و تخصصی در سئو هستند که نیازمند دانش پایه ای کد هستند اما کد نویسی برای تمامی بخش های سئو ضروری نیست.

10.فایل robots.txt چیست؟

برای پاسخ به این مورد از سوالات متداول سئو باید بگوییم که این فایل در واقع صفحه ای هست که به موتور های جست و جو می گوید که یک صفحه، باید ایندکس یا کراول بشود یا خیر. برای پیدا کردن این فایل و صفحه هم شما می توانید این آدرس را در Search Bar وارد کنید:

Yourdomian/robots.txt

11.فایل sitmap.xml چیست؟

این فایل یک Index از تمامی صفحات سایت شما می باشد که به موتور جست و جو می گوید که کدام یک از صفحات شما باید در صفحات نتایج ایندکس شوند.

12.فرق بین Index و Crawl چیست؟

یکی از سوالات متداول سئو که خیلی از سئو کار های تازه کار ممکن است بپرسند. زمانی که موتور جست و جو بین محتوای سایت شما می چرخد، یعنی دارد سایت شما را Crawl می کند. زمانی که سایت شما را Crawl کرد، سپس آن را در نتایج جست و جوی خود Index می کند که به جست و جو کنندگان نمایش داده شود.

13.چگونه بفهمم که کدام صفحه از سایت من ایندکس شده است؟

خیلی راحت است! کافی است که موتور جست و جو (گوگل) را باز کنید و این عبارت را در قسمت سرچ تایپ کنید:

Site:www.YOURDOMAIN.com

شاید لازم به ذکر باشد که بگوییم عبارت YOURDOMAIN همان نام دامنه سایت خود شماست و لطفا به جای آن، اسم سایت خودتان را قرار دهید.

14.چرا باید تصاویر alt داشته باشند؟

موتور های جست و جو نمی توانند تصاویر را بخوانند اما قادر به خواندن متون هستند. متن alt در تصاویر به موتور های جست و جو کمک می کند که بفهمند عکس درباره چیست و شما را در نتایج تصاویر خود نیز نشان بدهند.

چرا باید تصاویر alt داشته باشند؟

15.چقدر طول می کشد که بتوانیم نتایج سئو را ببینیم؟

شاید مهمترین مورد سوالات متداول سئو از نظر کارفرما ها همین باشد. فاکتور های زیادی هستند که روی این موضوع تاثیر می گذارند که به شرح زیر می باشند:

  • چقدر محتوا تولید می کنید؟
  • کیفیت محتوای شما در چه حدی است؟
  • چقدر محتوای شما پاسخ دهنده نیاز مخاطب است؟
  • اعتبار دامنه شما چقدر است؟

سایت های بزرگ خیلی سریعتر این نتیجه را مشاهده خواهند کرد و ممکن است دیدن نتایج برای سایت های کوچک بیشتر طول بکشد. اگر دیدید که سئو شما تا یک ماه جواب نداد، بهتر است که استراتژی خودتان را عوض کنید اما در هر صورت اگر منظور شما از نتیجه، آمدن به نتایج اول است، حداقل باید 6 ماه الی 1 سال صبر کنید.

16.آیا برای سئو سایت باید کسی را استخدام کنیم؟

پاسخ دادن به این مورد از سوالات متداول سئو بستگی به خودتان دارد. استخدام سئو کار می تواند خیلی به شما کمک کند و ریسک های سئو را برای شما کمتر کند. هرچند که باید حواستان باشد که سئو کار حتما از روش های کلاه سفید استفاده کند و باعث پنالتی شدن سایت شما نشود.

17.یک هدف خوب از سئو کردن سایت چیست؟

سعی کنید که هدفتان از سئو سایت صرفا کشاندن مخاطب به سایتتان و بالا بردن بازدید نباشد، بلکه سعی کنید اموری را در سئو سایت خودتان انجام بدهید که مخاطب هدف را به سایت خود بکشانید که به علاوه افزایش بازدید، بتوانید فروش کالا و خدماتتان را نیز افزایش بدهید.

18.در چند سال اخیر سئو چه تغییراتی کرده است؟

برای پاسخ به این مورد از سوالات متداول باید بپرسیم که منظورتان دقیقا چند سال است؟ در 10 سال اخیر؟ بسیار زیاد! در 5 سال اخیر؟ بسیار زیاد! در یک سال اخیر؟ باز هم زیاد! سئو همیشه در حال تغییر است و الگوریتم های موتور جست و جو هرگز یکسان نمی مانند و همیشه در حال پیشرفت اند تا بهترین نتیجه را به مخاطب بدهند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که به 18 مورد از سوالات متداول سئو پاسخ بدهیم و باز هم از شما پوزش می خواهیم اگر سوال مورد نظرتان را پاسخ ندادیم. از این بابت هم نگران نباشید که کارشناسان ما می توانند هرگونه سوال شما در رابطه با سئو سایت را پاسخ بدهند. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که توانسته باشیم سوال شما را پاسخ دهیم.

منبع:

Hubspot

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *