.

5 تا از بهترین ابزار های تست ریسپانسیو سایت

تولید شده توسط حانیه نوری

تست ریسپانسیو سایت

در این مقاله قصد داریم که ۵ تا از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو سایت را معرفی و بررسی کنیم . امروزه با فراگیر شدن گوشی های موبایل و تاثیر بسزای آنها در زندگی روزمره ی همه انسان ها ، باید افرادی که خدمات خود را در فضای اینترنت و گوشی های هوشمند منتشر می‌کنند به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه کنند تا دچار نارضایتی کاربران نشود. به عنوان مثلا سایت هایی که از ریسپانس خوبی برخوردار نیستند کاربران خود را به سرعت از دست میدهند علاوه بر آن گوگل به سایت هایی که از ریسپانس خوبی برخوردار نیستند علاقه ندارد و اگر تست ریسپانسیو سایت از جانب گوگل یوزرفرندلی نباشد و یا به گویشی دیگر کاربر پسند نباشد سایت را دچار افت میکند و خطاهایی هم در گوگل وب مستر تولز یا همان google search console را میدهد که باید آن خطاها را رفع کنیم تا از نظر گوگل سایتمان یوزر فرندلی شود .

تست ریسپانسیو سایت

تاثیرات ریسپانسیو بودن سایت

در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو سایت پرداختیم امیدواریم که به خوبی از نحوه ی استفاده با انها آگاهی پیدا کنید و نظرات خود را برای ما بگذارید در اینجا باید بگوییم که ریسپانسیو بودن سایت چه اهمیتی در طراحی سایت خواهد داشت ؟ همانطور که در طول متن فوق هم اشاره کردیم ریسپانس بودن سایت به شما این کمک را میکند که ، سایتتان به صفحان اول گوگل مهاجرت کند، این مهاجرت توسط رضایت کاربران شما ار سایت و درنتیجه رضایت گوگل از سایت شماست و این موضوع به بهترین شکل ممکن به رونق گرفتن کسب و کار شما کمک خواهد کرد و روز به روز شما هم آن را بیشتر حس خواهید کرد . این موضوع را در ابزرا های گوگل از جمله کنسول سایت خود می‌توانید چک کنید و از طراحی سایت ریسپانس خود مطلع شوید در حقیقت شما باید سایتتان را برای تمامی کاربران خود قابل مصرف کنید، کاربران موبایل، کاربران دسکتاپ ها در سایز های متفاوت ، کاربران تبلت ها و…. پس تلاش خود را در جهت ریسپانسیو کردن سایتتان بیهوده تلقی نکنید و به ریسپانس شدن آن کمک کنید .

البته بسیاری از ابزارهای تست ریسپانسیو وجود دارند که شما از آنها استفاده می کنید و ممکن است ما از وجود آنها نا آگاه باشیم پس اسم بهترین آنها را برای ما کامنت کنید . 

Inspect Tool on Chrome

اولین ابزار پیشنهادی تست ریسپانسیو سایت inspect tool در خود گوگل است چه ابزاری بهتر از ابزار های پیشنهادی خود گوگل ! قطعا تاثیر خوبی در سایت خواهد گذاشت و تست ریسپانسیو سایت با موفقیت روبه رو خواهد شد . از این ابزار برای بازبینی کد های سایت ، آزمایش اندازه ی صفحه و نمای نمایش سایت میتوان استفاده کرد . برای استفاده از این ابزار باید کلیک راست کرده و سپس گزینه ی ‌inspect را انتخاب کنید ، بعد از باز شدن پنجره ی ‌inspect آیکن دستگاه های دسکتاپ و موبایل نمایش داده میشود با انتخاب هر یک از آنها می‌توانید تست ریسپانسیو سایت خود را چک کنیم. این ابزار یکی از ابزار هایی است که همیشه و بدون هیچ مشکلی در کنار شما وجود دارد و برای تست ریسپانسیو سایت همیشه کمک حال شماست چه بسا اینکه یکی از ابزار های خود گوگل است و از هر نظر مورد اطمینان و اعتماد است .

Responsive Test Tool

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای تست ریسپانسیو سایت است. شما میتوانید url سایت مورد نظرتان را که می‌خواهید آزمایش کنید در یک نوار جستجو در بالای صفحه وارد کنید. این ابزار خاص لیستی طولانی از اندازه های از پیش تعیین شده دستگاه برای انتخاب دارد. اگر به اندازه دیگری نیاز دارید ، می توانید اندازه های اندازه سفارشی را انتخاب کنید. هنگامی که می خواهید تغییر در طراحی را بررسی کنید ، برای بارگیری مجدد کافیست روی دکمه “check” کلیک کنید. یک دکمه برای تغییر وضعیت پیمایش در پنجره آزمایش وجود دارد و یک دکمه “rotate” برای بررسی طرح های عمودی و افقی وجود دارد. توسعه دهنده این ابزار همچنین یک سیستم شبکه برای وب سایت های پاسخگو ایجاد کرده است. آن را در آیکن لامپ در سمت راست بالا پیدا خواهید کرد.

Responsive Design Checker

این ابزار برای تست ریسپانسیو سایت  دارای آپشن های جذابی است از جمله ی آن امکان تغییر دستی ابعادی که نیاز دارید تا ریسپانس سایت را  در آن مشاهده کنید کافیست در نوار بالا آن سایز را وارد کنید و در لحظه ، سایت مورد نظر را در همانن ابعاد چک و بررسی کنید‌، همچنین شما برای چک کردن دستگاه های دیگر از جمله تبلت ، گوشی موبایل ، لپ تاپ و دستکتاپ در رزولوشن های مختلف را میتوانید بررسی کنید.

Am I Responsive

Am I Responsive از آنجا که تست ریسپانسیو سایت مورد آزمایش را در تعداد مشخصی دستگاه نشان می‌دهد شبیه ابزار تست ریسپانسیو سایت ، Responsinator است. نکته مثبت این ابزار این است که شما می توانید نتایج را اسکرین شات کرده و از آن برای نمونه کارهای خود استفاده کنید. همچنین ، هر صفحه به طور مستقل قابل پیمایش است و میتوانید در هر دستگاه پیمایش کنید و ریسپانس های سایت خود را چک کنید و به اصلاح و بهبود هر یک ازصفحات خود بپردازید و یک سایت کاملا ریسپانسیو و یوزرفرندلی داشته باشید تا سایت شما از نظر گوگل سایت خوبی باشد و هم از طرف کاربران سایتتان البته شما با این اقدامات بیشتر به خودتان و کسب و کارتان کمک خواهید کرد چون با این اقدامات جایگه شما در گوگل به صفحات ابتدایی گوگل خواهد رفت و در نتیجه سایت شما سئوی خوبی پیدا خواهر کرد . 

Pixeltuner

Pixeltuner سایتی شبیه به Responsinator است. این ابزار فقط 6 اندازه صفحه نمایش را نشان می دهد اما آنها انتخاب خوبی هستند. با استفاده از این شش اندازه ، می توانید مطمئن باشید که تمام پایه ها را پوشانده اید و صفحه شما دچادر مشکل هست یا خیر . تنها مواردی که وجود ندارد اندازه صفحه نمایش بزرگتر از 1500 پیکسل است ، با این حال یکی دیگر از ابزار های خوب برای تست ریسپانسیو سایت است و به راحتی می‌توانید بدون ساخت اکانت و یا هر گونه عضویتی در آن سایت خود را تست کنید و از نتیجه ی آن لذت ببرید و اصلاحات لازم را به خوبی انجام دهید . 

شاید دوست داشته باشید بدانید

نظرات شما عزیزان…

0 Comments

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *