.

گوگل دنس چیست ؟ شوخی عجیب گوگل با نتایج!

تولید شده توسط سبحان بهرامی

من سبحانم و 4 سال از 25 سالی که زندگی کردمو با سئو یاد گرفتم و کار کردم. رشتم تو دانشگاه روانشناسی بود و با وجود اینکه هیچ ربطی به کارم نداشت، اما یه پیوند جالبی سعی کردم بین این دو تا برقرار کنم. عاشق نوشتنم، عاشق کارای فنی، عاشق یاد گرفتن و یاد دادن و البته که همزمان یکم خارج از بحث بریم، عاشق موسیقیم هستم. نوشتن درباره سئو سایت و طراحی سایت باعث میشه خودمم به این بهونه چیزای بیشتری یاد بگیرم و این یاد گیریست که از هرچیزی برام مهمتره.

در اینجا قرار است درباره یکی از هیجان انگیز ترین و در عین حال آزار دهنده ترین کار های گوگل صحبت کنیم. یکی از آن شوخی های نه چندان شوخی ای که گوگل با سایت های داخل نتایج موتور جست و جویش می کند. از آن کار هایی شبیه امتحانات الهی که گوگل می خواهد بفهمد که ما از آن ها سربلند بیرون خواهیم آمد یا خیر. در این مقاله قصد داریم ببینیم که گوگل دنس چیست و درباره این رقص گوگل بیشتر صحبت کنیم. در این مقاله هم مفهوم گوگل دنس را بررسی می کنیم، هم درباره کارکرد آن صحبت می کنیم، درباره چرایی اتفاق افتادن آن بحث می کنیم و در آخر هم به شما خواهیم گفت که گوگل دنس چقدر طول می کشد. در این مقاله همراه ما باشید که هم یک مبحث جذاب داریم و هم قرار درباره سئو سایت کلی چیز یاد بگیریم.

خدمات سئو سایت تابان شهر + ضمانت صفحه اول

گوگل دنس چیست؟

گوگل دنس چیست؟

برای اینکه ببینیم گوگل دنس چیست اول از همه بیایید این کلمه را با یکدیگر بررسی کنیم. Google Dance به معنای رقص گوگل است. از نظر مفهومی به مقدار زیاد نواسان یک دارایی در نتایج (وب سایت، صفحه وب و…) اشاره دارد. این کار به این منظور انجام می شود که گوگل بتواند رتبه اصلی شما را در صفحه SERP مشخص کند. در واقع گوگل دنس جا به جایی های چندین باره رتبه سایت در یک بازه زمانی است تا گوگل متوجه شود که سایت شما شایستگی کدام رتبه را دارد. به همین سادگی! در واقع اگر سایت شما در صفحات پایین گوگل است، فرصتی به شما داده می شود که به صفحات اول بیایید تا گوگل واکنش کاربران را نسبت به شما ببیند. اگر هم در صفحات اول باشید، کمی این موضوع برایتان آزار دهنده خواهد شد که مدتی به صفحات پایین تر بروید.

البته نباید در این رابطه در سئو سایت نگران باشید. اگر یک زمان دیدید که سئو سایت شما افت کرده است و شما رتبه کمتری دریافت کرده اید، هول نکنید! ممکن است گوگل دنس باشد و گوگل دارد به یک صفحه از رقبای شما شانسی برای دیده شدن می دهد و به زودی شما را به رتبه اصلیتان برمی گرداند. حال زمانی این موضوع به نفع شماست که یک صفحه ای را به تازگی منتشر کرده اید و این صفحه مثلا در نتیجه 68 گوگل است. حال گوگل شما را با گوگل دنس از این نتیجه به نتیجه 10 می آورد تا ببیند که آیا کاربر روی شما کلیک می کند؟ اگر کلیک کند در سایت شما می ماند؟ آیا تعاملی برقرار می کند و از شما راضی است؟ اگر جواب همه این ها بله باشد، گوگل ممکن است اجازه دهد در همین نتیجه 10 بمانید و بالاتر هم بروید.

کارکرد گوگل دنس چیست؟

حال که می دانید گوگل دنس چیست بگذارید به شما بگوییم دقیقا چه اتفاقی می افتد. گوگل قرار است از شما یک امتحان بگیرد و ببیند که از آن سربلند بیرون میایید یا خیر. گوگل یک روز به شما رتبه بالایی می دهد، دوباره شما را فردایش پایین پرتاب می کند، باز دوباره فردای آن روز شما را به نتایج اول می آورد، دوباره پایین پرت می کند و این چرخه تا مدتی ادامه پیدا می کند. این نوسان در رتبه شما به گوگل کمک می کند که رتبه ای که شما شایستگی آن را دارید به شما بدهد. حالا ممکن است شما طبق رقابتی که رقبایتان با یکدیگر دارند در صفحات بالا بمانید و یا اینکه به رتبه های پایین تر بروید.

مثلا اگر شما در میان رقبایتان موارد سئو سایت را بیشتر رعایت کرده باشید و سایت بهتری داشته باشید، حتی اگر صفحه شما نوظهور تر از بقیه هم باشد، باز هم شما می توانید جای خودتان را بین رتبه های بالاتر داشته باشید. این خاصیت مثبت گوگل دنس برای شما خواهد بود. یادتان هم باشد که نوسان در گوگل، یک چیز کاملا نرمال است! نوسان اتفاقا خوب هم هست. نشان می دهد که گوگل بزرگ دارد به شما توجه می کند و حضور شما در موتور جست و جویش برایش مهم است. حالا در این مقاله و در ادامه بیشتر متوجه می شویم که گوگل دنس چیست و کمی عقب تر هم می رویم و به شما می گوییم که قبلا گوگل دنس چگونه اتفاق می افتاد و به چه صورت بود. پس یک بار دیگر تعریف گوگل دنس را مرور کنید و در ادامه همراه ما باشید.

چگونه بفهمیم سایت ما در موبایل فرست ایندکس است؟

تاریخچه گوگل دنس

اگر می خواهید بدانید تاریخچه گوگل دنس چیست باید در رابطه با الگوریتم های گوگل یک سری چیز ها را به شما بگوییم. اول اینکه گوگل قبلا الگوریتم هایش را مرتب عوض نمی کرد. یک دوره ای می آمد و یک سری آپدیت ها برای الگوریتم ها معرفی می کرد و سایت ها را به حال خود رها می کرد که نسبت به آن الگوریتم ها چیدمان پیدا کنند. حال الگوریتم های گوگل به کمک ماشین لرنینگ به صورت ریل تایم تغییر می کنند. پس در نتیجه گوگل دنس “قدیمی” به این صورت بود که هر وقت آپدیتی برای الگوریتمی می آمد، طبق آن الگوریتم، گوگل دنس هم اجرا می شد و یک سری سایت ها دچار تغییر رتبه های بزرگی می شدند. یعنی یک رقص عجیبی بین رتبه های گوگل و بالا و پایین شدنی بوجود می آمد که همه سایت های نتایج اول نگران می شدند.
حال دیگر گوگل دنس به آن شکل نیست و گوگل دنس جدید برای خودش یک سری ملاک ها و اصولی دارد. در واقع همین پیشرفت گوگل دنس، پیشرفت خود گوگل را هم نشان می دهد. گوگل بالغ تر، منطقی تر و دقیق تر شده است. گوگل دیگر فاکتور هایی را برای گوگل دنس معرفی کرده است که در گوگل دنس جدید قرار است به آن ها بپردازیم. در واقع بگذارید اینطور به شما بگوییم که هر حرفی از این به بعد می زنیم، درباره گوگل دنس جدید است و با گوگل دنس قدیم نه ما دیگر کار داریم، نه سایت های دیگر و نه خود گوگل دلش می خواهد یاد آن دوران بیفتد. پس در ادامه همراه ما باشید.

دلیل بوجود آمدن گوگل دنس چیست؟

اینجا می خواهیم ببینیم که دلیل بوجود آمدن “گوگل دنس چیست” و اصلا چرا باید گوگل دنس اتفاق بیفتد. اینطور که از تحقیقات و تجارب برمی آید، گوگل دنس از فاکتور های زیر تاثیر می گیرد:

سن سایت: آیا این سایت یک سایت جدید است یا قدیمی؟ (اگر جدید باشد دنس آن بیشتر است)

رقابت: کلمه کلیدی سایت مورد نظر چقدر رقابتی است؟ (رقابت بیشتر= رقص بیشتر)

لینکسازی: چقدر لینکسازی انجام می شود؟

لینکسازی بیشتر و جدید تر= گوگل دنس بیشتر

لینک های قدرتمندتر و با اعتبار تر=گوگل دنس بیشتر

تغییرات: تغییرات زیادی روی صفحات اعمال می شود؟ (تغییرات بیشتر= دنس بیشتر)

تاسیس صفحه وب جدید، سایت جدید و تغییر در طراحی و ساختار هم موجب گوگل دنس می شود.

رویکرد موبایل فرست باعث می شود دو ایندکس از سایت ما بوجود بیاید؟

گوگل دنس چقدر طول می کشد؟

همانطور که سوال دلیل گوگل دنس چیست را پاسخ دادیم، چقدر طول کشیدن آن را هم همانگونه پاسخ می دهیم: به فاکتور های مختلفی بستگی دارد.

سایت هایی که رقابت بین آن ها بیشتر است دنس های بیشتری را تجربه خواهند کرد. حال اگر دیدید که یک مدتی سایت شما دچار گوگل دنس شد و همینطور نوسان های زیادی را تجربه کرد و سپس در یک رتبه ای قرار گرفت که نمی خواستید و همانجا ثابت ماند، نگران نباشید. شما می توانید با شروع لینکسازی درست برای سایت خودتان، دوباره سایت را به رتبه های بالاتر ببرید و سعی کنید که تمامی مشکلاتی که سایتتان دارد را برطرف کنید. شما نباید اجاره بدهید که سایت شما از فعالیت باز بماند و گوگل دنس اگر اثر منفی خودش را گذاشت، نباید شما از تلاش دست بکشید. این تجربه را خیلی از سایت هایی شبیه به شما هم داشته اند و توانسته اند دوباره گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. پس لازم نیست که خیلی نگران باشید.

چگونه متوجه شویم سایت ما Mobile-Friendly است؟

آیا می توانیم از گوگل دنس جلوگیری کنیم؟

خیر! سوال بعدی لطفا.

به هیچ عنوان نمی شود در کار گوگل دخالت کرد و حالا که می دانید گوگل دنس چیست این را هم باید بدانید که این رقص گوگل یکی از ویژگی های گوگل است و ما نیز باید گوگل را گاهی آنطور که هست قبول کنیم. اگر شما یک سایت تازه کار باشید، شاید این حرکت گوگل اتفاقا برایتان مثبت هم باشد و شما بتوانید شانس خودتان را در رتبه های بالاتر نیز امتحان کنید ولی اگر جزو سایت های رتبه های بالا هستید، باز هم نگران نباشید. شما قبلا هم مواردی را تجربه کرده اید و توانسته اید خودتان را تا اینجا بکشانید. پس از این به بعد هم می توانید چنین کاری را انجام بدهید و نباید از این بابت نگرانی ای داشته باشید.

سخن پایانی: پایان رقص گوگل!

حال که می دانید گوگل دنس چیست یک دلیل دیگر برای نگران نشدن از بابت افت رتبه را نیز دارید. می دانید که افت رتبه هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد و یکی از دلایلش هم می تواند همین گوگل دنس باشد. پس اگر کار منفی ای در سایت خودتان انجام نداده اید و می بینید که در یک آن یکی از رقبای شما از شما بالاتر آمده است، نگران نشوید. همیشه بدانید که گوگل دنس جزوی از گوگل است و شما به عنوان سایتی که در نتایج گوگل هستید، باید به این موضوع عادت کنید. ممنون که در این مقاله همراه ما بودید و امیدواریم که در نوسانات گوگل رتبه خوب سایتتان را از دست ندهید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *