.

طلایی ترین نکات طراحی فوتر سایت

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.
نکات طراحی فوتر

نکات طراحی فوتر سایت

وب سایت ها دارای قسمت‌های مختلفی هستند اما دو قسمت که در تمام سایت‌ها وجود دارد، Header که قسمت ابتدایی وب سایت را تشکیل می‌دهد و فوتر FOOTER که قسمت پایانی وبسایت است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با فوتر آشنا کنیم.

معرفی فوتر

همانگونه که گفته شد فوتر قسمت انتهایی هر سایت و وب‌سایت است.این قسمت حاوی اطلاعات مهمی مانند نحوه ارتباط با ادمین، صفحه‌های اجتماعی مربوط به سایت، حق کپی رایت، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، نماد الکترونیک و غیره است. به دلیل این اطلاعات، کاربران برای کسب آگاهی و یافتن پاسخ سوالات خود به این قسمت مراجعه می‌کنند پس در طراحی سایت باید به این بخش بسیار توجه شود، تا کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

اهمیت فوتر در وبسایت

افراد گاهی گمان می‌کنند که قسمت‌های پایانی صفحات مهم نیستند و کاربران توجه خاصی به آن ندارند  و از طراحی درست آن صرفه نظر می‌کنند ولی در واقع این قسمت، از مهمترین قسمت‌ها به حساب می‌آید و افراد برای پرسیدن سوالات آن و کسب اطلاعات بیشتر به قسمت پایانی مراجعه می‌کنند. برخی از ویژگی های فوتر سایت در این قسمت ذکر شده است:

وقتی کاربر تا انتهای سایت شما را مشاهده می‌کند، در واقع به آن علاقه‌مند شده است و شما با استفاده از لینک‌هایی که در روتر قرار می‌دهید می توانید کاربر را در سایت خود نگه دارید و موضوعات مختلف موجود در سایت را، به او پیشنهاد بدهید.

اطلاعات مفیدی در آن قرار می‌گیرد و اطلاعات اضافه و تبلیغات در آن وجود ندارد تا حواس کاربر را پرت کند

 میتوانید کلمات کلیدی سایت خود را در این قسمت بیاورید که این موضوع در سئو سایت شما تاثیر دارد.

 نکات طراحی فوتر

برای طراحی فوتر سایت، باید به نکاتی توجه شود از جمله این نکات:

نکات طراحی فوتر

ساده بودن فوتر

در طراحی فوتر باید دقت شود که تا حد امکان ساده باشد و از آوردن جلوه‌های گرافیکی و نقشه‌ها درون آن جلوگیری شود چرا که در این قسمت اطلاعات مهمی وجود دارد و کاربر باید تمرکز زیادی بر روی این اطلاعات داشته باشد و وجود این علائم، باعث حواس پرتی او خواهد شد.

نکات طراحی فوتر

ثبت نام و ورود به سایت

گاهی اوقات، افراد میخواهند از اطلاعاتی که شما قرار می‌دهید استفاده کنند و یا شما میخواهید مخاطبین خود را شناسایی کنید و کاربران خود را افزایش دهید تا متناسب با علاقه آنها، مطالب جدیدی را قرار دهید پس باید از قسمت ثبت نام و ورود به سایت استفاده کنید تا هم کاربر و هم شما به عنوان ادمین، به هدف خود برسید.

نکات طراحی فوتر

لینک های اصلی

برای ایجاد انعطاف بیشتر در سایت خود، میتوانید لینک‌های اصلی را قرار دهید. در این قسمت می توانید لینک‌ مطالب مهم خود و مقالات اخیر، خدمات و دیگر لینک‌ها را قرار دهید تا کاربران بتوانند راحت‌تر مطالب را بیابند و از آنها استفاده کنند. لازم به ذکر است که این کار یک نظمی را نیز میتواند به فوتر شما اضافه کند و از قرار گرفتن حجم زیادی از اطلاعات در آن جلوگیری کند.

نکات طراحی فوتر

وجود نقشه سایت

نقشه سایت یکی از لینک‌های رایج در فوتر است که به نقشه یک سایت html لینک می‌شود و به موتورهای جست و جو در یافتن اطلاعات سایت شما کمک می‌کند.

نکات طراحی فوتر

فاصله مناسب بین عناصر مختلف

در طراحی فوتر باید از به هم ریختگی دوری شود و عناصر در فاصله مناسب از یکدیگر قرار بگیرند تا کاربر بتواند به خوبی، دسته‌های مختلف داده را شناسایی کند و از قسمتی از روتر که مورد نیاز خودش است استفاده کند.

نکات طراحی فوتر

حق کپی رایت

برای جلوگیری از سرقت مطالب و داده‌ها ، بهتر است در یک قسمت از فوتر، حق رعایت کپی رایت را قرار دهید و بهتر است این قسمت کاملا خوانا باشد و باید نام صاحب امتیاز سایت را نیز مشخص کنید.

نکات طراحی فوتر

اطلاعات تماس

یکی از انتظارات کاربران از شما، قرار دادن آیکون شبکه‌های اجتماعی است. این کار باعث می‌شود تا کاربران بتوانند راحت‌تر به این شبکه‌ها لینک شوند و بر جذابیت سایت شما افزوده می‌شود.

نکات طراحی فوتر

حریم خصوصی

یکی از عناصر رایج در فوتر حریم خصوصی است. در حریم خصوصی، از سیاست‌های سایت صحبت می‌شود  و نحوه استفاده و حفظ داده ها توسط کاربران را نیز بازگو می‌کند.

در فوتر مواردی مانند قوانین و مقررات، ثبت ایمیل، ابزار جست و جو ، نام تجاری، اهداف و چشم‌انداز آینده، جوایز و گواهینامه‌ها، مشارکت‌ها و سخن مشتریان نیز می‌تواند اضافه شود که اینها متناسب با نوع وب‌سایت انتخاب می‌شوند تا بتوانند در کنار موارد دیگر قرار بگیرند اما یادتان باشد باید سادگی را در فوتر رعایت کنید.

روش‌های طراحی فوتر

برای طراحی فوتر روش‌های متفاوتی وجود دارد. ساخت فوتر می‌تواند در قالب‌ زفایر، ایمپرزا، افزونه فوتر هوشمند، افزونه المنتور و یا بخش ابزارک‌های وردپرس صورت بگیرد و متناسب با امکانات، می توان یکی از روش‌ها را انتخاب کرد.

 سخن پایانی

در این مقاله در ابتدا فوتر را به شما معرفی کردیم. فوتر در طراحی سایت اهمیت زیادی دارد که حتما باید به آن توجه شود و در این طراحی، باید یک سری از نکات نیز رعایت شود و ابزارهای ساخت آن نیز معرفی شدند. امیدواریم بتوانید با این راهنمایی‌ها یک فوتر مناسب برای سایت خود طراحی کنید و کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *