.

آشنایی با انواع بک لینک در سئو و تاثیر هر کدام

تولید شده توسط بهار رضاییان

کامپیوتر خوندم و همیشه به حوزه فناوری اطلاعات، تکنولوژِی و دیجیتال مارکتینگ علاقه زیادی داشتم، این فکت که کلی چیزای جذاب و مهم تو دنیا هست که هنوز نمیدونمشون بهم انگیزه میده تا بیشتر تو مسیرم تلاش کنم! الان کارشناس سئو توی تابان شهر هستم و راه یادگیری و توسعه مهارت های فردی و اجتماعی برام هموار تره و دوست دارم تا تجربیاتم رو با کسایی که مثل خودم هستن به اشتراک بذارم.

انواع بک لینک در سئو

آشنایی با انواع بک لینک در سئو و میزان تاثیرگذاری آنها در کسب رتبه

سئو off page یکی از مهم ترین فرایند های پایه ای سئو سایت است و اگر از هر سئو کار کار درستی بپرسید سئو off page یا سئو خارجی چیست به شما یک کلمه جواب می دهد: “بک لینک”. بک لینک ها نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارند حتی با وجود اینکه این روز ها اهمیت سئو داخلی و UX برای کسب رتبه مهم به شمار می آیند باز هم بک لینک ها می توانند یک عامل تعیین کننده باشند، بک لینک ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها می توانند تاثیر متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. حتی اگر قرار نباشد که هیچ گاه از بک لینک استفاده کنید خوب است که آنها را بشناسید. ما در ادامه شما را با انواع بک لینک در سئو آشنا خواهیم کرد، امیدواریم تا انتها با ما همراه باشید.

بک لینک داخلی

بک لینک رپورتاژ

بک لینک فوروم

بک لینک محتوایی

بک لینک اسپم

بک لینک دایرکتوری

بک لینک ویکی

بک لینک سوشال

همین حالا برای مشاوره رایگان اقدام کن!

برای دریافت مشاوره سئو روی دکمه زیر کلیک کنید!

بک لینک محتوایی (Pr)

بک لینک هایی که در محتوا درج می شوند و با انکرتکست لینک داده می شوند جزو این دسته به حساب می آیند، بک لینک های محتوایی جزو لینک های ارزشمند هستند. محتوای این بک لینک ها باید برای کاربران جذاب باشد و خیلی جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. بک لینک pr را می توان در سایت های مختلفی گذاشت.

بک لینک های فوروم (انجمن)

لینک هایی که از انجمن ها و تالار های گفتگو یا همان فوروم ها به وبسایت داده می شوند جزو این دسته به شمار می آیند، در گذشته که شبکه های اجتماعی به این اندازه گسترش پیدا نکرده بودند این نوع بک لینک ها بسیار محبوب بودند و وب مستران زیادی وقت خود را صرف لینک سازی در سایت های انجمن می کردند به مرور زمان با توجه به توسعه الگوریتم های گوگل و تمایل کمتر کاربران به فعالیت در این وب سایت ها محبوبیت این روش لینکسازی کمتر شد اما همچنان هم یک روش رایگان و خوب برای ساخت بک لینک به حساب می آید.

بک لینک رپورتاژ آگهی

به عقیده بسیاری ارزشمند ترین بک لینک رپورتاژ آگهی است. البته گران ترین روش گرفتن بک لینک هم می باشد چون شما در هر صورت باید برای آن هزینه بپردازید، رپورتاژ آگهی ها یک متن در قالب خبر هستند که در سایت های خبری انتشار می روند. و در آن خبر یا محتوا می توان لینکسازی انجام داد. از آنجایی که سایت های خبری ارزش و اعتبار خوبی نزد موتور های جستجو دارند لینک هایی که از محتوا های آنها داده می شوند ارزش متفاوتی دارند. تولید محتوا و نحوه قرار دادن لینک ها در رپورتاژ آگهی می تواند در انتقال ارزش بسیار تاثیرگذار باشد.

بک لینک داخلی (لینکسازی داخلی)

ساده ترین نوع از انواع بک لینک، لینک داخلی است چرا که کنترل آنها به عهده خودتان است و می توانید تا هر تعداد لینک به خودتان دهید. اگرچه تاثیر لینک داخلی به اندازه بک لینک های خارجی نیست اما می توانید با تدوین یک استراتژی لینکسازی داخلی و لینکسازی بین اجزای مختلف سایتتان فیدبک مناسبی دریافت کنید، علاوه بر این لینکسازی داخلی می تواند بر تعداد و سرعت ایندکس سایت شما کمک کند.

بک لینک سوشال (سوشال سیگنال)

لینک های که از سوشال مدیا ها همچون توییتر، لینکدین، پینترست و… دریافت می کنید جزو این دسته محسوب می شوند، علاوه بر لینک تعاملاتی که از این شبکه ها دریافت می کنید هم روی سئو تاثیر گذار است که به آنها سوشال سیگنال می گویند، لینکسازی در شبکه های اجتماعی جزو کم خطر ترین روش های لینکسازی است.علاوه بر سئو فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند باعث برندینگ شما شود که این بسیار ارزشمند است. گوگل شبکه های اجتماعی را به خوبی می شناسد و تفاوت لینک هایی که از آنجا دریافت می کنید برایش آشکار است.

بک لینک ویکی

لینک هایی که از سایت های ویکی  (نه صرفا ویکی پدیا) دریافت می شود جزو این گروه به شمار می آیند،دریافت بک لینک ویکی کار به نسبت دشواری است و احتیاج به صبر و حوصله دارد زیرا دریافت تاییدیه برای انتشار این لینک ها از سوی وب سایت کمی زمان بر است. ساده ترین روش این است که یک صفحه برای کسب و کارتان باز کنید و به معرفی کسب و کار و خدماتتان بپردازید. با وجود همه دردسر های بک لینک های ویکی جزو لینک های بسیار تاثیرگذار در سئو سایت به شمار می آیند.

بک لینک دایرکتوری

یکی از روش های خوب و آسان برای گرفتن بک لینک، ایجاد حساب در سایت های دایرکتوری و درج لینک سایتتان در آنجاست، بسیاری از سایت های دایرکتوری نظیر Google Business امکان درج لینک برای کسب و کار های را می دهند و شما می تواند بک لینک های خوبی از این وب سایت ها دریافت کنید.

بک لینک اسپم

بر خلاف انواع بک لینک هایی که معرفی کردیم شما باید سعی کنید بک لینک اسپم دریافت نکنید! در واقع لینک های اسپم بدون اینکه خودتان بخواهید به سمت سایت شما روانه می شوند. لینک های اسپمی عمدتا از مزرعه های لینک (Link Farms) و سایت هایی با محتوا های غیر اخلاقی داده می شوند که Spam Score خیلی زیادی دارند و نه تنها سودی برایتان ندارند بلکه می توانند ضرر هم برسانند. با ابزار های متفاوتی می توانید لینک های اسپم را کنترل کنید و پس از پیدا کردنشان آنها را Disavow کنید.

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *